Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Kult. =) Bør helst være tre eller flere da. Det blir litt forutsigbart med bare to. Jojo, men xbellas stiller jo med jordbær, så da er vi jo tre;-) 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har bare lyst til å være normal jeg... har ikke lyst på masse opplegg og styr... Du trenger sikkert ikke alle oppleggene på en gang. Og så er de bare ment for en periode til du kommer deg mer ovenpå. Slike tilbud kan gi deg starten du trenger til å begynne å utforske aktiviteter du evt liker og øve deg på å treffe mennesker og den sosiale biten. Men såklart må du ta et stort egenansvar for om du vil se på det som en hjelp på veien til å bli mer selvstendig og klare mer sjølv og at det ikke blir en sovepute. Kan jo være greit å få litt positive erfaringer som du kan bruke videre. Tror det viktigste er hvilken innstilling du har til det hele og at du ikke lar det fortelle noe om deg - at du ikke klarer noe selv. Det gjør du nemlig og etterhvert så kan du klare mer og mer, litt etter litt, men det tar tid. Det sier ikke mer om deg å benytte slike tilbud enn at du sliter ekstra en periode og trenger hjelp til å komme videre. De fleste opplever å være svake deler av livet sitt. Tror det er lurt å ikke la seg hindre av noe som kan hjelpe en pga egne fordommer. Men er sikkert viktig at du tar det i ditt tempo og når/om det er riktig for deg. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Du trenger sikkert ikke alle oppleggene på en gang. Og så er de bare ment for en periode til du kommer deg mer ovenpå. Slike tilbud kan gi deg starten du trenger til å begynne å utforske aktiviteter du evt liker og øve deg på å treffe mennesker og den sosiale biten. Men såklart må du ta et stort egenansvar for om du vil se på det som en hjelp på veien til å bli mer selvstendig og klare mer sjølv og at det ikke blir en sovepute. Kan jo være greit å få litt positive erfaringer som du kan bruke videre. Tror det viktigste er hvilken innstilling du har til det hele og at du ikke lar det fortelle noe om deg - at du ikke klarer noe selv. Det gjør du nemlig og etterhvert så kan du klare mer og mer, litt etter litt, men det tar tid. Det sier ikke mer om deg å benytte slike tilbud enn at du sliter ekstra en periode og trenger hjelp til å komme videre. De fleste opplever å være svake deler av livet sitt. Tror det er lurt å ikke la seg hindre av noe som kan hjelpe en pga egne fordommer. Men er sikkert viktig at du tar det i ditt tempo og når/om det er riktig for deg. Men hvordan ble jeg sånn (jeg er)? Er det sant at jeg er så hjelpesløs? 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Men hvordan ble jeg sånn (jeg er)? Er det sant at jeg er så hjelpesløs? Selv om du på enkelte områder har dårligere utgangspunkt enn en del andre, så er det mye du kan trene deg opp til. Men alle må jo krype før de lærer å gå. Det du nå er, behøver ikke å være det du kan bli, om du skjønner. Og mellom de to ytterpunktene er det uendelig mye du kan gjøre selv for å komme dit du vil. Bare ikke glem å være realistisk. Men du skal drite i om du møter fordommer. Ikke vær så opptatt av hva du er, men hva du gjør..ingen av oss finner alle svarene, det er som å gruble på hvordan verdensrommet oppsto. Dessuten vil svarene komme etterhvert som du GJØR noe. Det viktigste er vel at du ikke gjør deg avhengig av svar fra andre hele tiden, men tvinger deg selv til å tenke litt sjølv. Sånn sett er det vel dumt at vi svarer deg så mye. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Selv om du på enkelte områder har dårligere utgangspunkt enn en del andre, så er det mye du kan trene deg opp til. Men alle må jo krype før de lærer å gå. Det du nå er, behøver ikke å være det du kan bli, om du skjønner. Og mellom de to ytterpunktene er det uendelig mye du kan gjøre selv for å komme dit du vil. Bare ikke glem å være realistisk. Men du skal drite i om du møter fordommer. Ikke vær så opptatt av hva du er, men hva du gjør..ingen av oss finner alle svarene, det er som å gruble på hvordan verdensrommet oppsto. Dessuten vil svarene komme etterhvert som du GJØR noe. Det viktigste er vel at du ikke gjør deg avhengig av svar fra andre hele tiden, men tvinger deg selv til å tenke litt sjølv. Sånn sett er det vel dumt at vi svarer deg så mye. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg skal være så hjelpesløs jeg... 0 Siter
Gjest hitmaker Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Men jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg skal være så hjelpesløs jeg... Nei, ikke alt du får svar på. Eneste du kan gjøre er å bevise for deg selv at du ikke er så hjelpeløs som du tror du er. Begynn med små ting, og du oppdager du har mer å gå på enn du tror. Logg av og sov, når du våkner i morgen legg en omtrentlig plan for dagen er mitt råd. God natt:) 0 Siter
soleil Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Nei, jeg vil ikke begynner med RC-biler allikevel. For "low"? Hva mener du med det? Tror bare ikke det passer til meg, i og med at jeg studerer på universitetet. "For "low"? Hva mener du med det? Tror bare ikke det passer til meg, i og med at jeg studerer på universitetet." Akkurat... Der sier du det jo selv. Du er for god for den slags... Min mening er at du legger lista for høyt. Du lever ikke som en student. Du lever mer som en psykisk syk.. Du er veldig opptatt av å ha venner, et liv og status, men du gjør ingenting for å få det. Slutt å gruble og begynn å gjør noe for å få det du ønsker deg. Skjønner det er vanskelig, men ingenting kommer gratis her i livet. 0 Siter
laban Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Sett opp en lapp på nærbutikken om at hvis noen har en hund som trenger flere lufteturer enn den får nå, kan de ringe deg. På den måten får du både en rutineaktivitet inn i hverdagen, frisk luft og sosial kontakt med andre hundeeiere, hvis du går på typiske steder der hunder kan løpe litt. (Nå blir du nødt til å erklære deg allergisk for å vri deg unna, for dette er noe ontrent alle kan gjøre, uansett utdanningsnivå eller diagnose.) 0 Siter
Mamma07 Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Hehe. Ja. =) Fikk du noe å gjøre på i går? Kom nettsiden til nytte? ) 0 Siter
ekte nick Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Det er jo en diagnose og en sykdom. Det må profesjonelle avgjøre. Og jeg har ikke snakket med noen profesjonelle om dette på evigheter, så jeg vet ikke hva de sier. Det jeg føler er at ingenting er gøy (derfor kjeder jeg meg), og at jeg er ensom. Jeg syns du bør bestille time hos fastlegen din og be om henvisning til psykolog. Evt medisiner. Jeg mener det, jeg tror du er deprimert. Jeg jobber i feltet, derfor jeg sier det. Det er hjelp å få, slik at du ikke mister interessen for aktiviteter slik du har gjort. 0 Siter
soleil Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Kanskje dagsenter hadde vært noe. Det hadde ikke ikke blitt så intenst som en støttekontakt... jeg mener, jeg kunne jo holdt meg i bakgrunnen om jeg ville... Har du gjort noe for å komme i aktivitet eller for å komme ut blant folk? Hvis ikke, så sett det som mål at på mandag så skal det skje! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.