Gå til innhold

Jobbe under permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ønske om å skifte jobb etter at permisjonstiden går ut, pga at jeg har lang vei til jobb og ser at det vil bli vanskelig å få hentet/levert i bhg.

For å prøve å øke sjansene dersom det skulle bli noe ledig arbeid her jeg bor, så tenkte jeg kanskje at det kunne vært lurt å melde seg som vikar. Jeg hadde hatt mulighet for å jobbe om formiddagen når mannen min jobber ettermiddag.

Jeg ser ikke for meg at det blir veldig mye jobbing ut av det, men jeg kunne iallefall gjøre meg litt kjent her. Det er ikke aktuelt å jobbe litt der jeg er ansatt nå pga at det vil bli for lang reisevei, så jeg vil ikke rekke hjem til barnet når pappan må dra.

Jeg bare lurer på om dette er lov? Skal jeg diskutere det med arbeidsgiver? H*n er allerede klar over at jeg må forsøke å finne meg en annen jobb.

Gjest Slik er det bare
Skrevet

Det står i folketrygdloven paragraf 14-4 at det er et vilkår for rett til fødselspenger at du ikke er i arbeid. Fødselspengene dekker jo den inntekten du taper på å være hjemme med barnet.

Du kan jobbe, men tjener du 2000 f.eks en måned, trekkes det fra permisjonspengene.

Skrevet

Det står i folketrygdloven paragraf 14-4 at det er et vilkår for rett til fødselspenger at du ikke er i arbeid. Fødselspengene dekker jo den inntekten du taper på å være hjemme med barnet.

Du kan jobbe, men tjener du 2000 f.eks en måned, trekkes det fra permisjonspengene.

Hvis man hadde to jobber før man gikk ut i permisjon, for så å permiteres kun fra den ene så ville kanskje saken vært en annen.

Gjest mallet
Skrevet

Permisjonsreglene er jo veldig fleksible nå, så du kan antakelig utsette permisjonen med så mye du jobber. Altså, du kan ikke få både permisjonspenger og jobbe samtidig, men hvis du jobber f.eks 20% så kan du utsette 20% av permisjonstiden til senere og dermed forlenge permisjonen. Vet ikke hvordan du ordner dette i forhold til vikartimer som ikke er en fast stillingsprosent. Ta en telefon til NAV og hør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...