Gå til innhold

Gjerrig eller nøktern/økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er jo ikke snakk om å ikke bruke noe penger, men å tenke seg om et par ganger først så man ikke kjøper noe man egentlig ikke har bruk for. Og så synes jeg det er ok å sjekke priser forskjellige steder før jeg kjøper noe.

Det du sier her høres jo bare fornuftig ut, da.

Men om du er gjerrig eller økonomisk er det jo umulig for oss å svare på, ikke bare fordi vi ikke kjenner til faktum, men også fordi også dol'erne har ulik oppfatning av hvor grensa går.

Gjest liten løve
Skrevet

Hei :-) Jeg synes du er veldig fornuftig når du tenker godt over på hva du bruker pengene på, og at du sjekker priser før du handler.

Det å sjekke priser før man handler er et forbrukeransvar. Slik kan vi alle være med på å presse prisene nedover.

Jeg prioriterer helse før øknomi. Feks så kjøper jeg kyllingfilet, laks, annen ren fisk, grønnsaker og salat. Men jeg handler det der det er billigst. Siden jeg ikke har bil blir det dermed til at det sum sumarum lønner seg å handle på Rema 1000.

Jeg kjøper heller ikke ullsokker til 100kr når jeg kan få like bra fra et annet merke til 20kr.

Vaskepulver, tøymykner og zalo handler jeg ut i fra hva jeg synes fungerer best, og ikke ut i fra pris. Da det er store kvalitetsforskjeller på dette.

Håndsåpe og dusjsåpe der kjøper jeg det billigste.

Sommerklær handler jeg der det er billig fordi sommeren her er så kort at man når uansett ikke å slite de ut før det har gått flere år.

Vinterklær, jakker og sånnt, kjøper jeg det beste av da det er så innmari kaldt om vinteren her jeg bor.

Julegaver gir jeg til besteforeldre, foreldre, søsken, gudbarn, tanter og onkler, deres barn til de blir konfirmert og venner. Jeg prøver å lage mange av gavene selv slik at de ikke blir så dyre. Legger mye arbeid i det og håper at folk setter pris på det.

Jeg bruker det billigste telefonabbonementet, den billigste internetten som fungerer for meg.

Jeg gir blomster til folk som har fått ny jobb, innflytningsgaver, blomster ved sykdom, gir tips, spleiser og andre selvfølgeligheter...

Fornuftighet i forhold til penger er en dyd. Og det fine er at om man venner seg til å være nøktern så har en plutselig råd til å gjøre litt større ting. Feks ta seg sydenturer ol.

Synes overhode ikke du høres kjip ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...