Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 I kveld skal vi ha bakte poteter,og jeg lurer på hvor mange grader ovnen skal stå på,og hvor lenge de skal stå inne? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 ''stekeovn som holder 225 °C. Baketiden må beregnes fra 60-80 minutter, alt etter hvor store potetene er'' Klippet fra: http://www.aperitif.no/index.db2?id=6949 Tok et kjapt søk på Google, og det lå mange oppskrifter på gradene ute. Bakt potet er kjempegodt! 0 Siter
Gjest 225 grader femti minutter Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 225 grader. En knapp time for store poteter. Tre kvarter kanskje. Over en time for hjempestore poteter. Kommer også an på type potet, stikk en strikkepinne eller skarp kniv inn i en av potetene når du tror de er ferdige, for å sjekke at de er helt myke inni. Ikke stikk mange ganger, det er ikke noe fint med en potet som er helt stukket istykker.. Pakker du de inn i folie, får de mykt skall. Uten folie blir skallet sprøere. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1213438277' post='3899935] ''stekeovn som holder 225 °C. Baketiden må beregnes fra 60-80 minutter, alt etter hvor store potetene er'' Klippet fra: http://www.aperitif.no/index.db2?id=6949 Tok et kjapt søk på Google, og det lå mange oppskrifter på gradene ute. Bakt potet er kjempegodt! Takk skal du ha : ) Ja det er kjempegodt,lenge siden vi har hatt det nå,så vi gleder oss. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 225 grader. En knapp time for store poteter. Tre kvarter kanskje. Over en time for hjempestore poteter. Kommer også an på type potet, stikk en strikkepinne eller skarp kniv inn i en av potetene når du tror de er ferdige, for å sjekke at de er helt myke inni. Ikke stikk mange ganger, det er ikke noe fint med en potet som er helt stukket istykker.. Pakker du de inn i folie, får de mykt skall. Uten folie blir skallet sprøere. Takk for det : ) Trodde de skulle stå i to timer jeg,så der tok jeg litt feil. Potetene er jo kjempestore,kostet 16 kr pr stykk. 0 Siter
Gjest 225 grader .. Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Takk for det : ) Trodde de skulle stå i to timer jeg,så der tok jeg litt feil. Potetene er jo kjempestore,kostet 16 kr pr stykk. Da skal de nok stå mer enn en time, kanskje opp mot halvannen? Stikk en pinne inn etter feks 70 minutter. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Da skal de nok stå mer enn en time, kanskje opp mot halvannen? Stikk en pinne inn etter feks 70 minutter. Ja får gjøre det : ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Takk skal du ha : ) Ja det er kjempegodt,lenge siden vi har hatt det nå,så vi gleder oss. Husk og beregne ekstra tid, jeg synes alltid det tar lengre tid enn antatt når potetene er store. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1213439156' post='3899966] Husk og beregne ekstra tid, jeg synes alltid det tar lengre tid enn antatt når potetene er store. Det skal jeg huske for disse var kjempestore. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.