Gå til innhold

1 dag i Oslo, hva ville du funnet på?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi har en dag i Oslo til rådighet, vi kan jo dra hjem, men igjen så kunne det vært moro og funnet på noe.

Så, hva ville du gjort på?

Vi har med to barn, en gutt på 7 og jente på 13. De er rolige og greie og ha med seg.

Vi har bilen med, så vi kan forflytte oss.

Skrevet

Botanisk hage, naturhistorisk museum og paleontologisk museum:-)

trampetroll
Skrevet

Masse gode forslag der. Ellers var teknisk museum alltid en høydare når jeg var liten.

Skrevet

De to siste der hørtes spennendes ut, er de enkle og finne?

Botanisk hage, hm, kjenner jeg får litt vondt i magen av navnet ;o) (jeg eier ikke grønne fingre, og har ofte dårlig samvittighet for at alt stryker med her hos meg)

Skrevet

Masse gode forslag der. Ellers var teknisk museum alltid en høydare når jeg var liten.

Teknisk museum hadde vært artig.

Mary Poppins
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213439096' post='3899963]

Teknisk museum hadde vært artig.

Jeg støtter forslaget om teknisk museum. Den er veldig bra og sikkert interessant for barna :-)

Skrevet

Jeg støtter forslaget om teknisk museum. Den er veldig bra og sikkert interessant for barna :-)

Jeg vil tro det faller i smak hos sambo også ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213439075' post='3899962]

De to siste der hørtes spennendes ut, er de enkle og finne?

Botanisk hage, hm, kjenner jeg får litt vondt i magen av navnet ;o) (jeg eier ikke grønne fingre, og har ofte dårlig samvittighet for at alt stryker med her hos meg)

Alle tre ligger samlet, så du kan ta en titt på museumene først og eventuelt parken etterpå.

Man kan godt nyte botanisk hage selv om man ikke har grønne fingre:-) Parken er nydelig og avslappende, og man kan også gå inn i veksthus og se mer eksotisk planter, alt fra ørkenplanter til enorme vannliljer.

http://www.nhm.uio.no/hagen/index.htm

Paleontologisk museum er ofte fort overstått, mens naturhistorisk museum tar noe lengre tid.

Skrevet

Alle tre ligger samlet, så du kan ta en titt på museumene først og eventuelt parken etterpå.

Man kan godt nyte botanisk hage selv om man ikke har grønne fingre:-) Parken er nydelig og avslappende, og man kan også gå inn i veksthus og se mer eksotisk planter, alt fra ørkenplanter til enorme vannliljer.

Paleontologisk museum er ofte fort overstått, mens naturhistorisk museum tar noe lengre tid.

Takker og bukker!

Gjest hilsen en mamma
Skrevet

Hvis dere først ser de stedene, så ville jeg nok også tittet innom Munch museet som ligger rett ved. Min datter på 5 syntes det var mye artig å se der også, når jeg forklarte litt.

Det finns cafe både i botanisk hage og på Munch museet, og rett borte ved Tøyen senter finns det bl.a. indisk restaurant hvis man vil ha middag.

Mrs. Wallace
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213439378' post='3899973]

Jeg vil tro det faller i smak hos sambo også ;o)

Teknisk museum er alltid populært hos alle her i familien. :o)

Skrevet

Hvis dere først ser de stedene, så ville jeg nok også tittet innom Munch museet som ligger rett ved. Min datter på 5 syntes det var mye artig å se der også, når jeg forklarte litt.

Det finns cafe både i botanisk hage og på Munch museet, og rett borte ved Tøyen senter finns det bl.a. indisk restaurant hvis man vil ha middag.

Mat må man ha :o) Takk for tips.

Skal jeg være ærlig, så vil jeg helst sitte på en utecafe på Aker brygge og kikke på livet. Lillesøster på 13 er nok enig med meg, men det spørs med gutta da ;o)

Skrevet

Teknisk museum er alltid populært hos alle her i familien. :o)

Det høres spennendes ut. Vi har ikke noe slikt her vi bor.

Egentlig vil ungene i Tusenfryd, men jeg holder litt igjen. Svinedyrt var det jo.

Skrevet

Eg ville dratt hjem! :)

Det er det sambo vil ;o) Har et stykke hjem, men jeg vil gjerne at barna skal få lov til å finne på noe jeg da.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213440820' post='3899998]

Skal jeg være ærlig, så vil jeg helst sitte på en utecafe på Aker brygge og kikke på livet. Lillesøster på 13 er nok enig med meg, men det spørs med gutta da ;o)

Men et koselig opphold på Aker Brygge kan med fordel kombineres med Akershus festning. Enten kan man bare spasere ute på vollene og se bygningene og borgen på utsiden, ellers så kan man også kombinere det med en tur inn i borgen/slottet, deriblant forsvarsmuseet.

Har dere ytterligere tid til overs, og været er

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213440820' post='3899998]

litt kjapp på avtrekkeren der....

...og været er bra, kan dere jo ta båten ut til Hovedøya og spasere litt rundt, se på klosterruinene mm. Evt bade.

Skrevet

Men et koselig opphold på Aker Brygge kan med fordel kombineres med Akershus festning. Enten kan man bare spasere ute på vollene og se bygningene og borgen på utsiden, ellers så kan man også kombinere det med en tur inn i borgen/slottet, deriblant forsvarsmuseet.

Har dere ytterligere tid til overs, og været er

Ah, det var ikke dumt! Jeg tror muligens at vi skal se været litt an jeg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213442854' post='3900018]

Ah, det var ikke dumt! Jeg tror muligens at vi skal se været litt an jeg.

Ja, det ville jeg absolut gjøre. Teknisk museum er kjempeflott, men ligger jo litt utenfor allfarvei og dumt å bruke hele dagen der dersom været er strålende.

Men ikke noe poeng å dra til Aker Brygge hvis det styrtregner heller:-)

Her erforresten en link til info om festningen:

http://www.oslosurf.com/innhold/00000005.shtml

Skrevet

Ja, det ville jeg absolut gjøre. Teknisk museum er kjempeflott, men ligger jo litt utenfor allfarvei og dumt å bruke hele dagen der dersom været er strålende.

Men ikke noe poeng å dra til Aker Brygge hvis det styrtregner heller:-)

Her erforresten en link til info om festningen:

http://www.oslosurf.com/innhold/00000005.shtml

Takk for link!

Du har helt rett, dessuten trenger vi ikke bestemme oss før den dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...