Gå til innhold

1 dag i Oslo, hva ville du funnet på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere er lesende mennesker, vil nok de voksne og 13-åringen kose seg i Tronsmo bokhandel. Vigelandsparken er fin selv om det er mye turister der - men gjør det noe da, det er jo en del av sjarmen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvis dere er lesende mennesker, vil nok de voksne og 13-åringen kose seg i Tronsmo bokhandel. Vigelandsparken er fin selv om det er mye turister der - men gjør det noe da, det er jo en del av sjarmen.

Jeg og barna hadde storkost oss med bøker, sambo hadde fått allergisk utslett tror jeg ;o)

Vigelandsparken ja, der har jeg faktisk ikke vært, selv om jeg er jevnlig i Oslo. Turister gjør ikke noe, det er jo en del av sommerbildet.

Skrevet

Teknoteket. :o)

Kjekt for både små og store

Skrevet

Teknoteket. :o)

Kjekt for både små og store

Takk for tips :o)

Persille1365381127
Skrevet

Tusenfryd? Tar ca 20 min å kjøre fra sentrum, og jeg synes fortsatt det er moro selv om jeg angivelig er voksen :)

De har vel åpent hver dag nå...

Skrevet

Tusenfryd? Tar ca 20 min å kjøre fra sentrum, og jeg synes fortsatt det er moro selv om jeg angivelig er voksen :)

De har vel åpent hver dag nå...

Det var egentlig Tusenfryd som var planen min, men sambo var ikke så giret. Det var ganske dyrt da, for 4 stykker, alle over 120 cm.

Jeg har ikke vært der på mange år, men synes slikt er artig!

Persille1365381127
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213507160' post='3900610]

Det var egentlig Tusenfryd som var planen min, men sambo var ikke så giret. Det var ganske dyrt da, for 4 stykker, alle over 120 cm.

Jeg har ikke vært der på mange år, men synes slikt er artig!

Ja, det er litt dyrt... Men kjøp dag2-billetter, så har dere en billigere andre dag å se frem til en gang ila sommeren :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213442854' post='3900018]

Ah, det var ikke dumt! Jeg tror muligens at vi skal se været litt an jeg.

Vedr. Teknisk Museum i godvær kan jeg fortelle at det er en badeplass (i ferskvann) ca. 25 m unna, så det lar seg kombinere.

Gi beskjed hvis du trenger detaljert beskrivelse.

Skrevet

SHOPPE!!!

Dumt spørsmål ;0)

Jo, jeg liker og shoppe jeg, men tenkte at ungene skulle få være i fokus :o)

Skrevet

Ja, det er litt dyrt... Men kjøp dag2-billetter, så har dere en billigere andre dag å se frem til en gang ila sommeren :)

Nja, det tar 5 timer fra oss til Oslo, så jeg tror ikke at det blir flere turer ;o) Eller, jeg er i Oslo med ujevne mellomrom, men alene og innlagt på Riksen, og da utgår Tusenfryd ;o)

Skrevet

Vedr. Teknisk Museum i godvær kan jeg fortelle at det er en badeplass (i ferskvann) ca. 25 m unna, så det lar seg kombinere.

Er det? Det var ikke dumt. Det går kanskje an og spørre på museumet om veien dit?

Skrevet

Det visste jeg ikke:-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213544775' post='3900900]

Er det? Det var ikke dumt. Det går kanskje an og spørre på museumet om veien dit?

Stå på parkeringsplassen med museet rett fram og togstasjonen til høyre

Gå ned stikkveien mellom de gamle husene som ligger inntil parkeringsplassen på venstre side, det er masse postkasser der og en bom som sperrer for biltrafikken

Stopp før dere detter i elva, titt litt oppover og nedover og velg en plass som ser ut til å passe for dere. Det er kort vei til en gangbro enten dere går oppover eller nedover, hvis dere vil over på den andre siden.

Skrevet

Stå på parkeringsplassen med museet rett fram og togstasjonen til høyre

Gå ned stikkveien mellom de gamle husene som ligger inntil parkeringsplassen på venstre side, det er masse postkasser der og en bom som sperrer for biltrafikken

Stopp før dere detter i elva, titt litt oppover og nedover og velg en plass som ser ut til å passe for dere. Det er kort vei til en gangbro enten dere går oppover eller nedover, hvis dere vil over på den andre siden.

Tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...