Gjest ventet lenge Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Søkte om uførestønad for 5 måneder siden, og har ennå ikke fått svar. Nå er det kun to uker igjen av sykmeldingsperioden min og jeg vet ikke om jeg får penger neste måned. Hva skal jeg gjøre. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Jeg søkte også for 5 mnd siden, og har ikke hørt noe. Du kan ta kontakt med NAV, og høre hvor langt søknaden din har kommet. Sist jeg søkte, viste det seg at det manglet en legeerklæring, dermed stoppet det helt opp. Jeg fikk da ordnet opp i det raskt. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde noen rettigheter i mellomtiden, og de 2 månedene jeg gikk uten inntekt, var mitt problem. Du får etterbetalt, men det hjelper jo lite der og da. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Du kan ringe å "purre på",det gjorde jeg og da gikk det kjappt. En gang jeg ventet på attføring,måtte jeg få penger på sosialen,det ble regnet som lån,så når jeg fikk etterbeatalt betalte jeg tilbake. 0 Siter
Gjest ventet lenge Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1213444069' post='3900025] Jeg søkte også for 5 mnd siden, og har ikke hørt noe. Du kan ta kontakt med NAV, og høre hvor langt søknaden din har kommet. Sist jeg søkte, viste det seg at det manglet en legeerklæring, dermed stoppet det helt opp. Jeg fikk da ordnet opp i det raskt. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde noen rettigheter i mellomtiden, og de 2 månedene jeg gikk uten inntekt, var mitt problem. Du får etterbetalt, men det hjelper jo lite der og da. Jeg har ringt flere ganger og de sier at de har alle papirene, men at det er søknader foran meg i køen som haster mer fordi folk er uten penger. 0 Siter
Gjest ventet lenge Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Du kan ringe å "purre på",det gjorde jeg og da gikk det kjappt. En gang jeg ventet på attføring,måtte jeg få penger på sosialen,det ble regnet som lån,så når jeg fikk etterbeatalt betalte jeg tilbake. Jeg har ringt flere ganger og de sier at de har alle papirene, men at det er søknader foran meg i køen som haster mer fordi folk er uten penger. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ringt flere ganger og de sier at de har alle papirene, men at det er søknader foran meg i køen som haster mer fordi folk er uten penger. Mannen min ringte flere ganger for å mase og siste gangen, svarte de at saken ville vli behandlet samme dag. Så fortsett å mas. Det er ikke din skyld at NAV er underbemannet. Hilsen 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ringt flere ganger og de sier at de har alle papirene, men at det er søknader foran meg i køen som haster mer fordi folk er uten penger. Hmf,men du blir jo uten penger du også snart,så den var nå litt tynn,du får bare mase på dem. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ringt flere ganger og de sier at de har alle papirene, men at det er søknader foran meg i køen som haster mer fordi folk er uten penger. Da får du ringe enda flere ganger. Det er trist at det er så mange som går uten penger, løpendes utgifter har vi jo alle sammen. Jeg synes og huske at de sa jeg måtte gå på sosialkontoret om jeg fikk problem, det er jo en mulighet. Jeg har lært, så jeg setter bort penger nå, slik at jeg har om det drøyer. Så du får bare mase, er du heldig så er det en saksbehandler som tar søknaden din opp fra bunken og setter i gang. 0 Siter
Gjest ventet lenge Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Hmf,men du blir jo uten penger du også snart,så den var nå litt tynn,du får bare mase på dem. Ja jeg kan jo gjøre et forsøk til. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Ja jeg kan jo gjøre et forsøk til. Gjør det og ikke gi deg! Lykke til! 0 Siter
Gjest ventet lenge Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Gjør det og ikke gi deg! Lykke til! Takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.