Gå til innhold

Katter i hus.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Kjenner en som leier hos noen,han har åtte katter og de pisser og driter overalt inne.

Huseieren er fortvilet og mener det er nok med en katt,hele leiligheten må jo bli ødelagt av dette.

Har huseieren noen lov på sin side,kan han kaste han ut,eller forlange at han kvitter seg med kattene?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

17

• Lillemus

2

• morsan

1

• lex

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi godtok _en_ katt i leiekontrakten til forrige leietaker, de dro i hus flere og vi brukte bl.a. det mot dem ved oppsigelsen.

I kontrakten med ny leietaker har vi understreket _ingen_ husdyr av noe slag.

Gjest D*lilith
Skrevet

Vi godtok _en_ katt i leiekontrakten til forrige leietaker, de dro i hus flere og vi brukte bl.a. det mot dem ved oppsigelsen.

I kontrakten med ny leietaker har vi understreket _ingen_ husdyr av noe slag.

Det er nok best å avtale på forhånd ja.

Skrevet

Her er det virkelig andre problemer enn antall katter!

Skulle det liksom være ok dersom en katt gjorde fra seg innendørs?

(altså ikke i kattdo)

Katter er naturlig ekstremt renslig, og bare mistrivsel eller sykdom kan få dem til å gjøre fra seg rundt omkring dersom de har tilgang til kattdo!

Uansett er 8 (voksne) katter innendørs nesten alltid for mye - om man ikke har veldig god plass.

Skrevet

Her er det virkelig andre problemer enn antall katter!

Skulle det liksom være ok dersom en katt gjorde fra seg innendørs?

(altså ikke i kattdo)

Katter er naturlig ekstremt renslig, og bare mistrivsel eller sykdom kan få dem til å gjøre fra seg rundt omkring dersom de har tilgang til kattdo!

Uansett er 8 (voksne) katter innendørs nesten alltid for mye - om man ikke har veldig god plass.

Som vanlig så blir katter beskyldt for å "pisse og drite" over alt. Og ikke minst "pisse". Katter kan jo ikke se noe som helst uten å "pisse" på det. Katter pisser ikke "over alt", hvis de ikke er syke eller har markeringstrang. Og er de kastrerte/steriliserte, så har de ikke den trangen. Jeg har selv 5 innekatter + en utekatt. Det hender at de gjør fra seg et sted som ikke er ok, men det er et større problem for meg, enn for huseieren jeg leier hos.....Det er jeg som må ta opp igjen og vaske, og huseieren merker nok minimlat til dette :-) Og nei,de klorer ikke ned vegger eller ødelegger noe annet, heller :-)

Skrevet

Som vanlig så blir katter beskyldt for å "pisse og drite" over alt. Og ikke minst "pisse". Katter kan jo ikke se noe som helst uten å "pisse" på det. Katter pisser ikke "over alt", hvis de ikke er syke eller har markeringstrang. Og er de kastrerte/steriliserte, så har de ikke den trangen. Jeg har selv 5 innekatter + en utekatt. Det hender at de gjør fra seg et sted som ikke er ok, men det er et større problem for meg, enn for huseieren jeg leier hos.....Det er jeg som må ta opp igjen og vaske, og huseieren merker nok minimlat til dette :-) Og nei,de klorer ikke ned vegger eller ødelegger noe annet, heller :-)

Men de er gruelig fæle på _dette_:

http://www.tdcooper.com/cat_gun.jpg

(Nei, nå må jeg gå og legge meg.... *S* God natt)

Gjest mora2
Skrevet

Det burde vel stått noe i kontrakten deres. Men vil tro han har lov å sette ned foten, da leiligheten blir ødelagt av kattene...

En annen ting er hvorfor katten oppfører seg slik...

Dette er ikke normal oppførsel for en voksen, frisk katt...

Skrevet

Det burde vel stått noe i kontrakten deres. Men vil tro han har lov å sette ned foten, da leiligheten blir ødelagt av kattene...

En annen ting er hvorfor katten oppfører seg slik...

Dette er ikke normal oppførsel for en voksen, frisk katt...

Katter ødelegger ikke leiligheter! Ærlig talt..det er det mennesker som gjør. Jeg er så trøtt av husdyr-hets. Det er bergenset hva våre firbeinte venner kan klare å gjøre av skade. Hvis man ikke anser en hunde/katte- bæsj, som en skade, selvfølgelig!

Gjest mora2
Skrevet

Katter ødelegger ikke leiligheter! Ærlig talt..det er det mennesker som gjør. Jeg er så trøtt av husdyr-hets. Det er bergenset hva våre firbeinte venner kan klare å gjøre av skade. Hvis man ikke anser en hunde/katte- bæsj, som en skade, selvfølgelig!

Hude- og katte avføring, og ikke minst urin kan ødelegge et hus.

Men ja, det er eier som har ansvaret.

Gjest mora2
Skrevet

Katter kan klore opp tapet og vegger.

Hunder kan ripe opp gulv og gnage i stykker alt fra lister til møbler.

Husdyr i hus/leilighet sliter mye mer på hjemmet.

Skrevet

Hude- og katte avføring, og ikke minst urin kan ødelegge et hus.

Men ja, det er eier som har ansvaret.

Jeg har klorebrett som gjør at de ikke kloler opp vegger. Og ingen katter skiter og pisser ned hus i normal tilstand, De har kassene sine til slikt bruk. De er mer renslige enn mennesker når det kommer til stykket.

Fy...på deg for fordommene dine :-(

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har klorebrett som gjør at de ikke kloler opp vegger. Og ingen katter skiter og pisser ned hus i normal tilstand, De har kassene sine til slikt bruk. De er mer renslige enn mennesker når det kommer til stykket.

Fy...på deg for fordommene dine :-(

''Fy...på deg for fordommene dine :-(''

Fordommer og fordommer.....

Les hva jeg har skrevet før du smeller med kjeften!!!!!!

Jeg skrev da at ingen normale friske katter oppfører seg slik.

Jeg har 5katter selv, så vet hva jeg snakker om.

Herregud....

Skrevet

''Fy...på deg for fordommene dine :-(''

Fordommer og fordommer.....

Les hva jeg har skrevet før du smeller med kjeften!!!!!!

Jeg skrev da at ingen normale friske katter oppfører seg slik.

Jeg har 5katter selv, så vet hva jeg snakker om.

Herregud....

Det var da fært da....Det du skriver tyder ikke på at du har katter i ditt hjem. "Urin og avføring kan skade et hus? " Hva slags katter er det som får skade et helt hus med avføring og urin?

Gjest mora2
Skrevet

Det var da fært da....Det du skriver tyder ikke på at du har katter i ditt hjem. "Urin og avføring kan skade et hus? " Hva slags katter er det som får skade et helt hus med avføring og urin?

Flere hus som har blitt ødelagt av husdyr.

Det er da ikke noe nytt. Media har jo tilogmed hatt det fremme i enkelte ekstreme saker.

Jeg har sett flere hus og leiligheter som er ubebolige etter at eier har latt dyrene styre.

Skrevet

Flere hus som har blitt ødelagt av husdyr.

Det er da ikke noe nytt. Media har jo tilogmed hatt det fremme i enkelte ekstreme saker.

Jeg har sett flere hus og leiligheter som er ubebolige etter at eier har latt dyrene styre.

Hav er det du snakker om? Dyr som bor alene og som ingen tar seg av? Dyrevernssaker? Dyr som ikke får stell, mat og pleie? Da er jeg enig. Ellers er jo dette ekstremt, og har ingenting med vanlig husdyrhold å gjøre.

Gjest mora2
Skrevet

Hav er det du snakker om? Dyr som bor alene og som ingen tar seg av? Dyrevernssaker? Dyr som ikke får stell, mat og pleie? Da er jeg enig. Ellers er jo dette ekstremt, og har ingenting med vanlig husdyrhold å gjøre.

Finnes alltid ekstreme tilfeller.

Men det sliter mer på et hus/leilighet med husdyr, enn de uten.

Det kommer du ikke fra.

Og hva som er "vanlig dyrehold", er det mange oppfatniger om.

Du har kasse inne, noe jeg aldri ville hatt...

Noen har kattene kun inne, noe som er helt unaturlig for katten.

Skulle jeg leid ut en leilighet, ville jeg ikke tillatt katt/hund.

Skrevet

Finnes alltid ekstreme tilfeller.

Men det sliter mer på et hus/leilighet med husdyr, enn de uten.

Det kommer du ikke fra.

Og hva som er "vanlig dyrehold", er det mange oppfatniger om.

Du har kasse inne, noe jeg aldri ville hatt...

Noen har kattene kun inne, noe som er helt unaturlig for katten.

Skulle jeg leid ut en leilighet, ville jeg ikke tillatt katt/hund.

Vet du hva? Jeg har et barnebarn på 2,5 år, som selvfølgelig er på besøk innimellom,. Det er synd å si det:Men ingen har slitt så mye og rotet/griset ned min leilighet så mye som han. Jeg elsker barnebarnet mitt, men han sliter på leiligheten min. Fælt å si? JA. Men det er sannheten. Skulle man derfor forby barn i min leilighet??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...