Gå til innhold

Katter i hus.

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Vet du hva? Jeg har et barnebarn på 2,5 år, som selvfølgelig er på besøk innimellom,. Det er synd å si det:Men ingen har slitt så mye og rotet/griset ned min leilighet så mye som han. Jeg elsker barnebarnet mitt, men han sliter på leiligheten min. Fælt å si? JA. Men det er sannheten. Skulle man derfor forby barn i min leilighet??

Barn har det best utendørs, der de kan utfolde seg og leke slik de bør. Så ja, kast han ut.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

17

• Lillemus

2

• morsan

1

• lex

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Barn har det best utendørs, der de kan utfolde seg og leke slik de bør. Så ja, kast han ut.

Fristende mange ganger, ja......Mitt poeng er at jeg ikke kan skjønne hvorfor noen levende vesener skal være mer fritatt for regler enn andre. Alle vesener som ikke følger "reglene"- enten de er dyr eller mennesker - burde jo være underlagt de samme restriksjonene? Jeg liker ikke uoppdragne unger, og det burde jo være like mye lov å si, som at man oppfatter dyr som et problem? Jeg klarer bare ikke dennne oppfatningen av dyr. Beklager. Men jeg elsker dyr høyere enn mennesker.Sikkert unormalt, men slik er det for meg.....

Gjest jannicka
Skrevet

Fristende mange ganger, ja......Mitt poeng er at jeg ikke kan skjønne hvorfor noen levende vesener skal være mer fritatt for regler enn andre. Alle vesener som ikke følger "reglene"- enten de er dyr eller mennesker - burde jo være underlagt de samme restriksjonene? Jeg liker ikke uoppdragne unger, og det burde jo være like mye lov å si, som at man oppfatter dyr som et problem? Jeg klarer bare ikke dennne oppfatningen av dyr. Beklager. Men jeg elsker dyr høyere enn mennesker.Sikkert unormalt, men slik er det for meg.....

Morsomt. Vi er nok enige der og. :-)

Gjest mora2
Skrevet

Jeg elsker også dyr, har huset fullt ;0)

Men jeg elsker ungene mine høyere enn dyrene.......

Mine dyr gjør ikke fra seg inne, det gjør heller ikke ungene.

Fks: Jeg klipper negler på både dyr & unger, men hundene sliter mer på gulvet enn ungene når de løper over. You see?

For ikke nevne gulvlister...

Jeg har også klorestativer til mine katter, noen av dem bruker det, noen ikke. De liker forskjellige ting, akkurat som oss.

Men jeg aksepterer ikke at de klorer opp tapet og tepper.

Alle mine er steriliserte, noen har har markeringstrang, andre ikke. Slike ting er innviduelt.

Det er opptil mennesket å lære dyrene opp til å være innendørs,

men enkelte mennesker forstår ikke det. Og da vil kattene reagere med å gjøre fra seg. Noen ganger kan det skyldes andre ting så klart.

Uansett eiere, hvor veloppdragen man får dyrene, vil det slite mer på hjemmet...

Og har man dyr, må de få lov å bevege seg inne, leke og kose seg, ellers vil de jo ikke trives...

Skrevet

Morsomt. Vi er nok enige der og. :-)

OK:-) Vi er nok noen raringer, du og jeg :-) Men det får vi nok bare leve med, jannicka :-)

Gjest mora2
Skrevet

''Jeg liker ikke uoppdragne unger, og det burde jo være like mye lov å si, som at man oppfatter dyr som et problem? ''

Forresten enig der.

Skrevet

Jeg elsker også dyr, har huset fullt ;0)

Men jeg elsker ungene mine høyere enn dyrene.......

Mine dyr gjør ikke fra seg inne, det gjør heller ikke ungene.

Fks: Jeg klipper negler på både dyr & unger, men hundene sliter mer på gulvet enn ungene når de løper over. You see?

For ikke nevne gulvlister...

Jeg har også klorestativer til mine katter, noen av dem bruker det, noen ikke. De liker forskjellige ting, akkurat som oss.

Men jeg aksepterer ikke at de klorer opp tapet og tepper.

Alle mine er steriliserte, noen har har markeringstrang, andre ikke. Slike ting er innviduelt.

Det er opptil mennesket å lære dyrene opp til å være innendørs,

men enkelte mennesker forstår ikke det. Og da vil kattene reagere med å gjøre fra seg. Noen ganger kan det skyldes andre ting så klart.

Uansett eiere, hvor veloppdragen man får dyrene, vil det slite mer på hjemmet...

Og har man dyr, må de få lov å bevege seg inne, leke og kose seg, ellers vil de jo ikke trives...

Jada...jada....men min reaksjon skyldes nok en gang den selvfølgelige retten noen påtar seg i forhold til dyr. "Kan jeg be dem om å flytte fordi de har dyr"? "Kan jeg be dem om å kvitte seg ned dyrene sine, fordi det ikke står i husleieloven?" osv. DYR er noe folk er glade i, og det bør respekteres. Selv på DOL. Hadde noen bedt meg om å kvitte med med mine elskede katter pga av en husleiekontrakt, så hadde jeg klikket, og bedt dem dra til helvete. Så enkelt er det. For meg er det det samme som om noen hadde bedt meg om å kvitte meg med ungene mine:-(

Gjest mora2
Skrevet

Jada...jada....men min reaksjon skyldes nok en gang den selvfølgelige retten noen påtar seg i forhold til dyr. "Kan jeg be dem om å flytte fordi de har dyr"? "Kan jeg be dem om å kvitte seg ned dyrene sine, fordi det ikke står i husleieloven?" osv. DYR er noe folk er glade i, og det bør respekteres. Selv på DOL. Hadde noen bedt meg om å kvitte med med mine elskede katter pga av en husleiekontrakt, så hadde jeg klikket, og bedt dem dra til helvete. Så enkelt er det. For meg er det det samme som om noen hadde bedt meg om å kvitte meg med ungene mine:-(

''Kjenner en som leier hos noen,han har åtte katter og de pisser og driter overalt inne. Huseieren er fortvilet og mener det er nok med en katt,hele leiligheten må jo bli ødelagt av dette.''

Men nå var det jo ikke bare det at de hadde dyr, men at dyrene gjorde fra seg inne! Det er litt forskjell.Og kan ikke godtas.

Klart man er glad i dyra, er jo derfor de fleste har dem!

Men om man er så glad i dem, bør leieboeren ta ansvar, å lære kattene opp...

Skrevet

''Kjenner en som leier hos noen,han har åtte katter og de pisser og driter overalt inne. Huseieren er fortvilet og mener det er nok med en katt,hele leiligheten må jo bli ødelagt av dette.''

Men nå var det jo ikke bare det at de hadde dyr, men at dyrene gjorde fra seg inne! Det er litt forskjell.Og kan ikke godtas.

Klart man er glad i dyra, er jo derfor de fleste har dem!

Men om man er så glad i dem, bør leieboeren ta ansvar, å lære kattene opp...

Jeg tror ikke på det. At det er årsaken. Det er mer et generelt husdyrhat. Som det samme som vi er vitne til med den "forhatte hundebærsjen". Er en bærsj så alvorlig at den burde forårsake så mye hat/omtale? Det skjer så mye mer alvorlige ting i dette samfunnet, som de samme menneskene ikke ofrer en tanke.. Som menn som dreper sine koner f.eks.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg tror ikke på det. At det er årsaken. Det er mer et generelt husdyrhat. Som det samme som vi er vitne til med den "forhatte hundebærsjen". Er en bærsj så alvorlig at den burde forårsake så mye hat/omtale? Det skjer så mye mer alvorlige ting i dette samfunnet, som de samme menneskene ikke ofrer en tanke.. Som menn som dreper sine koner f.eks.

''Mitt poeng er at jeg ikke kan skjønne hvorfor noen levende vesener skal være mer fritatt for regler enn andre''

Derfor. Verken mennesker eller dyr skal kunne drite hvor de vil.

Skrevet

''Mitt poeng er at jeg ikke kan skjønne hvorfor noen levende vesener skal være mer fritatt for regler enn andre''

Derfor. Verken mennesker eller dyr skal kunne drite hvor de vil.

Det er mer naturlig for et dyr enn et mennske, i hvert fall. Et dyr er et dyr, og et menneske er et mennske. Dyrisk er ikke lik menneskelig.

Gjest mora2
Skrevet

Det er mer naturlig for et dyr enn et mennske, i hvert fall. Et dyr er et dyr, og et menneske er et mennske. Dyrisk er ikke lik menneskelig.

Men du har mange dyriske mennesker da...

Gjest Greit å være realist
Skrevet

Jeg har klorebrett som gjør at de ikke kloler opp vegger. Og ingen katter skiter og pisser ned hus i normal tilstand, De har kassene sine til slikt bruk. De er mer renslige enn mennesker når det kommer til stykket.

Fy...på deg for fordommene dine :-(

Nå må du ikke være så bastant da du. Det finnes faktisk en del katter som helt enkelt ikke blir renslige på domåten.

Bla. så har jeg en katt som aldri har blitt helt ren. Hun har hatt bra dokasser med den beste sand i hele oppveksten, etterhvert har hun blitt utekatt på landet med hele naturen som do.

Alikavel har denne katten kunnet komme inn fra nydelig vær, gjennom åpen dør og gått rett under soffan og gjort fra seg.

Hun kan altså gjøre fra seg selv om været er pen, dører står på vidt gap og alt ligger til rette for det motsatte.

Nå, de senere år så har det skjedd sjeldnere heldigvis og det kan gå månedvis mellom hver uhell.

Denne katten er nå syv år og er svært frisk og i god form. Hun har aldri vært syk på noen måte.

Jeg har også kattevenner som kan bekrefte at de kjenner til flere tilfeller som henne.

Når vi da snakker kattepiss så vet omtrent alle mann hvor ille det lukter. Kattene gjør attpåtil gjerne fra seg i hjørner etc i huset. Pisset renner mellom listverk slik at vi ikke får vasket det vekk. Og det blir en voldsom stank i huset.

Eneste mulighet eier har for å få dette helt vekk er så rive vekk og bytte. Dette har det til og med gått program om på tv. Det kan altså bli svært så kostbart for huseier.

Så katter som gjør fra seg inne er i aller høyeste grad svært skadelig for eiendommen.

Jeg ville som huseier her sjekket ut rettighetene mine i forhold til dette.

For å si det sånn, jeg er glad i dyr jeg, og har både katter og hund selv, men jeg hadde ikke leid ut mitt hus til noen med mange katter, til det vet jeg for mye.

Gjest Greit å være realist
Skrevet

''Fy...på deg for fordommene dine :-(''

Fordommer og fordommer.....

Les hva jeg har skrevet før du smeller med kjeften!!!!!!

Jeg skrev da at ingen normale friske katter oppfører seg slik.

Jeg har 5katter selv, så vet hva jeg snakker om.

Herregud....

Normale friske katter kan oppføre seg slik, når vi snakker om å gjøre fra seg inne. Noen katter blir helt enkelt ikke rene, det er egen erfaring og uttalelse fra skikkelige kattefolk.

Men når det er sakt så er det ikke fordommer så fort en sier meningen sin. Det går ann å kalle en spade for en spade og være glad i dyr alikavel.

Colette ser ut til å være en veldig kattevenn og såpass ung og naiv at så lenge vi er glad i katter så gjør ikke kattene noe galt.

Ungene våre gjør gale ting selv om vi er glade i dem, dahh.

Vi har tre katter og en hund pr.d.d. En kattemor og to kattunger. På det meste har vi hatt fem katter, tre voksne og to kattunger. Jeg er selvsakt glad i kattene og hundene mine men er fullstendig klar over at de ikke er perfekte. Som mitt innlegg til Colette: vår vosken katt nå som vi har hatt i all tid har aldri vært hundre prosent ren. Kattungene er flinkere enn henne, og hun er frisk og i kjempeform og har aldri vært syk.

Å skrike "fordommer" blir bare så utrolig barnslig.

Det blir som å si: Jeg elsker barnet mitt, og barnet mitt gjør aaaaaaaaldri noe feil han/hun.

Ja, jøss, stemmer sikkert ;)

Skrevet

''Kjenner en som leier hos noen,han har åtte katter og de pisser og driter overalt inne.''

En som har 8 katter driver enten kennel eller det har "rabla" for vedkommende, og da burde h*n vært innlagt eller satt på medisinering.

Gjest D*lilith
Skrevet

''Kjenner en som leier hos noen,han har åtte katter og de pisser og driter overalt inne.''

En som har 8 katter driver enten kennel eller det har "rabla" for vedkommende, og da burde h*n vært innlagt eller satt på medisinering.

Ja,han er ganske spesiell da...

Gjest D*lilith
Skrevet

Det burde vel stått noe i kontrakten deres. Men vil tro han har lov å sette ned foten, da leiligheten blir ødelagt av kattene...

En annen ting er hvorfor katten oppfører seg slik...

Dette er ikke normal oppførsel for en voksen, frisk katt...

Han har ikke kattene ute i det hele tatt,en dag såg huseieren to katter som stod og dreit i vinduskarmen,æsj!

Skrevet

Ja,han er ganske spesiell da...

Kan tenke meg det ja.

Gjest D*lilith
Skrevet

Her er det virkelig andre problemer enn antall katter!

Skulle det liksom være ok dersom en katt gjorde fra seg innendørs?

(altså ikke i kattdo)

Katter er naturlig ekstremt renslig, og bare mistrivsel eller sykdom kan få dem til å gjøre fra seg rundt omkring dersom de har tilgang til kattdo!

Uansett er 8 (voksne) katter innendørs nesten alltid for mye - om man ikke har veldig god plass.

Ja det er for mye,og disse kattene er veldig urenselige.

Gjest D*lilith
Skrevet

Kan tenke meg det ja.

Han har foressten en haug med biler også,men det blir jo noe ant enn katter i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...