Gå til innhold

Katter i hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har foressten en haug med biler også,men det blir jo noe ant enn katter i alle fall.

Ja de gjør for det meste "fra seg" utendørs! (CO2)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

17

• Lillemus

2

• morsan

1

• lex

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest aldrihos meg nei
Skrevet

Katter ødelegger ikke leiligheter! Ærlig talt..det er det mennesker som gjør. Jeg er så trøtt av husdyr-hets. Det er bergenset hva våre firbeinte venner kan klare å gjøre av skade. Hvis man ikke anser en hunde/katte- bæsj, som en skade, selvfølgelig!

Jeg synes det er sykt å ha dyr innendørs

Gjest D*lilith
Skrevet

Ja de gjør for det meste "fra seg" utendørs! (CO2)

Hehe,akkuratt : D

Gjest mora2
Skrevet

Normale friske katter kan oppføre seg slik, når vi snakker om å gjøre fra seg inne. Noen katter blir helt enkelt ikke rene, det er egen erfaring og uttalelse fra skikkelige kattefolk.

Men når det er sakt så er det ikke fordommer så fort en sier meningen sin. Det går ann å kalle en spade for en spade og være glad i dyr alikavel.

Colette ser ut til å være en veldig kattevenn og såpass ung og naiv at så lenge vi er glad i katter så gjør ikke kattene noe galt.

Ungene våre gjør gale ting selv om vi er glade i dem, dahh.

Vi har tre katter og en hund pr.d.d. En kattemor og to kattunger. På det meste har vi hatt fem katter, tre voksne og to kattunger. Jeg er selvsakt glad i kattene og hundene mine men er fullstendig klar over at de ikke er perfekte. Som mitt innlegg til Colette: vår vosken katt nå som vi har hatt i all tid har aldri vært hundre prosent ren. Kattungene er flinkere enn henne, og hun er frisk og i kjempeform og har aldri vært syk.

Å skrike "fordommer" blir bare så utrolig barnslig.

Det blir som å si: Jeg elsker barnet mitt, og barnet mitt gjør aaaaaaaaldri noe feil han/hun.

Ja, jøss, stemmer sikkert ;)

He,he ikke sant! ;0)

Du har rett i det du skriver. Jeg fikk en katt da den var 5uker, det tok laang tid før den ble skikkelig rein..

Så ingen regel uten unntak :0)

Gjest mora2
Skrevet

''Kjenner en som leier hos noen,han har åtte katter og de pisser og driter overalt inne.''

En som har 8 katter driver enten kennel eller det har "rabla" for vedkommende, og da burde h*n vært innlagt eller satt på medisinering.

''En som har 8 katter driver enten kennel eller det har "rabla" for vedkommende, og da burde h*n vært innlagt eller satt på medisinering.''

Tull og tøys!

Man trenger ikke være "gal" for å ha mange katter....

*forsvarer meg* ;0)

Skrevet

Jeg synes det er sykt å ha dyr innendørs

Dy synes kanskje det er mindre sykt å slippe ut katter til den visse død? Jeg bor på en jernbanstasjon, og har funnet katter på jernbaneskinnene, delt i 2, med hodet en halv meter unna kroppen. Det er ikke en opplevelse jeg oppsøker med vilje.

OK, så burde jeg ikke hatt dyr? De 5 innekattene jeg har er en søksenflokk som ble født av en hunkatt jeg hadde. Moren forsvant da de var 2 uker gamle, og jeg måtte selv gi dem mat til de var store nok til å spise selv. Deretter tok jeg ansvaret for dem,og beholdt dem for å gi dem et så bra liv som mulig.

Skrevet

Nå må du ikke være så bastant da du. Det finnes faktisk en del katter som helt enkelt ikke blir renslige på domåten.

Bla. så har jeg en katt som aldri har blitt helt ren. Hun har hatt bra dokasser med den beste sand i hele oppveksten, etterhvert har hun blitt utekatt på landet med hele naturen som do.

Alikavel har denne katten kunnet komme inn fra nydelig vær, gjennom åpen dør og gått rett under soffan og gjort fra seg.

Hun kan altså gjøre fra seg selv om været er pen, dører står på vidt gap og alt ligger til rette for det motsatte.

Nå, de senere år så har det skjedd sjeldnere heldigvis og det kan gå månedvis mellom hver uhell.

Denne katten er nå syv år og er svært frisk og i god form. Hun har aldri vært syk på noen måte.

Jeg har også kattevenner som kan bekrefte at de kjenner til flere tilfeller som henne.

Når vi da snakker kattepiss så vet omtrent alle mann hvor ille det lukter. Kattene gjør attpåtil gjerne fra seg i hjørner etc i huset. Pisset renner mellom listverk slik at vi ikke får vasket det vekk. Og det blir en voldsom stank i huset.

Eneste mulighet eier har for å få dette helt vekk er så rive vekk og bytte. Dette har det til og med gått program om på tv. Det kan altså bli svært så kostbart for huseier.

Så katter som gjør fra seg inne er i aller høyeste grad svært skadelig for eiendommen.

Jeg ville som huseier her sjekket ut rettighetene mine i forhold til dette.

For å si det sånn, jeg er glad i dyr jeg, og har både katter og hund selv, men jeg hadde ikke leid ut mitt hus til noen med mange katter, til det vet jeg for mye.

Alle vet jo at katter kan være urenslige i perioder. Så også mine. Men jeg har aldri opplevd at de gjør fra seg på noe annet enn mine ting. Så som tepper, dyne, hauger med skitne klær osv. Og da anser jeg dette som et større problem for meg enn for huseier. En gang har jeg opplevd at en av kattene gjorde fra seg på gulvet, og da var han syk. Urinstein med påfølgende urinveisinfeksjon.

Kattepiss fra steriliserte/kastrerte katter lukter ikke spesielt ille. Det er hankattens markeringsurin som har den typiske lukta som mange forbinder med "kattepiss".

Sier Colette, som ikke er ung/umoden/naiv, men som har hatt katter det meste av sitt liv.

Gjest Greit å være realist
Skrevet

Alle vet jo at katter kan være urenslige i perioder. Så også mine. Men jeg har aldri opplevd at de gjør fra seg på noe annet enn mine ting. Så som tepper, dyne, hauger med skitne klær osv. Og da anser jeg dette som et større problem for meg enn for huseier. En gang har jeg opplevd at en av kattene gjorde fra seg på gulvet, og da var han syk. Urinstein med påfølgende urinveisinfeksjon.

Kattepiss fra steriliserte/kastrerte katter lukter ikke spesielt ille. Det er hankattens markeringsurin som har den typiske lukta som mange forbinder med "kattepiss".

Sier Colette, som ikke er ung/umoden/naiv, men som har hatt katter det meste av sitt liv.

Nå var det du som hardnakket påsto at friske katter ikke gjorde fra seg inne. Jeg påstår at jo, det kan de jammen gjøre, om de er aldri så friske.

Og det å komme med "undskyldninger" som "katter pisser og driter bare på mine ting", " kattepiss fra steriliserte katter lukter ikke".

Helt ærlig talt. Ingen katteeier kan garantere at kattene bare pisser og driter på sine ting eller at ettenlatene til katten aldri avgir lukt.

Å unskylde alskens katteskrotter med de utsagnene blir bare for dumt.

Skrevet

Nå var det du som hardnakket påsto at friske katter ikke gjorde fra seg inne. Jeg påstår at jo, det kan de jammen gjøre, om de er aldri så friske.

Og det å komme med "undskyldninger" som "katter pisser og driter bare på mine ting", " kattepiss fra steriliserte katter lukter ikke".

Helt ærlig talt. Ingen katteeier kan garantere at kattene bare pisser og driter på sine ting eller at ettenlatene til katten aldri avgir lukt.

Å unskylde alskens katteskrotter med de utsagnene blir bare for dumt.

Ok. Så vet vel du best,For meg er dette med husdyrhold, og synet mange har på dette, bare et av tegnene på hva slags tid vi lever i. Folk tåler ikke å se en hundebers en gang uten å hyle og skrike, eller kommer med hatefulle utsagn om dyr/eier.

Jeg tror det hadde vært sunt for oss alle med litt mer toleranse og kjærlighet overfor dyr. Jeg har sett utleide leiligheter som har vært nærmest ødelagt. Av mennesker - ikke dyr.

Diskusjonen avsluttet fra min side.. Slike utsagn som du kommer med er bare så langt fra min virkelighetsoppfatning om verdier at videre diskusjon ikke har noe for seg.

Skrevet

Jeg har klorebrett som gjør at de ikke kloler opp vegger. Og ingen katter skiter og pisser ned hus i normal tilstand, De har kassene sine til slikt bruk. De er mer renslige enn mennesker når det kommer til stykket.

Fy...på deg for fordommene dine :-(

''Og ingen katter skiter og pisser ned hus i normal tilstand, De har kassene sine til slikt bruk.''

Grunnen til at vi holdt på å få fnatt av eks-leieboere med kattunger var ikke kattungene som sådan, de var aldeles nydelige, men menneskene gadd ikke gjøre noe særlig for å få dem husrene akkurat. Så istedetfor å sette en kattedo nede i gangen så hadde de en oppe selv om det var nede i gangen kattene pissa og dreit overalt! Og ja - det stinket i ukes- og månedsvis etterpå....

Skrevet

Ok. Så vet vel du best,For meg er dette med husdyrhold, og synet mange har på dette, bare et av tegnene på hva slags tid vi lever i. Folk tåler ikke å se en hundebers en gang uten å hyle og skrike, eller kommer med hatefulle utsagn om dyr/eier.

Jeg tror det hadde vært sunt for oss alle med litt mer toleranse og kjærlighet overfor dyr. Jeg har sett utleide leiligheter som har vært nærmest ødelagt. Av mennesker - ikke dyr.

Diskusjonen avsluttet fra min side.. Slike utsagn som du kommer med er bare så langt fra min virkelighetsoppfatning om verdier at videre diskusjon ikke har noe for seg.

Kjenner til ditt slag, for jeg har ei mor som er akkurat lik.

Jeg er som sakt glad i dyr selv, har og har hatt alt fra katter, hunder, marsvin, kaniner, rotter, hamster, you name it.

Men selv om jeg er glad i dyr og tar vare på de jeg har så vil aldri dyr for meg bli likt menneske.

Og ja, jeg vet at menneskene er slemme, kan herpe, gjøre ugang osv. tro du meg, men det undskylder jo ikke hva enkelte dyr gjør. Alt til sin tid for å si det sånn.

Og skriker opp om hundebæsj. Ikke rart, det kan være reale hauger etter hundene og det er noe griseri uten sidestykke å trå i, og fælt å få barna herjende i så jeg skjønner at folk blir irritert på uopplukkede ettenlatenskaper.

Katterdrit i sandkassene likeså.

Vi som velger dyr får kose oss med dem, men det gir oss ingen rett i å påtvinge dyrene på andre folk.

Så vi får holde orden på dyra våre, plukke opp etter dem, rette oss etter båndtvang, etc.

Det er med dyr som med alt ting annet, det har både positive og negative sider.

Skrevet

Kjenner til ditt slag, for jeg har ei mor som er akkurat lik.

Jeg er som sakt glad i dyr selv, har og har hatt alt fra katter, hunder, marsvin, kaniner, rotter, hamster, you name it.

Men selv om jeg er glad i dyr og tar vare på de jeg har så vil aldri dyr for meg bli likt menneske.

Og ja, jeg vet at menneskene er slemme, kan herpe, gjøre ugang osv. tro du meg, men det undskylder jo ikke hva enkelte dyr gjør. Alt til sin tid for å si det sånn.

Og skriker opp om hundebæsj. Ikke rart, det kan være reale hauger etter hundene og det er noe griseri uten sidestykke å trå i, og fælt å få barna herjende i så jeg skjønner at folk blir irritert på uopplukkede ettenlatenskaper.

Katterdrit i sandkassene likeså.

Vi som velger dyr får kose oss med dem, men det gir oss ingen rett i å påtvinge dyrene på andre folk.

Så vi får holde orden på dyra våre, plukke opp etter dem, rette oss etter båndtvang, etc.

Det er med dyr som med alt ting annet, det har både positive og negative sider.

Så det er egentlig mora di du diskuterer med? :-)) Vi kommer ikke til å bli enige uansett hvor mye vi diskuterer. Men jeg er svært betenkt over hvor lite som skal til før vi mennesker i dagens Norge akker og ojer oss....Lukt = krise.....Kanskje vi hadde trengt en virkelig krise, og fått satt ting litt i perspektiv?

For meg er kattene mine mer verdifulle enn noe annet. Og det må nok bare respekteres :-) Min leilighet er i hvert fall ikke ødelagt av kattene mine. Man har da ansvarsfølelse :-)

Skrevet

Så det er egentlig mora di du diskuterer med? :-)) Vi kommer ikke til å bli enige uansett hvor mye vi diskuterer. Men jeg er svært betenkt over hvor lite som skal til før vi mennesker i dagens Norge akker og ojer oss....Lukt = krise.....Kanskje vi hadde trengt en virkelig krise, og fått satt ting litt i perspektiv?

For meg er kattene mine mer verdifulle enn noe annet. Og det må nok bare respekteres :-) Min leilighet er i hvert fall ikke ødelagt av kattene mine. Man har da ansvarsfølelse :-)

*ler* Å, neida. Diskuterer slettes ikke med mora mi nei. Det er jeg ferdig med for mange år siden du :)

Men jeg kjenner godt igjen den, jeg kaller det, blindhet som den slags kjærlighet til dyrene gir. Ikke helt bra er min erfaring.

Jeg tviler ikke på at du gjør så godt du kan, er ansvarsfull med dyrene dine etc. men du var veldig bastant og mener at folk er "i mot" katter omtrent, bare fordi de kan si noen negativt og katter og kattehold, og det blir for dumt.

Det går ann å ha negative tanker og meninger og fremdeles være en god dyreeier.

Det er vel slik med ungene våre også, vi forguder da dem, men hva slags forelder er vi hvis vi aldri tillater oss å se feilene de gjør ;)

Skrevet

*ler* Å, neida. Diskuterer slettes ikke med mora mi nei. Det er jeg ferdig med for mange år siden du :)

Men jeg kjenner godt igjen den, jeg kaller det, blindhet som den slags kjærlighet til dyrene gir. Ikke helt bra er min erfaring.

Jeg tviler ikke på at du gjør så godt du kan, er ansvarsfull med dyrene dine etc. men du var veldig bastant og mener at folk er "i mot" katter omtrent, bare fordi de kan si noen negativt og katter og kattehold, og det blir for dumt.

Det går ann å ha negative tanker og meninger og fremdeles være en god dyreeier.

Det er vel slik med ungene våre også, vi forguder da dem, men hva slags forelder er vi hvis vi aldri tillater oss å se feilene de gjør ;)

Nei, jeg reagerer ikke slik som du påstår. For meg er det du som kan virke bastant :-)

Selvfølgelig kan det være problemer med katter og andre dyr, akkurat som det er med alle levende vesener. Men det må finnes en plass for oss alle. Og det må kunne være til stede en toleranse for ting som faller litt utenom det vanlige A-4 samfunnet. Min bekymring går på hvor lite som tåles, og hvor strømlinjefomet et samfunn skal være. Så denne diskusjonen stikker egentlig mye dypere for min del, enn kattehold som diskuteres her. Men det blir en for lang og tung diskusjon å ta her. Så jeg tror vi stopper nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...