Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Atter en politiker som føler seg høyt hevet over oss andre. Bryter regler hun helt sikker visste om, tar seg til rette, sutrer over at gubben (som hun selv skyldte på for en av sakene) blir dratt inn, og avslutter det hele med å misbruke sykelønnsordningen.

Måtte de sette legen under granskning for å sykemelde henne i 3 (!) uker, kun dager etter at hun var "innbitt og kampvillig", og skviset frem en tåre for å få sympati.

Farvel Haga!

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

15

• morsan

3

• nick

1

• fei1365380229

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For meg er det mye mer betenkelig at vi har jounalister som er i ferd med å ta fra oss demokratiet. De plukker seg ut statsråd etter statsråd som de bestemme seg for å "knekke". Og nå var det Hagas tur.

Det har blitt slik at det er media som bestemmer hvem som skal inneha statsrådsposter. Og det er en uting! Hvem av oss har fulgt loven til punkt og prikke når det kommer til stykket? Og hva slags politikere ønsker vi å ha? Mennesker som ikke er i nærheten av vanlige folks hverdag, i det hele tatt? Jeg gremmes!

fei1365380229
Skrevet

Jeg hadde aldri orket dette mediakjøret og hadde garantert blitt sykemeldt i 3 uker. Hun er jo bare et menneske.

Gjest togli
Skrevet

For meg er det mye mer betenkelig at vi har jounalister som er i ferd med å ta fra oss demokratiet. De plukker seg ut statsråd etter statsråd som de bestemme seg for å "knekke". Og nå var det Hagas tur.

Det har blitt slik at det er media som bestemmer hvem som skal inneha statsrådsposter. Og det er en uting! Hvem av oss har fulgt loven til punkt og prikke når det kommer til stykket? Og hva slags politikere ønsker vi å ha? Mennesker som ikke er i nærheten av vanlige folks hverdag, i det hele tatt? Jeg gremmes!

Så enig, så enig!! Jeg skjemmes over folks glede over å fråtse i andres ulykke :-/

Skrevet

Veldig bra formulert! Signerer.

Skrevet

Så enig, så enig!! Jeg skjemmes over folks glede over å fråtse i andres ulykke :-/

Ja, dette gjør meg eitrende forbannet, for å være ærlig. Vi vet jo alle, at uansett hvem pressen bestemmer seg for å gå etter i sømmene, så vil de finne "noe". Og det ser ut som de, i ren kjedsomhet og mangel på virkelige katastrofer, setter i gang disse "vendettaene" mot enkeltpersoner. Dette har gått igjen i mange år nå. Syse, Presthus, Jagland osv.

Vi må passe oss så vi ikke ender opp med et samfunn, hvor INGEN orker belastningen med å være politiker. Jeg skjønner ikke at noen orker en slik jobb. De blir mobbet, rett og slett.

Skrevet

Ja, dette gjør meg eitrende forbannet, for å være ærlig. Vi vet jo alle, at uansett hvem pressen bestemmer seg for å gå etter i sømmene, så vil de finne "noe". Og det ser ut som de, i ren kjedsomhet og mangel på virkelige katastrofer, setter i gang disse "vendettaene" mot enkeltpersoner. Dette har gått igjen i mange år nå. Syse, Presthus, Jagland osv.

Vi må passe oss så vi ikke ender opp med et samfunn, hvor INGEN orker belastningen med å være politiker. Jeg skjønner ikke at noen orker en slik jobb. De blir mobbet, rett og slett.

...for ikke å glemme Tore Tønne!

Skrevet

Å kalle det "ulykke" høres veldig ut som en ansvarsfraskrivelse. Hun har bevisst brutt lover og regler.

Skrevet

Veldig bra formulert! Signerer.

Takk for det :-) Jeg synes det er skremmende å være vitne til ren og skjær personforfølgelse, uten at det reageres. Dette har ikke noe med mitt politiske syn å gjøre. Jeg har aldri stemt SP, bare så det er sagt.

Jeg mener bestemt at det er TV2 som har innført denne "trenden". Ser for meg en ufyselige Pål T. Jørgensen og hans Tabloid. Og nå som "revolverjournalist" i de vanlige nyhetssendingene. Må nesten le litt når jeg ser han for meg... Maktmennesker er og blir ufyselige :-) Men de kunne holde seg for gode til rene mobbekampanjer mot enkeltpersoner. Men Ola Dunk lar seg rive med...og det er det mest skremmende av alt.

Skrevet

...for ikke å glemme Tore Tønne!

Ja, ikke sant.....Og han som var sjef på Oslo Børs....De glemmer visst at de har med mennesker å gjøre, og det er mildt sagt skremmende.

Skrevet

Jeg synes det er BRA for demokratiet når avisene påpeker hvilke politikere som bryter de lover og regler som de selv har vært med på å sette for resten av oss.

Ingen har sagt at politikere må være perfekte på alle måter, men det føles veldig naturlig å mene at de som lovgivere i dette landet faktisk må klare å følge lovene i privatlivet sitt.

Når man ser alle regelbruddene til Haga under ett, er det ganske alvorlig og vitner om en likegyldighet og arroganse til regelverket. Jeg har ikke lyst til å ha en statsråd som tror hun er hevet over loven. Tatt i betraktning de diskusjonene og meningene vi har hørt de siste dagene så er jeg visst langt fra alene.

Skrevet

Enig med deg!

Og når det er sagt, så må jeg si at jeg i denne saken som så mange andre ikke har lagt merke til _hvor stor_ mediestormen har vært, fordi jeg ikke har sett TV2-nyhetene eller lest VG og Dagbladet. Disse mediene er eksperter på å lage kjempesaker ut av lite, og det sier en del om dem som "går på" denne journalistikken og tror at dette er "verdens viktigste sak" for tiden og lager anti-Haga-debattråder.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kan veldig godt forstå at hun blir sykmeldt av mediekjøret, men jeg også gremmes over i hvilken grad hun har bagatellisert og fraskrevet seg ansvaret for overtredelsene, som tross alt hennes regjering i stor grad har ivret for innskjerpelse av reglene i forbindelse med. Synes det vitner om dårlig dømmkraft, som jeg vanligvis ikke ville tiltenkt henne.

Gremmes imidlertid også over i hvilken grad mediene fråtser og lurer litt på om det _kan_ stå noen bak hele slakten.

Skrevet

Jeg synes det er BRA for demokratiet når avisene påpeker hvilke politikere som bryter de lover og regler som de selv har vært med på å sette for resten av oss.

Ingen har sagt at politikere må være perfekte på alle måter, men det føles veldig naturlig å mene at de som lovgivere i dette landet faktisk må klare å følge lovene i privatlivet sitt.

Når man ser alle regelbruddene til Haga under ett, er det ganske alvorlig og vitner om en likegyldighet og arroganse til regelverket. Jeg har ikke lyst til å ha en statsråd som tror hun er hevet over loven. Tatt i betraktning de diskusjonene og meningene vi har hørt de siste dagene så er jeg visst langt fra alene.

Hvem har du lyst til å ha som statsråd da? En robot? Jeg synes ikke det er bra at vi har en presse som roper "blod" hver gang de finner det for godt. Tror du at de gjør det for vår skyld? For at vi skal være underrettet om hva slags mennesker som styrer dette landet? Å neida....de tenker kun på sine opplagstall og overskrifter, og ikke minst sin egen berømmelse. De tenker kun penger/salgstall og profitt,.Ingenting annet. Og da gjør det ingenting om de tråkker over et lik, eller to, underveis.

Skrevet

Enig med deg!

Og når det er sagt, så må jeg si at jeg i denne saken som så mange andre ikke har lagt merke til _hvor stor_ mediestormen har vært, fordi jeg ikke har sett TV2-nyhetene eller lest VG og Dagbladet. Disse mediene er eksperter på å lage kjempesaker ut av lite, og det sier en del om dem som "går på" denne journalistikken og tror at dette er "verdens viktigste sak" for tiden og lager anti-Haga-debattråder.

Oh yes....jeg kan ikke fordra medier som TV2 , Vg og Dagbladet. De er som oftest bare useriøse og henvender seg til Norges befolkning på dets mest primitive plan....Ved å appelere til hvor "fæle" alle politikere er og hvor fint det er å "ta dem". De henvender seg til bermen i blant oss, som koser seg over at "maktmennesker" - som de aldri ble selv - får gjennomgå. Det er primitivt, og umodent, rett og slett.

Skrevet

"Atter en politiker som føler seg høyt hevet over oss andre"

At hun føler seg høyt hevet over andre, er noe du innbiller deg. Antagelig fordi du føler deg underlegen.

Ikke første gang dette kommer til uttrykk.

"Bryter regler hun helt sikker visste om, tar seg til rette, sutrer over at gubben (som hun selv skyldte på for en av sakene) blir dratt inn, og avslutter det hele med å misbruke sykelønnsordningen"

Hun skyldte vel ikke på mannen sin. Hun sa det var han som tok seg av byggemeldingen for 10 år siden og regnet med at dette var i orden.

Hvem er det som følger med på hva ektefellen foretar seg til enhver tid og passer på at alt blir riktig? Bør man ikke stole såpass på hverandre?

Jeg følger med til en viss grad på hva mannen min foretar seg på den måten at jeg spør og graver og har litt interesse av det. Men utover det, vet jeg lite. Om jeg skulle satt meg grundig inn i alt og passet på at alt er etter boka, ville jeg fått mye å gjøre.

En annen ting er at jeg tror Haga ville ha fulgt bedre med om det hadde vært i dag, nå som hun er i regjering.

Når de nå først har et landsted ved sjøen, forstår jeg godt at de vil ha en brygge der, når man ser på forholdene.Slik det ser ut på bildene er det ikke fremkommelig ned til vannet uten brygge.

Rett og slett livsfarlig og hytta er ubrukelig uten en brygge.

Skrevet

Jeg kan veldig godt forstå at hun blir sykmeldt av mediekjøret, men jeg også gremmes over i hvilken grad hun har bagatellisert og fraskrevet seg ansvaret for overtredelsene, som tross alt hennes regjering i stor grad har ivret for innskjerpelse av reglene i forbindelse med. Synes det vitner om dårlig dømmkraft, som jeg vanligvis ikke ville tiltenkt henne.

Gremmes imidlertid også over i hvilken grad mediene fråtser og lurer litt på om det _kan_ stå noen bak hele slakten.

Hytta ble bygget før innskjerping av reglene.

Skrevet

At hun føler seg høyt hevet over andre, er noe du innbiller deg. Antagelig fordi du føler deg underlegen.

"Bryter regler hun helt sikker visste om, tar seg til rette, sutrer over at gubben (som hun selv skyldte på for en av sakene) blir dratt inn, og avslutter det hele med å misbruke sykelønnsordningen"

Hun skyldte vel ikke på mannen sin. Hun sa det var han som tok seg av byggemeldingen for 10 år siden og regnet med at dette var i orden.

Hvem er det som følger med på hva ektefellen foretar seg til enhver tid og passer på at alt blir riktig? Bør man ikke stole såpass på hverandre?

Jeg følger med til en viss grad på hva mannen min foretar seg på den måten at jeg spør og graver og har litt interesse av det. Men utover det, vet jeg lite. Om jeg skulle satt meg grundig inn i alt og passet på at alt er etter boka, ville jeg fått mye å gjøre.

En annen ting er at jeg tror Haga ville ha fulgt bedre med om det hadde vært i dag, nå som hun er i regjering.

Når de nå først har et landsted ved sjøen, forstår jeg godt at de vil ha en brygge der, når man ser på forholdene.Slik det ser ut på bildene er det ikke fremkommelig ned til vannet uten brygge.

Jeg er så utrolig enig med deg. Wita. Slike innlegg vitner bare om underlegenhet, og ikke minst misunnelse overfor mennesker som har posisjon og makt i samfunnet. Og hvem har framelsket denne kulturen? TV 2. Det våger jeg å påstå.

Gjest togli
Skrevet

Å kalle det "ulykke" høres veldig ut som en ansvarsfraskrivelse. Hun har bevisst brutt lover og regler.

Helt ærlig så skjønner jeg ikke at en stortingspolitiker tør å bevisst unndra seg sin plikt. Hun sier at mannen hennes ordnet dette uten hennes innblanding. Er det så vanskelig å tro på det? Hjemme hos oss kunne dette godt ha skjedd. Nå bygger vi f.eks. garasje og det er stort sett mannen min som driver med det prosjektet. Jeg stoler på at han har ordna det som ordnes skal og gidder ikke å gå han etter sømmene for å finne ut om han har alt på det tørre. Nei, jeg synes ikke det er vanskelig å tro på Haga.

Uansett skulle man tro hun hadde begått et grusomt lovbrudd. Dette er en bagatell og hun har lagt seg flat. Hva mer ønsker vi fra henne?

Misunnelse er den eneste grunnen til at folk fråtser i kjendisers ulykke.

Gjest Elextra
Skrevet

''En annen ting er at jeg tror Haga ville ha fulgt bedre med om det hadde vært i dag, nå som hun er i regjering. ''

Dette er jo ganske selvsagt - er man i regjering passer man selvsagt på å følge hver minst regel og holder seg langt unna svarte vaskehjelper eller enhver overtredelse :-). Men vi liker å tro at de som ivrer for strenge regler intuitivt følger dem selv.

''Når de nå først har et landsted ved sjøen, forstår jeg godt at de vil ha en brygge der, når man ser på forholdene.Slik det ser ut på bildene er det ikke fremkommelig ned til vannet uten brygge. Rett og slett livsfarlig og hytta er ubrukelig uten en brygge.''

For meg blir dette fullstendig usaklig og minner om selvtekt. En kan ikke selv vurdere behovet for byggemelding - slik er det bare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...