Gjest Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Hvem har du lyst til å ha som statsråd da? En robot? Jeg synes ikke det er bra at vi har en presse som roper "blod" hver gang de finner det for godt. Tror du at de gjør det for vår skyld? For at vi skal være underrettet om hva slags mennesker som styrer dette landet? Å neida....de tenker kun på sine opplagstall og overskrifter, og ikke minst sin egen berømmelse. De tenker kun penger/salgstall og profitt,.Ingenting annet. Og da gjør det ingenting om de tråkker over et lik, eller to, underveis. Robot? Neida, bare lovlydig. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er så utrolig enig med deg. Wita. Slike innlegg vitner bare om underlegenhet, og ikke minst misunnelse overfor mennesker som har posisjon og makt i samfunnet. Og hvem har framelsket denne kulturen? TV 2. Det våger jeg å påstå. Jeg er også utrolig enig med deg:-) Lurer på hvor mange som egentlig kunne ha godt inn i politikken med helt rent rulleblad. Jeg kunne ihverfall ikke:-) Mannen min leide nemlig ut en kjellerleilighet på 80-tallet den gang han var ung og uvitende og ikke tenkte over at man skulle søke først. Leide ut i mange år uten godkjennelse. Nå er det i orden, men da jeg flyttet inn tenke jeg ikke over at "vi" drev med ulovlig utleie. 0 Siter
Gjest Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Helt ærlig så skjønner jeg ikke at en stortingspolitiker tør å bevisst unndra seg sin plikt. Hun sier at mannen hennes ordnet dette uten hennes innblanding. Er det så vanskelig å tro på det? Hjemme hos oss kunne dette godt ha skjedd. Nå bygger vi f.eks. garasje og det er stort sett mannen min som driver med det prosjektet. Jeg stoler på at han har ordna det som ordnes skal og gidder ikke å gå han etter sømmene for å finne ut om han har alt på det tørre. Nei, jeg synes ikke det er vanskelig å tro på Haga. Uansett skulle man tro hun hadde begått et grusomt lovbrudd. Dette er en bagatell og hun har lagt seg flat. Hva mer ønsker vi fra henne? Misunnelse er den eneste grunnen til at folk fråtser i kjendisers ulykke. "Misunnelse er den eneste grunnen til at folk fråtser i kjendisers ulykke." Nå tillegger du meg og mange andre meninger vi ikke har,, togli. Ingen grunn til å være så bombastisk. Dette handler overhodet ikke om misunnelse, men om forventninger til de folkevalgte om at de føler de samme regler som resten av oss. Selvfølgelig er det viktig at de følger de reglene de har vedtatt. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 ''En annen ting er at jeg tror Haga ville ha fulgt bedre med om det hadde vært i dag, nå som hun er i regjering. '' Dette er jo ganske selvsagt - er man i regjering passer man selvsagt på å følge hver minst regel og holder seg langt unna svarte vaskehjelper eller enhver overtredelse :-). Men vi liker å tro at de som ivrer for strenge regler intuitivt følger dem selv. ''Når de nå først har et landsted ved sjøen, forstår jeg godt at de vil ha en brygge der, når man ser på forholdene.Slik det ser ut på bildene er det ikke fremkommelig ned til vannet uten brygge. Rett og slett livsfarlig og hytta er ubrukelig uten en brygge.'' For meg blir dette fullstendig usaklig og minner om selvtekt. En kan ikke selv vurdere behovet for byggemelding - slik er det bare! "For meg blir dette fullstendig usaklig og minner om selvtekt. En kan ikke selv vurdere behovet for byggemelding - slik er det bare!" Nå misforsto du gitt;-) Det har jeg ikke sagt. Selvsagt må de byggemelde. Jeg sa bare at jeg forstår at de vil ha en brygge der. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 "For meg blir dette fullstendig usaklig og minner om selvtekt. En kan ikke selv vurdere behovet for byggemelding - slik er det bare!" Nå misforsto du gitt;-) Det har jeg ikke sagt. Selvsagt må de byggemelde. Jeg sa bare at jeg forstår at de vil ha en brygge der. Hehe, ok. Behovet for brygget skjønner jeg også, men jeg synes dét ligger langt utenfor temaet. 0 Siter
Colette Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Robot? Neida, bare lovlydig. Du vet, like godt som meg. at det er et virvar av lover å forholde seg til i vårt land. Hvor alvorlige er lovbruddene hun har gjort? Og hvor hvit skal man være for å kunne kalles hvit? Ærlig talt, jeg synes det er godt at det er mnennesker, med alle dets feil og mangler, som styrer dette landet, 0 Siter
Colette Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er også utrolig enig med deg:-) Lurer på hvor mange som egentlig kunne ha godt inn i politikken med helt rent rulleblad. Jeg kunne ihverfall ikke:-) Mannen min leide nemlig ut en kjellerleilighet på 80-tallet den gang han var ung og uvitende og ikke tenkte over at man skulle søke først. Leide ut i mange år uten godkjennelse. Nå er det i orden, men da jeg flyttet inn tenke jeg ikke over at "vi" drev med ulovlig utleie. Ikke jeg heller....Har sikkert gjort noe galt som en eller annen journalist kunne ha spadd fram når det passet dem :-) Uten at jeg vet noe om det her og nå :-) Huff, godt at du ikke valgte å bli politiker ut fra den "forferdelige" historien du forteller om der :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Oh yes....jeg kan ikke fordra medier som TV2 , Vg og Dagbladet. De er som oftest bare useriøse og henvender seg til Norges befolkning på dets mest primitive plan....Ved å appelere til hvor "fæle" alle politikere er og hvor fint det er å "ta dem". De henvender seg til bermen i blant oss, som koser seg over at "maktmennesker" - som de aldri ble selv - får gjennomgå. Det er primitivt, og umodent, rett og slett. "De henvender seg til bermen i blant oss, som koser seg over at "maktmennesker" - som de aldri ble selv - får gjennomgå. Det er primitivt, og umodent, rett og slett" Kunne ikke vært mer enig. 0 Siter
Colette Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 "De henvender seg til bermen i blant oss, som koser seg over at "maktmennesker" - som de aldri ble selv - får gjennomgå. Det er primitivt, og umodent, rett og slett" Kunne ikke vært mer enig. Det er bare å ta en titt på sms-ene som tikker inn under sendinger. De fleste har ikke skjønt noe som helst og bryr seg ikke i det hele tatt om politikk/landet. Det går i "stakkars meg" som ikke har så mye som de rikeste...hele tiden. Patetisk og flaut å lese, og ikke minst "irriterende" i et land med så mye velstand som vårt. 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er så utrolig enig med deg. Wita. Slike innlegg vitner bare om underlegenhet, og ikke minst misunnelse overfor mennesker som har posisjon og makt i samfunnet. Og hvem har framelsket denne kulturen? TV 2. Det våger jeg å påstå. Angående TV2, samme tanken har jeg også tenkt mange ganger. Makan til søppelkanal. Gidder ikke se på den kanalen mer. 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Det er bare å ta en titt på sms-ene som tikker inn under sendinger. De fleste har ikke skjønt noe som helst og bryr seg ikke i det hele tatt om politikk/landet. Det går i "stakkars meg" som ikke har så mye som de rikeste...hele tiden. Patetisk og flaut å lese, og ikke minst "irriterende" i et land med så mye velstand som vårt. Utrolig mye dumme utsagn der ja. Har konsekvent slutta å se tv2 og tabloid. Skal lete lenge etter noe mer fordummende. 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Enig med deg! Og når det er sagt, så må jeg si at jeg i denne saken som så mange andre ikke har lagt merke til _hvor stor_ mediestormen har vært, fordi jeg ikke har sett TV2-nyhetene eller lest VG og Dagbladet. Disse mediene er eksperter på å lage kjempesaker ut av lite, og det sier en del om dem som "går på" denne journalistikken og tror at dette er "verdens viktigste sak" for tiden og lager anti-Haga-debattråder. Enig! Disse mediene holder jeg meg langt unna. Har lagt merke til hvor fordummende de er og mange blir så påvirket. Vil ikke være en del av den (u)kulturen. 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Oh yes....jeg kan ikke fordra medier som TV2 , Vg og Dagbladet. De er som oftest bare useriøse og henvender seg til Norges befolkning på dets mest primitive plan....Ved å appelere til hvor "fæle" alle politikere er og hvor fint det er å "ta dem". De henvender seg til bermen i blant oss, som koser seg over at "maktmennesker" - som de aldri ble selv - får gjennomgå. Det er primitivt, og umodent, rett og slett. Kunne ikke vært mer enig. Og - en del av ukulturen er vel at frp klarer å bli så store. De henvender seg til massene på samme måte som disse mediene og folk går fem på. 0 Siter
Colette Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Utrolig mye dumme utsagn der ja. Har konsekvent slutta å se tv2 og tabloid. Skal lete lenge etter noe mer fordummende. Takk og lov for at de finnes flere av oss! Begynte nesten å tvile. All hets av politikere starter på Tv 2 .eller i Dagbladet/VG. Og så går det sin gang derfra....Men merk deg: De aller fleste nordmenn lar seg rive med. 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Helt ærlig så skjønner jeg ikke at en stortingspolitiker tør å bevisst unndra seg sin plikt. Hun sier at mannen hennes ordnet dette uten hennes innblanding. Er det så vanskelig å tro på det? Hjemme hos oss kunne dette godt ha skjedd. Nå bygger vi f.eks. garasje og det er stort sett mannen min som driver med det prosjektet. Jeg stoler på at han har ordna det som ordnes skal og gidder ikke å gå han etter sømmene for å finne ut om han har alt på det tørre. Nei, jeg synes ikke det er vanskelig å tro på Haga. Uansett skulle man tro hun hadde begått et grusomt lovbrudd. Dette er en bagatell og hun har lagt seg flat. Hva mer ønsker vi fra henne? Misunnelse er den eneste grunnen til at folk fråtser i kjendisers ulykke. Misunnelse og smålighet. 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Takk og lov for at de finnes flere av oss! Begynte nesten å tvile. All hets av politikere starter på Tv 2 .eller i Dagbladet/VG. Og så går det sin gang derfra....Men merk deg: De aller fleste nordmenn lar seg rive med. Ja vet. Blir nesten fysisk dårlig av å lese vg/dagbladet og se tv2, lagt merke til det samme. Jeg forstår ikke vitsen med å lese nyheter når de er så til de grader vridd/skandaliserte. Jeg vil ha balansert info om ulike ting, saklighet og oppegående medier. Det er flaut å se på tabloid og en aggressiv Trude Teige. Programlederne gjør jo alt for å vri det som blir sagt til noe de har bestemt seg om på forhånd (merk: deres vinkling) og om de får et uventet svar, overser de det og fortsetter å kjøre på for å få debatten inn der de vil ha den. Og folk biter på. Av og til tenker jeg at man må være dum for å ikke forstå hva som foregår. Denne retningen er helt syk synes jeg og har begynt letingen etter medier mer etter min smak. 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 "Misunnelse er den eneste grunnen til at folk fråtser i kjendisers ulykke." Nå tillegger du meg og mange andre meninger vi ikke har,, togli. Ingen grunn til å være så bombastisk. Dette handler overhodet ikke om misunnelse, men om forventninger til de folkevalgte om at de føler de samme regler som resten av oss. Selvfølgelig er det viktig at de følger de reglene de har vedtatt. Selvsagt skal de følge lover og regler som alle oss andre. Men det er noe med kjøret hun har opplevd i fforhold til hva hun faktisk har gjort (som er en bagatell). Hun har ikke begått mord eller noe, men skulle nesten tro at det var nettopp det hun hadde gjort. Det blir lynsjestemning pga bagateller og saueflokken er med på gamet. Jeg synes det er helt høl i huet og mener det kommer av dumskap, smålighet og misunnelse. Folk må da være mer oppegående enn som så, at de forstår forskjell på bagateller og grove forbrytelser. 0 Siter
Colette Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Ja vet. Blir nesten fysisk dårlig av å lese vg/dagbladet og se tv2, lagt merke til det samme. Jeg forstår ikke vitsen med å lese nyheter når de er så til de grader vridd/skandaliserte. Jeg vil ha balansert info om ulike ting, saklighet og oppegående medier. Det er flaut å se på tabloid og en aggressiv Trude Teige. Programlederne gjør jo alt for å vri det som blir sagt til noe de har bestemt seg om på forhånd (merk: deres vinkling) og om de får et uventet svar, overser de det og fortsetter å kjøre på for å få debatten inn der de vil ha den. Og folk biter på. Av og til tenker jeg at man må være dum for å ikke forstå hva som foregår. Denne retningen er helt syk synes jeg og har begynt letingen etter medier mer etter min smak. Godt å lese at noen skjønner hva jeg snakker om. Og et sunnhetstegn at du reagerer som du gjør, mener jeg. Hadde enda mange flere hatt evnen til å reagere slik..... 0 Siter
Colette Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Selvsagt skal de følge lover og regler som alle oss andre. Men det er noe med kjøret hun har opplevd i fforhold til hva hun faktisk har gjort (som er en bagatell). Hun har ikke begått mord eller noe, men skulle nesten tro at det var nettopp det hun hadde gjort. Det blir lynsjestemning pga bagateller og saueflokken er med på gamet. Jeg synes det er helt høl i huet og mener det kommer av dumskap, smålighet og misunnelse. Folk må da være mer oppegående enn som så, at de forstår forskjell på bagateller og grove forbrytelser. Så enig jeg er med deg!! 0 Siter
Gjest jannicka Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Godt å lese at noen skjønner hva jeg snakker om. Og et sunnhetstegn at du reagerer som du gjør, mener jeg. Hadde enda mange flere hatt evnen til å reagere slik..... Ja og bra er det Synes det er rart ikke flere reagerer på noe jeg kaller forsøpling av samfunnsdebatten og spredning av en syk kultur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.