Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja og bra er det :) Synes det er rart ikke flere reagerer på noe jeg kaller forsøpling av samfunnsdebatten og spredning av en syk kultur.

Er så enig med deg! Har bare ikke ord som beskriver hvor enig jeg er :-) Får håpe du klarer å fortsette med dittt karsyn!

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

15

• morsan

3

• nick

1

• fei1365380229

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest jannicka
Skrevet

Er så enig med deg! Har bare ikke ord som beskriver hvor enig jeg er :-) Får håpe du klarer å fortsette med dittt karsyn!

Takk, du og:) Mange partier har en aggressiv mediestrategi og har en mistanke om at høyresiden har en kampanje gående for tiden i form av holdningskampanjer rettet mot mediene, som lar seg påvirke i mye større grad enn hva vi tror. Og media får utbytte av det i form av opplagstall, så det virker som de "parrer seg med hverandre" for tida. Og det har blitt mye, mye mer kynisk siste årene. Det ser vi resultatet av i dag på kjøret mot bl.a. Haga for små bagateller. Gjett om det ikke er tilfeldig da. Håper folk ikke biter på dette, men er redd de gjør det. Dessverre.

Skrevet

Takk, du og:) Mange partier har en aggressiv mediestrategi og har en mistanke om at høyresiden har en kampanje gående for tiden i form av holdningskampanjer rettet mot mediene, som lar seg påvirke i mye større grad enn hva vi tror. Og media får utbytte av det i form av opplagstall, så det virker som de "parrer seg med hverandre" for tida. Og det har blitt mye, mye mer kynisk siste årene. Det ser vi resultatet av i dag på kjøret mot bl.a. Haga for små bagateller. Gjett om det ikke er tilfeldig da. Håper folk ikke biter på dette, men er redd de gjør det. Dessverre.

Alt dreier seg om penger og strategi? Gjør det ikke? Det er ikke så mye ærlig som foregår lenger, det er helt sikkert. Og det er ikke tilfeldig hvem som blir neste offer i medienes kamp. Det som er tragisk, er at folk flest ikke gjennomskuer dette, men bare lar seg rive med.....Fordi det appelllerer til det som passer best i forhold til dem selv- deres eget ego- og ikke samfunn/politikk. Politikk har blitt en egosentrisk greie, hvor folk stemmer på det som passer deres egen lommebok. (les: f.eks. Bensinavgiftene) Tyder på at vi har det for godt i dette landet, kanskje? Godt å lese hva du skriver, i alle fall :-)

Gjest jannicka
Skrevet

Alt dreier seg om penger og strategi? Gjør det ikke? Det er ikke så mye ærlig som foregår lenger, det er helt sikkert. Og det er ikke tilfeldig hvem som blir neste offer i medienes kamp. Det som er tragisk, er at folk flest ikke gjennomskuer dette, men bare lar seg rive med.....Fordi det appelllerer til det som passer best i forhold til dem selv- deres eget ego- og ikke samfunn/politikk. Politikk har blitt en egosentrisk greie, hvor folk stemmer på det som passer deres egen lommebok. (les: f.eks. Bensinavgiftene) Tyder på at vi har det for godt i dette landet, kanskje? Godt å lese hva du skriver, i alle fall :-)

Enig i at vi har blitt egoistiske pga velferden. Jeg tror vi mister helt perspektivet av det. Vet ikke, tror ikke det er sundt for et samfunn å ha det "for godt" heller, hva skjer med oss og våre verdier da? Hvordan hadde vi det på 70-tallet kontra i dag? Hadde vi det egentlig verre da? Jeg tror vi på mange måter hadde det bedre, selv om vi ikke var så rike som nå. Det er noe med verdier som forringes og det å miste bakkekontakten som en konsekvens av dette. Vi har masser av materielle goder, men kan de gjøre oss trygge når vi er i ferd med å miste de nære, gode verdiene?

Veldig godt å lese hva du skriver også, Colette! Da er jeg kanskje ikke så alene om mine tanker som jeg trodde (eller kanskje ikke fullt så sær..)

:-)

Skrevet

Selvsagt skal de følge lover og regler som alle oss andre. Men det er noe med kjøret hun har opplevd i fforhold til hva hun faktisk har gjort (som er en bagatell). Hun har ikke begått mord eller noe, men skulle nesten tro at det var nettopp det hun hadde gjort. Det blir lynsjestemning pga bagateller og saueflokken er med på gamet. Jeg synes det er helt høl i huet og mener det kommer av dumskap, smålighet og misunnelse. Folk må da være mer oppegående enn som så, at de forstår forskjell på bagateller og grove forbrytelser.

Jeg forstår ikke trangen deres til å tilegne meg og andre egenskaper som smålighet, misunnelse og mangel på oppegåendehet (ikke helt godt norsk, men) fordi vi er uenige.

Det er jo en måte å vinne diskusjonen på ved å påstå at de andre innehar sine meninger fordi de er "dumme". Da er det ikke noe vits å diskutere lengre.

Skrevet

Detter er nok et eksempel på at selv ikke høytstående mennesker forstår alle regler og lover i et uendelig byråkrati. Først må man søke om å få utvide huset, så må man hærendøtte søke IGJEN for å få BRUKE den nye delen av huset. Noe er riv ruske galt!

Jeg synes det er grusomt at politikere som gjør en jobb for meg og deg skal være fritt vilt i media for fillesaker! Greit nok, Haga gjorde noe dumt i Arnestad-saken, greit nok å skrive om det. Men da får blodhundene teften og begynner å grave etter mer blod, og fillesaker blir blåst opp til dimensjoner. Det er sikkert mange i dette land som ikke kan alle lover og forskrifter i fht utbygg, utleie, brukstillatelse osv.

Gjest togli
Skrevet

"Misunnelse er den eneste grunnen til at folk fråtser i kjendisers ulykke."

Nå tillegger du meg og mange andre meninger vi ikke har,, togli. Ingen grunn til å være så bombastisk. Dette handler overhodet ikke om misunnelse, men om forventninger til de folkevalgte om at de føler de samme regler som resten av oss. Selvfølgelig er det viktig at de følger de reglene de har vedtatt.

Klart vi må forvente at de følger de samme reglene som oss, men de kan også gjøre feil. Det er ingen som vet om Haga med vitende vilje gjorde denne tabben. Det er okei at media forteller hva som har skjedd, og ferdig med det. Hva som skjer videre må være mellom Haga og de involverte. Når avisene fråtser i denne saken og vi nordmenn uffer og bærer oss over denne filletingen, så synes jeg det går over stokk og stein.. Beklager ;)

Gjest togli
Skrevet

Ikke jeg heller....Har sikkert gjort noe galt som en eller annen journalist kunne ha spadd fram når det passet dem :-) Uten at jeg vet noe om det her og nå :-)

Huff, godt at du ikke valgte å bli politiker ut fra den "forferdelige" historien du forteller om der :-)

Jeg tenker med gru på den gangen jeg ble tatt i fartskontroll på samme veistrekning som jeg var med på å kjempe for nedsatt fartsgrense på. Glad jeg ikke var en profilert politiker da ;-)

black wealch
Skrevet

Takk og lov for at de finnes flere av oss! Begynte nesten å tvile. All hets av politikere starter på Tv 2 .eller i Dagbladet/VG. Og så går det sin gang derfra....Men merk deg: De aller fleste nordmenn lar seg rive med.

For mye og for lite....

Vi må også huske på at pressefriheten sikrer oss at demokratiet fungerer. Vi har rett på å vite, og det finnes mange eksempler i verden på eksempelvis komunistiske styrer, som begrenser friheten til media og presse.

Og _det_ er skremmende.

Skrevet

Eg må ærlig inrømme at eg ikkje har fulgt skikkelig med dette "surret", har slutta å kjøpe drittavisene for lenge siden.

Men ho møter "seg sjøl i døra", gjennom ett regelverk som er umulig å forstå og det er ho og det systemet ho representerer gjennom Storting og Regjering ansvarlig for, og da burde ho (og hennes medsammensvorne) være de første til å følge og forstå sine _egne_ regler.

Ps! Krokodilletårer biter ikkje på meg.

Gjest jannicka
Skrevet

Eg må ærlig inrømme at eg ikkje har fulgt skikkelig med dette "surret", har slutta å kjøpe drittavisene for lenge siden.

Men ho møter "seg sjøl i døra", gjennom ett regelverk som er umulig å forstå og det er ho og det systemet ho representerer gjennom Storting og Regjering ansvarlig for, og da burde ho (og hennes medsammensvorne) være de første til å følge og forstå sine _egne_ regler.

Ps! Krokodilletårer biter ikkje på meg.

Egne og egne regler. Er ikke sikkert det var HUN som laget de reglene det gjelder da. Er et byråkrati uten like som skal godt gjøres å få med seg alle disse små reglene. Og hun er bare et menneske! Selvsagt skal de folkevalgte ikke bryte regler, men dette var en LITEN sak som blir totalt overdimensjonert av media (og dere som biter på). Hun gjør en jobb for oss, for Norge og det hun får igjen er en mobb uten like. Som om noen av oss kunne gjøre jobben bedre eller er helt feilfrie. For det er vi ikke. Politikere er bare mennesker de og, ikke overmennesker som mange synes å tro..

Gjest jannicka
Skrevet

For mye og for lite....

Vi må også huske på at pressefriheten sikrer oss at demokratiet fungerer. Vi har rett på å vite, og det finnes mange eksempler i verden på eksempelvis komunistiske styrer, som begrenser friheten til media og presse.

Og _det_ er skremmende.

Men det som skjer nå, kan det fortelle oss at vi rett og slett ikke har godt av for mye pressefrihet? Ikke at jeg mener at vi skal holde ting skjult. Men hva å kreve at mediene rett og slett oppfører seg skikkelig i stedet for å oppføre seg en mobb og at de er mer saklige og nyanserte? PFU burde tatt dette opp til vurdering, mener jeg.

Skrevet

Ja vet. Blir nesten fysisk dårlig av å lese vg/dagbladet og se tv2, lagt merke til det samme. Jeg forstår ikke vitsen med å lese nyheter når de er så til de grader vridd/skandaliserte. Jeg vil ha balansert info om ulike ting, saklighet og oppegående medier. Det er flaut å se på tabloid og en aggressiv Trude Teige. Programlederne gjør jo alt for å vri det som blir sagt til noe de har bestemt seg om på forhånd (merk: deres vinkling) og om de får et uventet svar, overser de det og fortsetter å kjøre på for å få debatten inn der de vil ha den. Og folk biter på. Av og til tenker jeg at man må være dum for å ikke forstå hva som foregår. Denne retningen er helt syk synes jeg og har begynt letingen etter medier mer etter min smak.

Helt enig, og jeg synes synd på de stakkars politikerne som gang på gang må bruke verdifull tid på å delta i slike programmer, rett og slett fordi det å la være å delta ville være for ødeleggende.

Jeg orker ikke å se på slikt, men mange gjør det, og man skjønner jo både på deres sms-kommentarer på skjermen, stemmer over høytaleren og ikke minst avstemningen (typisk i Holmgang) at det går den veien høna sparker.

Skrevet

For mye og for lite....

Og _det_ er skremmende.

Pressefrihet er enormt viktig - at media tør å kritisere det sittende styret og for ørvig informere om viktige sider ved samfunnet.

Men samtidig så er jo ikke media rene nyhetsformidlere til bruk i folkeopplysningen - de er jo i aller høyeste grad styrt av også kapitalistiske motiver, og ønsker om å selge mest mulig aviser oversturer dessverre behovet for folkeopplysning.

Gjest jannicka
Skrevet

Helt enig, og jeg synes synd på de stakkars politikerne som gang på gang må bruke verdifull tid på å delta i slike programmer, rett og slett fordi det å la være å delta ville være for ødeleggende.

Jeg orker ikke å se på slikt, men mange gjør det, og man skjønner jo både på deres sms-kommentarer på skjermen, stemmer over høytaleren og ikke minst avstemningen (typisk i Holmgang) at det går den veien høna sparker.

Ja, klart:( Synes Jens har blitt iblek og dratt i det siste av alt kjøret også :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...