Gå til innhold

Hvordan motivere seg selv?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Innse at du ikke liker jobben din, stå på for å finne ut hva du vil drive med, tenk at du "bare" har tre måneder igjen og bruk det som gulrot. Hvordan er arbeidsmiljøet der feks. Kan du finne på noe positivt sammen med kollegaene, et "pustehull" i hverdagen som gjør arbeidsmiljøet bedre? Kan dette være en okey ting for de som jobber der, for å trives bedre? Er det måter du kan bidra med, som vil virke positivt på deg selv og hele miljøet? Er det noen der som har for mye å gjøre, har oppgaver som du liker og som du kan hjelpe til med en periode? Liker du å være kreativ; er det markedsføringsaktiviteter som kan være morsomme, orginale, evt tilføre noe nytt? Kan du bruke pausen hver dag som "gulrot"? Feks gjøre noe ekstra av lunsjen som gjør deg godt, feks gå en tur/spise i ro i parken, osv? Har du fleksitid forresten? Da kunne du kanskje samle opp alt du må få gjort på tidspunkter som er bedre for deg enn andre?

Takk for gode tips :)

Jeg skal høre litt med sjefen min om vi kan omdefinere oppgavene litt - det kan hende det hjelper, og det kan hende han vet om noe jeg ikke vet (han er nyere enn meg, så ingen selvfølge).

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg registrerte meg hos noen på fredag faktisk :)

Hadde du giddet å gi meg navnene på firmaene venninnene dine har brukt? Problemet er egentlig at jeg ikke vet hvilke som er gode :)

Hun ene fikk jobb gjennom StepStone, hun andre gjennom et firma som heter noe sånt som "Karriereutvikling" eller noe slikt. Jeg husker ikke helt. De var begge veldig fornøyd, da.

Gjest hitmaker
Skrevet

Takk for gode tips :)

Jeg skal høre litt med sjefen min om vi kan omdefinere oppgavene litt - det kan hende det hjelper, og det kan hende han vet om noe jeg ikke vet (han er nyere enn meg, så ingen selvfølge).

Lykke til! Kanskje du også finner inspirasjon i flere som jobber der også?

Skrevet

Bli voksen og ta ansvar?

Kan du ikke svare på det jeg spør om i stedet?? Nå skriver jeg; jeg har en jobb, de betaler penger, jeg må gjøre noe for de pengene - men jeg er ikke motivert. Så; hva skal jeg gjøre for å motivere meg til å gjøre en innsats?

Det hjelper ikke å si bli voksen og ta ansvar når jeg ber om råd for motivasjonen. Hadde jeg ikke vært voksen og tatt ansvar kunne jeg jo klaget på jobben, sjefen, oppgavene eller kollegene og "sykemeldt meg" eller noe.

''Kan du ikke svare på det jeg spør om i stedet?? Nå skriver jeg; jeg har en jobb, de betaler penger, jeg må gjøre noe for de pengene - men jeg er ikke motivert. Så; hva skal jeg gjøre for å motivere meg til å gjøre en innsats?''

Eg aner ikkje ka du konkret kan gjøre for å motivere deg sjøl, men det eg mente med mitt "råd" var å påpeke att du (når du først har tatt denne jobben) har en plikt og ett ansvar ovenfor arbeidsgiver, arbeidskollegaer og samfunnet i å gjøre ditt beste! :-)

Persille1365381127
Skrevet

''Kan du ikke svare på det jeg spør om i stedet?? Nå skriver jeg; jeg har en jobb, de betaler penger, jeg må gjøre noe for de pengene - men jeg er ikke motivert. Så; hva skal jeg gjøre for å motivere meg til å gjøre en innsats?''

Eg aner ikkje ka du konkret kan gjøre for å motivere deg sjøl, men det eg mente med mitt "råd" var å påpeke att du (når du først har tatt denne jobben) har en plikt og ett ansvar ovenfor arbeidsgiver, arbeidskollegaer og samfunnet i å gjøre ditt beste! :-)

''Eg aner ikkje ka du konkret kan gjøre for å motivere deg sjøl, men det eg mente med mitt "råd" var å påpeke att du (når du først har tatt denne jobben) har en plikt og ett ansvar ovenfor arbeidsgiver, arbeidskollegaer og samfunnet i å gjøre ditt beste!''

Så når jeg spør om råd for hvordan gjøre det - så tror du at jeg ikke har skjønt den plikten?

Hadde jeg ikke brydd meg om den plikten hadde jeg vel gjort som så mange andre og "sykemeldt meg".

Jeg hadde vel ikke bedt om råd til hvordan jeg skal motivere meg selv om jeg ikke gjorde noe? Motivasjon handler om å gjøre noe med lyst, å føle at det man gjør er lystbetont og ikke et slit - mao gjør jeg selvfølgelig jobben min, men skulle gjerne følt det noe mer lystbetont.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...