Gå til innhold

Hvem er grillsjefen hos dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Alltid sjef jeg
Skrevet

I disse deilige lyse sommertider, med grilling som hovedmåltid mange av dagene for en del av oss, hvem er det som er sjefen for grillhatten?

Vi har en slik stor tønnegrill, ikke gass. Og her er jeg sjefen for maten.

Har en mann som eeeeeeeelsker mat så sånn sett så skulle en tro at han var interesset i å lage noe i ny og ne, men den gang ei. Da er det bedre å kjøpe ;)

Så jeg lager til salaten, behandler kjøttet, ordner alt annet, griller og står på. Han kan hjelpe til med å dekke på, og å røre i den ene dressingen jeg lager. Og han er egentlig flink til å velge ut pølser i butikken siden han elsker forskjellige slag pølser. Han kan passe på kjøttet hvis jeg blir opphold med noe annet en stund men aner svært dårlig hvor mye sort det skal være før det kan kalles for brent :(

Så jeg får altså ingen avlastning på sommeren, synes noen ganger livet består av mat, all den tid det skal handles inn i tonnevis, planlegges, lages, spises, ryddes....misunner dere litt dere som har menn som iallefall tar i et tak med grillhandskene på :)

Så, hvem regjerer over grillen hos dere?

Skrevet

Som regel er det han som står for selve grillingen, mens jeg gjør ALT det andre.

Rimelig stereotypt hos oss altså.

Nå skal det også sies at vi ofte griller når han er borte også, og da klarer jeg utmerket godt å grille selv :)

Gjest Alltid sjef jeg
Skrevet

Som regel er det han som står for selve grillingen, mens jeg gjør ALT det andre.

Rimelig stereotypt hos oss altså.

Nå skal det også sies at vi ofte griller når han er borte også, og da klarer jeg utmerket godt å grille selv :)

He he...blir litt som den farsotten som går nå det da: at mannen synes han har gjort en skikkelig god jobb og laget middag til alle i dag og så har han kun stått og vendt på kjøttet mens kona har springet hit og dit og ordnet alt det andre :D

AneM1365380603
Skrevet

Etter tradisjonell modell er mannen grillsjefen. Omtrent slik: http://ankimor.blogspot.com/2007/05/noen-som-kjenner-seg-igjen-grillregler.html

;)

Det er jo akkurat sånn det er her da. Jeg synes den der er ubeskrivelig morsom. Jeg viste den til mannen min, og han sa "Ja, det der kommer jeg vel til å høre i åresvis!". "Selvsagt", svarte jeg ;)

Nå greier han å rengjøre grillen, snu kjøttet og rydde av bordet, men resten står jeg for. Jeg var forresten veldig fornøyd med arbeidsfordelingen helt til jeg leste dette. Nå er jeg enda mer fornøyd, nå som jeg kan tenke på dette mens jeg styrer på ;)

Skrevet

Uten tvil kona, hun er viden kjent for sin kokkekunst, så det er lite lurt for meg å blande meg. Vi er bortskjemt når det gjelder mat her i huset.-)

Gjest mora2
Skrevet

Snaxy er grillmester her, og kjempe flink :0)

Gjest D*lilith
Skrevet

Her er det jeg som er grillmester,jaja han griller sitt...han er veggis,og jeg griller til meg og ungene.

Skrevet

Her er det begge to. Som all annen matlaging, så lager en av oss middag, eller helst sammen. Gjør litt hver. Vi er like "flinke" til å lage mat begge to, så det blir den som har tid eller ork :-) Meget fornøyd med det.

Skrevet

Etter tradisjonell modell er mannen grillsjefen. Omtrent slik: http://ankimor.blogspot.com/2007/05/noen-som-kjenner-seg-igjen-grillregler.html

;)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den der, ja, men heldigvis slipper jeg å gå til han og be om at kjøttet skal snus! :-)

Og ølen må han hente sjøl, og bordrydding er felles.

Pluss - ikke minst - folk flest skjønner at det er flere som takkes bør for måltidet, så det er ikke bare husbonden som får ros:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den der, ja, men heldigvis slipper jeg å gå til han og be om at kjøttet skal snus! :-)

Og ølen må han hente sjøl, og bordrydding er felles.

Pluss - ikke minst - folk flest skjønner at det er flere som takkes bør for måltidet, så det er ikke bare husbonden som får ros:-)

Hos oss insisterer mannen min på at grilling er så deilig enkelt om sommeren, mens jeg synes det kan være vel så mye jobb som med annen middag. Men dette henger selvfølgelig sammen med at han er en stor kjøtteter, og ikke synes det er nødvendig med særlig tilbehør, mens jeg synes det er tilbehøret som gjør måltidet. Og det kunne ikke falle meg inn å invitere folk på grilling og bare stille med ferdigkjøpt potetsalat som tilbehør, slik min man kunne gjort.

Men ryddingen deler vi i det minste på. Og rosen, i den grad slikt fordeles :-).

Skrevet

Hos oss insisterer mannen min på at grilling er så deilig enkelt om sommeren, mens jeg synes det kan være vel så mye jobb som med annen middag. Men dette henger selvfølgelig sammen med at han er en stor kjøtteter, og ikke synes det er nødvendig med særlig tilbehør, mens jeg synes det er tilbehøret som gjør måltidet. Og det kunne ikke falle meg inn å invitere folk på grilling og bare stille med ferdigkjøpt potetsalat som tilbehør, slik min man kunne gjort.

Men ryddingen deler vi i det minste på. Og rosen, i den grad slikt fordeles :-).

''Men dette henger selvfølgelig sammen med at han er en stor kjøtteter, og ikke synes det er nødvendig med særlig tilbehør, mens jeg synes det er tilbehøret som gjør måltidet. Og det kunne ikke falle meg inn å invitere folk på grilling og bare stille med ferdigkjøpt potetsalat som tilbehør, slik min man kunne gjort.''

Som jeg skulle sagt det selv! *ha ha*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Men dette henger selvfølgelig sammen med at han er en stor kjøtteter, og ikke synes det er nødvendig med særlig tilbehør, mens jeg synes det er tilbehøret som gjør måltidet. Og det kunne ikke falle meg inn å invitere folk på grilling og bare stille med ferdigkjøpt potetsalat som tilbehør, slik min man kunne gjort.''

Som jeg skulle sagt det selv! *ha ha*

Samme her.

Liker best tilbehøret og min mann motsatt.

Skrevet

Samme her.

Liker best tilbehøret og min mann motsatt.

*S* Tydeligvis kjønnsspesifikt.

Kan det ha noe med det å gjøre at menn pga sin fysikk huegr mer etter proteiner enn vi gjør?

Jeg merker også at det som oftest er mannen i huset spm synes at det er på tide med litt egg og bacon, selv om jeg også liker det godt. han synes forøvirg at egg og bacon også kan benyttes som middagsmat:-)

Skrevet

*S* Tydeligvis kjønnsspesifikt.

Kan det ha noe med det å gjøre at menn pga sin fysikk huegr mer etter proteiner enn vi gjør?

Jeg merker også at det som oftest er mannen i huset spm synes at det er på tide med litt egg og bacon, selv om jeg også liker det godt. han synes forøvirg at egg og bacon også kan benyttes som middagsmat:-)

Jeg er også kjøtteter, og jeg er dame. Hjemme satt faren min og jeg og gnagde kotelettbein, mens de andre skrapte salatbollen...

Skrevet

Han her er også storfornøyd om han får potetsalat eller pølsedigg til pølsene - og så sprøstekt løk. :o) Jeg foretrekker gjerne salat og annet godt også.

Skrevet

For det meste så er det min mann som griller mens jeg tilbereder resten av tilbehøret, dekker bord osv :) Jeg synes du skal ta "grillklypa" (sjeen) i en annen hånd og be han lære seg dette slik at du får fri iblant.

Gjest Elextra
Skrevet

Han her er også storfornøyd om han får potetsalat eller pølsedigg til pølsene - og så sprøstekt løk. :o) Jeg foretrekker gjerne salat og annet godt også.

'' Jeg foretrekker gjerne salat og annet godt også.''

For ikke å snakke om en helt annen grillmat enn pølser :-)

mariaflyfly
Skrevet

Kjæresten er generelt mye flinkere til å lage mat enn meg, så det er han som er grill- og middagssjefen av oss to. :)

Men jeg er en rev på å rydde underveis. Vi lager som regel mat sammen over ei flaske vin, det er utrolig hyggelig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...