Gå til innhold

Lei av hundemøkk

Anbefalte innlegg

black wealch
Skrevet

Jeg er så lei av hundemøkk! Enkelte steder går en å vasser i det :-(

Hvorfor tar ikke eier med seg møkka? Men det værste er nesten når man finner svarte poser med hundebæsj i, hengt opp på gjerder eller busker. Hva tenker de på...

Gjest Schafer er toppers
Skrevet

Er ikke godt å si hva de tenker på. Det kan være at folk "driter i det" fordi det er kranglete å gå og bære på opptil flere poser etter en lang tur, mange ønsker jo ikke at posene legges i deres søppeldunk.

Kanskje folk hadde blitt flinkere hvis det er enkle muligheter for å kvitte seg med hundeposene på vegen. At det var tilgang på søppeldunker jevnlig liksom?

Nå er det desverre også de som tenker at det som ligger bak meg har i allefall ikke jeg vondt av, og dessuten så tørker det jo inn og så går de videre fremover mens det ligger igjen fæle hauger etter dem. De tenker ikke på at det kan ferdes svært mange folk, syklister, gående, barn etc etter dem i lange tider før hundebæsjen er inntørket og "ufarlig".

Det er mange uansvarlige hundeeiere desverre.

black wealch
Skrevet

Er ikke godt å si hva de tenker på. Det kan være at folk "driter i det" fordi det er kranglete å gå og bære på opptil flere poser etter en lang tur, mange ønsker jo ikke at posene legges i deres søppeldunk.

Kanskje folk hadde blitt flinkere hvis det er enkle muligheter for å kvitte seg med hundeposene på vegen. At det var tilgang på søppeldunker jevnlig liksom?

Nå er det desverre også de som tenker at det som ligger bak meg har i allefall ikke jeg vondt av, og dessuten så tørker det jo inn og så går de videre fremover mens det ligger igjen fæle hauger etter dem. De tenker ikke på at det kan ferdes svært mange folk, syklister, gående, barn etc etter dem i lange tider før hundebæsjen er inntørket og "ufarlig".

Det er mange uansvarlige hundeeiere desverre.

Bruk gjerne søppeldunken min ;-) Ser flere som gjør det, og det er helt i orden.

Bare barna og jeg slipper å tråkke i hundemøkk når vi skal ut på tur. Skrape og vaske joggesko som har tråkket i møkk er ikke en hyggelig jobb.

Gjest Scafer er toppers
Skrevet

Bruk gjerne søppeldunken min ;-) Ser flere som gjør det, og det er helt i orden.

Bare barna og jeg slipper å tråkke i hundemøkk når vi skal ut på tur. Skrape og vaske joggesko som har tråkket i møkk er ikke en hyggelig jobb.

Jeg er helt enig med deg, møkk er i det hele tatt ikke noe moro, hverken på joggesko, i sandkasser el.

Det er fint at noen er positive til bruk av søppeldunkene. Tross alt så fyller ikke en pose eller fem opp noe særlig og ikke lukter eller sjenerer det til søppelhenting heller.

Jeg har ikke det problemet selv, for jeg har liten hund for tiden og trimmer ikke han milevis om gangen og jeg tar gjerne med hundeposene og bærer de til vi kommer til egen søppeldunk.

Men jeg kan tenke meg at det kan være en medvirkende årsak til at en del folk i allefall finner en lettvint løsning. Er nok litt kjedelig å bære to, tre poser over lange strekker hvis en har en stor hund.

La det bare være sakt: jeg mener selvsakt at kjøp av hund, hundeslag etc er ens eget valg og bæring av eksrementer er nødvendig jobb som føler med det valget, så det er ingen undskyldninger for å utelate å følge opp.

(hadde schafer selv før og jeg skal si det ble hesteruker til tider med ham når vi jonglerte med foret. Et par tre, poser med hans ettenlater var jammen ikke bare bare :)

Gjest klaymen
Skrevet

Jeg har hund selv og tar opp møkka! Enig med deg, fatter ikke hvordan de kan la det ligge igjen sånn, her er det også skikkelig grisete til tider. Verstingen er møkaa som de lar ligge _på_ fortauet! gidder ikke engang skuffe det ut i grøfta! En annen versting er hundemøkk _inni_ unedbrytbare plastposer. Da er det tross alt bedre å la den ligge, så blir den i hvertfall borte...

Nei, kommunen skulle sette opp "hundetoaletter" med kort mellomrom over alt, og gjerne med gratis poser, så hadde de i hvertfall ikke den unnskyldningen. Og forby plastposer, alle skulle brukt bionedbrytbare hundeposer - ja, det fins faktisk.

http://www.biobagusa.com/biobag_dog.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...