Gå til innhold

Hvordan bygge opp styrke i kne?

Anbefalte innlegg

Gjest Kneproblemer
Skrevet

Har vært operert i kne, og er svak. Hvordan kan jeg stabilisere og bygge opp muskulatur og styrke i kneet?

Prøvde å lete på nett, men fant ingenting. Skulle gjerne hatt tegninger om hvordan øvelsen gjøres.

Har du tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg foreslår at du kontakter en fysioterapeut som kan gi deg øvelser i forhold til din problematikk.

Skrevet

Du har vel krav på gratis fysioteapi etter en operasjon. ta kontakt og få øvleser du kan gjøre. fint å gjøre de riktig fra starten av.

Tror du har rett på 6 mnd gratis fysio etter en operasjon..?

Gjest @nick@
Skrevet

Sykle er bra for kna, men kan gjøre vondt.

Sitt på salongbordet, og løft/bøy benet i kneleddet opp og ned. Kan også legge på vekter på benet. Slike vekter, er noe du fester rundt ankel med borrelås, som er innebugd vekter i... Litt vanskelig å forklare. Du kan også ligge på magen og bøye kne opp og ned. Når du bøyer kne/benet skal du gjøre det sakte.

Men tror nok jeg ville fått opplæring av en fysioterapaut.

punky brewster
Skrevet

Hba med å bruke masai sko, det stimulerer og øker muskelaktiviteten i bl.a. knær

Skrevet

Jeg var plaget med vondt i ankler, knær og hofter og trodde absolutt ikke at jogging var noe for meg. Kjøpte meg alikevel et par gode joggesko og begynte meget pent og forsiktig, fra lyktestople til lyktestople omtrent.

Etter en tid kunne jeg glatt løpe nedover tildels bratte kneiker! Smertene er myyye mindre så min forsiktige opptrening var i alle fall det rette for meg. :o) Begynn med gåturer og ta det pent og rolig derfra? Men hør gjerne med fysioterapeut først!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...