Nerd1365380519 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg har alltid hatt problemer med å få i meg mat. Jeg spiser veldig langsomt og må tygge veldig grundig før jeg kan svelge. Når jeg svelger er det bare bittesmå biter av gangen. Ofte føles det som om svelgemusklene blir lammet når jeg skal svelge; den naturlige refleksen virker plutselig ikke. Jeg må alltid ha et glass med drikke ved siden av meg, for når det kommer noe flytende ned i halsen klarer jeg å svelge igjen. Så ofte må jeg drikke store mengder for å få i meg et måltid. Jeg gruer meg alltid til selskaper der vi skal spise, for ingen andre bruker så lang tid som jeg. Jeg får som regel bare i meg en liten porsjon mens de andre har forsynt seg flere ganger. Dette er et større problem for samboeren min enn for meg. Jeg er vant til å spise ganske lite og har derfor en lav forbrenning som gjør at jeg klarer meg fint uten å gå ned i vekt. Men min samboer synes det er flaut at jeg spiser så lite og langsomt. Hun har i flere år lidd av anorexia. Det er ganske vanlig at anorektikere passer bedre på andre enn seg selv. Jeg er ikke noe unntak. Da hun fikk sykdommen, tvang hun i meg mer mat enn jeg var vant til, og det resulterte i at jeg gikk raskt opp i vekt. Jeg økte fra 70 til nesten 100 kg på kort tid. Vi måtte flytte fra hverandre en stund, og jeg gikk raskt ned til min normalvekt igjen. Nå har vi flyttet sammen igjen og fått et barn, men problemene med spisingen min er ikke borte. Det blir alltid krangling når vi kommer hjem fra et selskap og hun mener jeg slanker meg siden jeg spiser så lite. Jeg vet med meg selv at jeg ikke slanker meg, men dette vil hun ikke forstå. Skulle gjerne ønske jeg kunne lære å spise fortere, men jeg vet ikke om problemet er av fysisk eller psykisk art. Men som sagt: hadde det ikke vært for min samboer, så ville ikke dette vært noe stort problem for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308715-problemer-med-%C3%A5-spise/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nooot now.. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kjenner meg veldig igjen i måten å spise på! Spiser sakte, lite og føler tidvis litt prestasjonsangst i selskap med andre pga det. Derfor har jeg også oppdaget at det å drikke samtidig er en løsning. Å få folks kommentarer hele tiden er slitsomt, og jeg er jo mett når jeg er ferdig med en porsjon mens andre har spist 3! Se positivt på det slik sett, vet det ikke er lett men.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308715-problemer-med-%C3%A5-spise/#findComment-2514019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.