Gå til innhold

Han velger teltet fremfor meg.

Gjest Blir aldri ferdig med den diskusjonen

Anbefalte innlegg

Gjest Blir aldri ferdig med den diskusjonen
Skrevet

Ja, det ser faktisk ut som han er villig til det.

Jeg har sagt at jeg blir med på familietreffene (2.stk) som vi kommer til å bruke 14 dager av ferien min på om jeg bare slipper å ligge i telt.

Da er jeg jo ganske grei, ikke sant? Ihverfall synes jeg det.

Han sa det var greit, men jeg misstenkte han for å ikke være ærlig. Har følt det på meg at han ikke ville slå seg til ro med en teltfri ferie I Nord-Norge.

Jeg ble ferdig med den type ferie for noen år siden.

Han ser for seg familieidyll, et idyllisk sted ved vannet, midnattsol og bålbrenning.

Jeg ser for meg myggstikk, tissing i buskene, at jeg ikke får dusje, ikke vaske meg, fryse i sovepose, dårlig søvn, får ikke beveget meg slik jeg vil , duggvått gress og fuktige klær.

Jeg har tross alt vært med dette en del ganger før.

Misstanken jeg hadde var berettiget. Da jeg kom hjem på fredag står det et telt i hagen som skulle testes og øynene lyste ut av øynene på både minstejenta og teltmannen min.

De så like lykkelige ut begge to.

Et nytt telt, et "fantastisk telt" og begge gledet seg som unger til å ta det i bruk.

Mannen er faktisk villig til å velge teltet fremfor kona si.

Jeg kan ikke se det på annen måte. Først har jeg sagt ja til å være med på 2 familietreff. Ikke akkurat det jeg drømmer om å bruke ferien min til og jeg synes jeg er kjempesnill som ja til det.

Så skal jeg liksom si ja til å sove i telt attpåtil???

Skal jeg ødelegge familieidyllen og holde på mitt?

Ja, fordi jeg må sette meg i respekt?

eller

Nei, jeg må tenke på ungene og late som jeg synes dette er sååååå koselig.

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• AneM1365380603

3

• pekkaline

3

• fyrlykt

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hold på ditt! Hvis han fortsatt velger teltet, kan du like gjerne velge bort familietreffene også. Finn på noe annet. Så kan jo han kose seg i teltet med ungene, hvis de har lyst til å bli med han.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hva med og inngå kompromiss? En tur i telt, en tur på hotell om det er det du ønsker? Det skulle jo enkelt la seg kombinere.

Spahotell f.eks, må jo være deilig etter en tur i skauen.

mariaflyfly
Skrevet

Åh, fy fader, jeg hadde vært gæærn! Jeg husker den diskusjonen fra tidligere i vår.

Bestill deg overnatting og drit i hva mannen måtte mene om det, så får han ta seg av datra i teltet.

Men jeg tror nok jeg hadde vurdert å droppe hele familietragedien... Jeg sover ikke i telt, så enkelt er det. Hva faen er galt med ei skikkelig seng?

Gjest togli
Skrevet

Shira sitt forslag er bra! Du aksepterer en natt i telt hvis dere kan overnatte på SPA-hotell neste natt ;-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213560593' post='3901146]

Hva med og inngå kompromiss? En tur i telt, en tur på hotell om det er det du ønsker? Det skulle jo enkelt la seg kombinere.

Jeg syns hun allerede har inngått kompromiss, jeg da. Siden hun har sagt ja til å bruke to uker av ferien til familietreff, forutsatt at de ikke skal ligge i telt. Og hvorfor skal han få gå fra sin del av avtalen? Det hadde i hvertfall ikke jeg funnet meg i.

Annonse

Gjest Blir aldri....
Skrevet

Åh, fy fader, jeg hadde vært gæærn! Jeg husker den diskusjonen fra tidligere i vår.

Bestill deg overnatting og drit i hva mannen måtte mene om det, så får han ta seg av datra i teltet.

Men jeg tror nok jeg hadde vurdert å droppe hele familietragedien... Jeg sover ikke i telt, så enkelt er det. Hva faen er galt med ei skikkelig seng?

"Men jeg tror nok jeg hadde vurdert å droppe hele familietragedien"

He he he, nå fikk jeg i det minste en god latter av din treffende beskrivelse;o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg syns hun allerede har inngått kompromiss, jeg da. Siden hun har sagt ja til å bruke to uker av ferien til familietreff, forutsatt at de ikke skal ligge i telt. Og hvorfor skal han få gå fra sin del av avtalen? Det hadde i hvertfall ikke jeg funnet meg i.

Jeg ser nå at dette har vært diskutert her før, det har jeg ikke fått med meg.

Nei altså, jeg hadde nok ikke funnet meg i det, men det er ikke sikkert de finner noen løsning, og da er kanskje en mellomting veien og gå? Siden det er barn inni bildet her.

Jeg er sta som bare pokker, men det hender jeg gir meg pga barna, og de vil jo ikke skjønne dette helt. De har jo lovnad om ferie.

Så derfor, ett forslag om kompromiss.

mariaflyfly
Skrevet

"Men jeg tror nok jeg hadde vurdert å droppe hele familietragedien"

He he he, nå fikk jeg i det minste en god latter av din treffende beskrivelse;o)

Det var jo hyggelig. ;)

Ærlig talt, jeg ser ikke en eneste sjarmerende ting ved å sove i telt. Ekkel madrass og påfølgende vondt i ryggen, mygg, sikkert varmt og jævlig, hvis ikke det er kaldt og jævlig osv osv.

Nei, jo mer jeg tenker på det, jo sikrere blir jeg på at jeg hadde satt hardt mot hardt og droppa hele greia dersom teltet blir med. Det gir jo deg et par nydelige dager med stilletid i heimen! ;)

Skrevet

''Jeg har sagt at jeg blir med på familietreffene (2.stk) som vi kommer til å bruke 14 dager av ferien min på om jeg bare slipper å ligge i telt. Da er jeg jo ganske grei, ikke sant? Ihverfall synes jeg det.

Han sa det var greit''

Da hadde jeg uten å blunke spurt om han hadde fått ordnet overnattingen din også siden han har skaffet seg telt. Og jeg hadde fått sjokk dersom han trodde enda trodde (etter avtalen ble gjort) at du skulle ligge i telt. Så respektløst. Mulig jeg er veldig trøtt her jeg sitter, men hadde min mann gjort noe slikt mot meg så hadde jeg følt meg veldig trist og sviktet.

Nå har ikke jeg imot å ligge i telt, men det jeg reagerer på er at han overser hva du har sagt til ham. Ser du har fått endel svar, har du blitt litt klokere? Det er snakk om to uker, ikke to dager? Er det noen i familien om du kan sove hos?

Jeg synes du har gjort det klart nok tidligere. Det får bli hans oppgave å fortelle det til datteren deres at du ikke skal sove i telt.

Gjest Blir aldri...
Skrevet

Shira sitt forslag er bra! Du aksepterer en natt i telt hvis dere kan overnatte på SPA-hotell neste natt ;-)

Vi skal bo på hotell i forbindelse med treffene. I mellom der har jeg lyst til å bo i rorbu.

Gjest Blir aldri...
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213560593' post='3901146]

Kompromisset er jo at jeg blir med da:-)

Bør ikke det holde?

Gjest Blir aldri...
Skrevet

''Jeg har sagt at jeg blir med på familietreffene (2.stk) som vi kommer til å bruke 14 dager av ferien min på om jeg bare slipper å ligge i telt. Da er jeg jo ganske grei, ikke sant? Ihverfall synes jeg det.

Han sa det var greit''

Da hadde jeg uten å blunke spurt om han hadde fått ordnet overnattingen din også siden han har skaffet seg telt. Og jeg hadde fått sjokk dersom han trodde enda trodde (etter avtalen ble gjort) at du skulle ligge i telt. Så respektløst. Mulig jeg er veldig trøtt her jeg sitter, men hadde min mann gjort noe slikt mot meg så hadde jeg følt meg veldig trist og sviktet.

Nå har ikke jeg imot å ligge i telt, men det jeg reagerer på er at han overser hva du har sagt til ham. Ser du har fått endel svar, har du blitt litt klokere? Det er snakk om to uker, ikke to dager? Er det noen i familien om du kan sove hos?

Jeg synes du har gjort det klart nok tidligere. Det får bli hans oppgave å fortelle det til datteren deres at du ikke skal sove i telt.

Nei, jeg har ikke familie der og ja jeg føler meg sviktet.

Jeg har lyst til å være prinsippfast nå, selv om jeg sikkert hadde overlevd et par netter i telt.

Jeg var jo ikke særlig lysten på å bli med i utgangspunktet.

Annonse

Gjest Blir aldri..
Skrevet

Det var jo hyggelig. ;)

Ærlig talt, jeg ser ikke en eneste sjarmerende ting ved å sove i telt. Ekkel madrass og påfølgende vondt i ryggen, mygg, sikkert varmt og jævlig, hvis ikke det er kaldt og jævlig osv osv.

Nei, jo mer jeg tenker på det, jo sikrere blir jeg på at jeg hadde satt hardt mot hardt og droppa hele greia dersom teltet blir med. Det gir jo deg et par nydelige dager med stilletid i heimen! ;)

Det blir ikke bare et par nydelige dager.

Det blir et par nydelige uker, eller så blir det kanskje ikke så nydelig fordi jeg må feriere uten familien.

hrmff, ikke lett

Aliza1365380759
Skrevet

Du skulle kommet med utbruddet "næh, skal pappa ta deg med på telttur, bare dere to? Så koselig for dere!" og latt faren ligge i telt med datteren, mens du sov på hotell. Så kan de kose seg på telttur, med bål og alt sånt, mens du kan kose deg med å dusje lenge og slappe av på hotell! :) Jeg hadde ikke tatt opp temaet til ny diskusjon engang, jeg hadde tatt utgangspunkt i at beskjeden gikk inn første gang dere avtalte dette, og så får han gjøre hva i * han vil med det teltet. Aldri i livet om jeg hadde gitt meg på det når du og mannen din hadde en helt klar avtale og beskjeden fra deg var krystallklar!

Gjest midia
Skrevet

Jeg var med mannen og sønnen på telt tur for noen somre siden.

Vi hadde 2 stk luftmadrasser og måtte derfor kjøpe en til.

Vi dro sørover med stor iver å skulle riktig så kose oss:)

Kom til campingen etter mange timers kjøring og var sliten, vi fikk anvist teltplass og jeg skal si deg vi sperret øynene opp!

Det var jo bare grus jo!!

Etter å ha satt opp det svære teltet med ti tolv snorer så var vi helt utmattet da underlaget var så hardt at pluggene bøyde seg og ikke ville ned :(

Så skulle vi ha mat, men orket ikke annet enn å handle med oss pizza fra peppes:) Kjørte tilbake til campingen og løftet ut pizzaesken foran, sikkert gapene telt entusiaster som satt i sine campingstoler med middagskjelen oppå primusen.

Natta kom og vi skulle legge oss påhver vår oppblåste madrass, fram med pumpa..

Guttungen klaret å få søvn på øyet, men jeg rullet av min madrass hele tiden og fikk noe forferdelig vondt i ryggen, men enda værre, sambo lå rett på grusen da hans madrass mistet "piffen" i løpet av natta.

Så klokka 4 var det ingen av oss som klarte mer og vi satte os i bilen og kjørte til byen og kjørte uten mål og mening helt til klokka 6 for da syntes vi at vi kunne pakke sammen teltet uten å vekke teltentusiastene:)

Vi tok inn i hytte etterpå ;)

Det har aldri siden vært spørsmål om telt tur.

Enda jeg er vokst opp i telt så ble det sånn!?

Skrevet

Nei, jeg har ikke familie der og ja jeg føler meg sviktet.

Jeg har lyst til å være prinsippfast nå, selv om jeg sikkert hadde overlevd et par netter i telt.

Jeg var jo ikke særlig lysten på å bli med i utgangspunktet.

Jeg husker deg og dette var oppe her tidligere. Jeg blir litt opprørt når noen gjør slikt jeg. Men du sier et par dager? Det står at det handler om to uker av ferien din?

Du er den som vet hva som må gjøres her, men husk i forhold må man gi og ta, og gir du lillefingeren så tar de hele hånden.... Vær veldig fast på det du sier når du nå avtaler om ferien. Altså eks, du gir deg over til han ei natt (telt) og thats it. Ingen spørsmål eller overtalelser dagen etter.... Eller du sier hvor du booker deg inn mens de ligger i teltet. Håper han forstår din side, hvis du forstår hans....

mariaflyfly
Skrevet

Det blir ikke bare et par nydelige dager.

Det blir et par nydelige uker, eller så blir det kanskje ikke så nydelig fordi jeg må feriere uten familien.

hrmff, ikke lett

Det hadde ikke kosta meg en kalori når alternativet er å sove i telt. ;)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er heller ikke en person som frivillig legger meg i et telt, men det er vel egentlig ikke sakens kjerne her. Han viser deg ikke så mye respekt når han ignorerer avtalen fra i vår. Jeg husker godt du hadde andre alternativer.. Hva med å tenke på deg selv uten å få dårlig samvittighet? Er dere avhengige av å være samlet hele tiden for å ha det bra? Det skal litt til for å dekke alles behov til alle tider, og du har også ønsker og behov.

Bare noen tanker fra meg :o)

Gjest Bli aldri...
Skrevet

Jeg var med mannen og sønnen på telt tur for noen somre siden.

Vi hadde 2 stk luftmadrasser og måtte derfor kjøpe en til.

Vi dro sørover med stor iver å skulle riktig så kose oss:)

Kom til campingen etter mange timers kjøring og var sliten, vi fikk anvist teltplass og jeg skal si deg vi sperret øynene opp!

Det var jo bare grus jo!!

Etter å ha satt opp det svære teltet med ti tolv snorer så var vi helt utmattet da underlaget var så hardt at pluggene bøyde seg og ikke ville ned :(

Så skulle vi ha mat, men orket ikke annet enn å handle med oss pizza fra peppes:) Kjørte tilbake til campingen og løftet ut pizzaesken foran, sikkert gapene telt entusiaster som satt i sine campingstoler med middagskjelen oppå primusen.

Natta kom og vi skulle legge oss påhver vår oppblåste madrass, fram med pumpa..

Guttungen klaret å få søvn på øyet, men jeg rullet av min madrass hele tiden og fikk noe forferdelig vondt i ryggen, men enda værre, sambo lå rett på grusen da hans madrass mistet "piffen" i løpet av natta.

Så klokka 4 var det ingen av oss som klarte mer og vi satte os i bilen og kjørte til byen og kjørte uten mål og mening helt til klokka 6 for da syntes vi at vi kunne pakke sammen teltet uten å vekke teltentusiastene:)

Vi tok inn i hytte etterpå ;)

Det har aldri siden vært spørsmål om telt tur.

Enda jeg er vokst opp i telt så ble det sånn!?

" sambo lå rett på grusen da hans madrass mistet "piffen" i løpet av natta"

Skulle ønske noe sånt hadde tatt piffen av mannen min også, men uansett hvor mange fæle opplevleser vi har hatt med telt (joda, jeg har noen koselige minner også) så mister han ikke piffen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...