Gjest Blir aldri... Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Jeg husker deg og dette var oppe her tidligere. Jeg blir litt opprørt når noen gjør slikt jeg. Men du sier et par dager? Det står at det handler om to uker av ferien din? Du er den som vet hva som må gjøres her, men husk i forhold må man gi og ta, og gir du lillefingeren så tar de hele hånden.... Vær veldig fast på det du sier når du nå avtaler om ferien. Altså eks, du gir deg over til han ei natt (telt) og thats it. Ingen spørsmål eller overtalelser dagen etter.... Eller du sier hvor du booker deg inn mens de ligger i teltet. Håper han forstår din side, hvis du forstår hans.... Han mener at vi kan sove i telt et par dager av de 14 dagene. Når han sier et par dager, blir det mer enn et par dager. Nei, jeg blir ikke med før jeg har alt klart på forhånd!!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Han mener at vi kan sove i telt et par dager av de 14 dagene. Når han sier et par dager, blir det mer enn et par dager. Nei, jeg blir ikke med før jeg har alt klart på forhånd!!! Det ordner seg for snille jenter Du viser masse kjærlighet og omtanke bare ved å bruke to uker på dette vettu . 0 Siter
Gjest Blir aldri... Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er heller ikke en person som frivillig legger meg i et telt, men det er vel egentlig ikke sakens kjerne her. Han viser deg ikke så mye respekt når han ignorerer avtalen fra i vår. Jeg husker godt du hadde andre alternativer.. Hva med å tenke på deg selv uten å få dårlig samvittighet? Er dere avhengige av å være samlet hele tiden for å ha det bra? Det skal litt til for å dekke alles behov til alle tider, og du har også ønsker og behov. Bare noen tanker fra meg ) "Er dere avhengige av å være samlet hele tiden for å ha det bra?" Neida, slett ikke. Hadde dette bare vært en helg, men det er hele 2 uker av min ferie på 4 uker. Det betyr at jeg bare har 2 uker familieferie igjen i sommer og det føler jeg blir feil det også. I ferien skal man være sammen synes jeg og vi har aldri delt oss i ferien før og derfor synes jeg dette blir så vanskelig. På den annen side har jeg veldig lyst til å teste om han virkelig velger teltet fremfor meg. Om han gjør det vil ungene bli ulykkelige fordi mamma ikke er med. Kan jeg leve med det? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Hm...Eg lurer på koffor dere to blei gift med hverandre, når dere tydeligvis er så ulike... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 "Er dere avhengige av å være samlet hele tiden for å ha det bra?" Neida, slett ikke. Hadde dette bare vært en helg, men det er hele 2 uker av min ferie på 4 uker. Det betyr at jeg bare har 2 uker familieferie igjen i sommer og det føler jeg blir feil det også. I ferien skal man være sammen synes jeg og vi har aldri delt oss i ferien før og derfor synes jeg dette blir så vanskelig. På den annen side har jeg veldig lyst til å teste om han virkelig velger teltet fremfor meg. Om han gjør det vil ungene bli ulykkelige fordi mamma ikke er med. Kan jeg leve med det? Selvfølgelig kan du det! Dere hadde en avtale, det er han, ikke du, som bryter den. 0 Siter
Gjest Blir aldri... Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Hm...Eg lurer på koffor dere to blei gift med hverandre, når dere tydeligvis er så ulike... Livet er mer enn teltturer, vet du:-) Dessuten var jeg vel mer postiv en gang i tiden. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 "Er dere avhengige av å være samlet hele tiden for å ha det bra?" Neida, slett ikke. Hadde dette bare vært en helg, men det er hele 2 uker av min ferie på 4 uker. Det betyr at jeg bare har 2 uker familieferie igjen i sommer og det føler jeg blir feil det også. I ferien skal man være sammen synes jeg og vi har aldri delt oss i ferien før og derfor synes jeg dette blir så vanskelig. På den annen side har jeg veldig lyst til å teste om han virkelig velger teltet fremfor meg. Om han gjør det vil ungene bli ulykkelige fordi mamma ikke er med. Kan jeg leve med det? ''Neida, slett ikke. Hadde dette bare vært en helg, men det er hele 2 uker av min ferie på 4 uker.'' Er du nødt til å være der 2 uker? Hvis du mener du bør det, har du alternativer de dagene han sover i telt? ''Det betyr at jeg bare har 2 uker familieferie igjen i sommer og det føler jeg blir feil det også.'' Nå blir det litt synsing her, men jeg føler du er en person som tar på deg mer enn du ønsker for å ivareta alles ønsker. Hvis du hadde valgt ferie fra ditt hjerte ville du neppe tatt hele denne pakka med 14 dager der oppe. Mannen din ser ut til å være en person som er flink til å ivareta egne interesser, men hvem ivaretar dine...? Kanskje du skal gjøre som han og heller tenke mer på hva _du_ ønsker. I allefall noen ganger ''I ferien skal man være sammen synes jeg og vi har aldri delt oss i ferien før og derfor synes jeg dette blir så vanskelig.'' En gang må bli den første Kunne du tenkt deg noen dager alene med barna, eller helt alene? Får du dårlig samvittighet av å tenke slik, eller ønsker du rett og slett å tilbringe hver eneste dag med dem? ''På den annen side har jeg veldig lyst til å teste om han virkelig velger teltet fremfor meg. Om han gjør det vil ungene bli ulykkelige fordi mamma ikke er med.'' Tror du ungene vil bli ulykkelig pga du ikke er med? Jeg er ikke så sikker på det da. De ville nok ønsket at du var med, men de får det nok knall sammen med sin far også. Jeg tror de klarer seg fint uten deg et par dager, så har de masse å fortelle om etterpå ''Kan jeg leve med det?'' Det svaret vet du selv, men kanskje du bør stille deg selv endel spørsmål. F eks hvorfor har du sagt ja til å bli med dit i 14 dager.? Ville du egentlig brukt ferien til noe annet, i allefall deler av den.? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 ''Neida, slett ikke. Hadde dette bare vært en helg, men det er hele 2 uker av min ferie på 4 uker.'' Er du nødt til å være der 2 uker? Hvis du mener du bør det, har du alternativer de dagene han sover i telt? ''Det betyr at jeg bare har 2 uker familieferie igjen i sommer og det føler jeg blir feil det også.'' Nå blir det litt synsing her, men jeg føler du er en person som tar på deg mer enn du ønsker for å ivareta alles ønsker. Hvis du hadde valgt ferie fra ditt hjerte ville du neppe tatt hele denne pakka med 14 dager der oppe. Mannen din ser ut til å være en person som er flink til å ivareta egne interesser, men hvem ivaretar dine...? Kanskje du skal gjøre som han og heller tenke mer på hva _du_ ønsker. I allefall noen ganger ''I ferien skal man være sammen synes jeg og vi har aldri delt oss i ferien før og derfor synes jeg dette blir så vanskelig.'' En gang må bli den første Kunne du tenkt deg noen dager alene med barna, eller helt alene? Får du dårlig samvittighet av å tenke slik, eller ønsker du rett og slett å tilbringe hver eneste dag med dem? ''På den annen side har jeg veldig lyst til å teste om han virkelig velger teltet fremfor meg. Om han gjør det vil ungene bli ulykkelige fordi mamma ikke er med.'' Tror du ungene vil bli ulykkelig pga du ikke er med? Jeg er ikke så sikker på det da. De ville nok ønsket at du var med, men de får det nok knall sammen med sin far også. Jeg tror de klarer seg fint uten deg et par dager, så har de masse å fortelle om etterpå ''Kan jeg leve med det?'' Det svaret vet du selv, men kanskje du bør stille deg selv endel spørsmål. F eks hvorfor har du sagt ja til å bli med dit i 14 dager.? Ville du egentlig brukt ferien til noe annet, i allefall deler av den.? "Er du nødt til å være der 2 uker? Hvis du mener du bør det, har du alternativer de dagene han sover i telt?" Jeg kan ta inn på hotell alene, noe jeg sikkert ikke gjør. Når jeg sier at det tar 2 uker av ferien min, er det medregnet kjøreturen opp og ned. De to familietreffene er med 1 ukes mellomrom. Når jeg snakker om ungene, mener jeg bare de to yngste. Den eldste er litt på vei ut og skal til Spania. Hun kommer med fly og skal være med på det siste treffet. Jeg kan gjøre det samme og ta fly sammen med henne. "Nå blir det litt synsing her, men jeg føler du er en person som tar på deg mer enn du ønsker for å ivareta alles ønsker" Nei, ikke sånn generelt, føler jeg. "Hvis du hadde valgt ferie fra ditt hjerte ville du neppe tatt hele denne pakka med 14 dager der oppe" Det er riktig. Jeg ville brukt mer tid på hytta i sommer. Føler det blir alt for liten tid der i år, fordi vi er booket med så mye annet i helgene. Noe som selvfølgelig er hyggelig, men jeg skulle gjerne hatt i pose og sekk og det får jeg ikke;-) Vi får 1 uke på hytta og en uke i seilbåten. I uke er litt lite, med tanke på at vi nesten ikke får noen helger der? Herregud, høres jeg ut som ei bortskjemt sutrekjerring nå? "Mannen din ser ut til å være en person som er flink til å ivareta egne interesser, men hvem ivaretar dine...?" Jeg føler han er alt for mye SJEF! Her om dagen da jeg hentet posten fant jeg ut at han hadde bestilt tur til Firenze til hele familien i høsteferien i min femte og siste ferieuke. - Skal ikke vi til Croatia da?, sier jeg. Nei, det var så billige billetter så han måtte bare bestille. Jeg blir rasende fordi han gjør slikt uten å spørre meg. Det går jo ikke an! Men samtidig har jeg jo lyst selvsagt. Har vært i Croatia før. Vi har leilighet der. I Firenze har jeg aldri vært, så det er noe jeg gleder meg til, men det er måten han gjør det på. Man snakker med kona si!! Man bestiller ikke billetter uten å snakke med kona si, hvis det da ikke er ment som en overraskelse og det var det ikke. - Når jeg reagerer, unnskylder han seg med at billettene var så billig og da rakk han altså ikke ta en telefon til meg først, for i løpet av den telefonsamtalen, kunne billettene stige? - Bare si i fra hvis du ikke har lyst, sier han, Da kan jeg avbestille DIN billett. Festlig, ikke sant? " Kanskje du skal gjøre som han og heller tenke mer på hva _du_ ønsker. I allefall noen ganger :)" Ja, gjør da det i blandt. "En gang må bli den første Kunne du tenkt deg noen dager alene med barna, eller helt alene? Får du dårlig samvittighet av å tenke slik, eller ønsker du rett og slett å tilbringe hver eneste dag med dem?" Neida, jeg må ikke tilbringe hver dag med dem, men 14 dager uten barna? Det blir i meste laget i ferien synes jeg. Den mellomste skal forresten på badmingtonturnering noen dager også før turen til Nord-Norge. "Tror du ungene vil bli ulykkelig pga du ikke er med?" Ja, jeg tror egentlig at de blir det. Jeg tror de vil synes at vi får veldig lite ferie sammen. Ikke den eldste for hun velger jo selv å feriere uten oss, men de to yngste vil nok synes det. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 "Er du nødt til å være der 2 uker? Hvis du mener du bør det, har du alternativer de dagene han sover i telt?" Jeg kan ta inn på hotell alene, noe jeg sikkert ikke gjør. Når jeg sier at det tar 2 uker av ferien min, er det medregnet kjøreturen opp og ned. De to familietreffene er med 1 ukes mellomrom. Når jeg snakker om ungene, mener jeg bare de to yngste. Den eldste er litt på vei ut og skal til Spania. Hun kommer med fly og skal være med på det siste treffet. Jeg kan gjøre det samme og ta fly sammen med henne. "Nå blir det litt synsing her, men jeg føler du er en person som tar på deg mer enn du ønsker for å ivareta alles ønsker" Nei, ikke sånn generelt, føler jeg. "Hvis du hadde valgt ferie fra ditt hjerte ville du neppe tatt hele denne pakka med 14 dager der oppe" Det er riktig. Jeg ville brukt mer tid på hytta i sommer. Føler det blir alt for liten tid der i år, fordi vi er booket med så mye annet i helgene. Noe som selvfølgelig er hyggelig, men jeg skulle gjerne hatt i pose og sekk og det får jeg ikke;-) Vi får 1 uke på hytta og en uke i seilbåten. I uke er litt lite, med tanke på at vi nesten ikke får noen helger der? Herregud, høres jeg ut som ei bortskjemt sutrekjerring nå? "Mannen din ser ut til å være en person som er flink til å ivareta egne interesser, men hvem ivaretar dine...?" Jeg føler han er alt for mye SJEF! Her om dagen da jeg hentet posten fant jeg ut at han hadde bestilt tur til Firenze til hele familien i høsteferien i min femte og siste ferieuke. - Skal ikke vi til Croatia da?, sier jeg. Nei, det var så billige billetter så han måtte bare bestille. Jeg blir rasende fordi han gjør slikt uten å spørre meg. Det går jo ikke an! Men samtidig har jeg jo lyst selvsagt. Har vært i Croatia før. Vi har leilighet der. I Firenze har jeg aldri vært, så det er noe jeg gleder meg til, men det er måten han gjør det på. Man snakker med kona si!! Man bestiller ikke billetter uten å snakke med kona si, hvis det da ikke er ment som en overraskelse og det var det ikke. - Når jeg reagerer, unnskylder han seg med at billettene var så billig og da rakk han altså ikke ta en telefon til meg først, for i løpet av den telefonsamtalen, kunne billettene stige? - Bare si i fra hvis du ikke har lyst, sier han, Da kan jeg avbestille DIN billett. Festlig, ikke sant? " Kanskje du skal gjøre som han og heller tenke mer på hva _du_ ønsker. I allefall noen ganger :)" Ja, gjør da det i blandt. "En gang må bli den første Kunne du tenkt deg noen dager alene med barna, eller helt alene? Får du dårlig samvittighet av å tenke slik, eller ønsker du rett og slett å tilbringe hver eneste dag med dem?" Neida, jeg må ikke tilbringe hver dag med dem, men 14 dager uten barna? Det blir i meste laget i ferien synes jeg. Den mellomste skal forresten på badmingtonturnering noen dager også før turen til Nord-Norge. "Tror du ungene vil bli ulykkelig pga du ikke er med?" Ja, jeg tror egentlig at de blir det. Jeg tror de vil synes at vi får veldig lite ferie sammen. Ikke den eldste for hun velger jo selv å feriere uten oss, men de to yngste vil nok synes det. Men det var jeg vel ikke uansett. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Åh, fy fader, jeg hadde vært gæærn! Jeg husker den diskusjonen fra tidligere i vår. Bestill deg overnatting og drit i hva mannen måtte mene om det, så får han ta seg av datra i teltet. Men jeg tror nok jeg hadde vurdert å droppe hele familietragedien... Jeg sover ikke i telt, så enkelt er det. Hva faen er galt med ei skikkelig seng? *applaus* 0 Siter
hulkert Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Dette klarer dere ikke løse alene. Han synes bare du er treig og vanskelig, og det kommer han til å gjøre uansett hva du sier. Hvis du vil fortsette å være gift med ham, bør du kanskje få inn en tredjeperson. En fagperson som kan fortelle mannen din at man ikke gjør slik mot kona si! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Kan dere ikke komme frem til et kompromis som begge kan leve med. Noen dager i telt, og noen dager på hotell, kanskje? Det å bo i telt er jo kjempespennende for de små - og en erfaring det er flott at de får. Samtidig er det ikke like idyllisk å bo i telt i 14 dager hvis det øspøser ned Har du forresten spurt mannen din om hvordan du skal få pyntet deg/hvordan dere skal få pyntet dere før familietreffene? Ikke akkurat greit å pynte seg så veldig i et telt? Som sagt, jeg hadde gått for en blandet løsning der dere bor noen netter i telt (sjekk værmeldingen før dere velger netter), og noen netter mer bekvemt. 0 Siter
Gjest ikke så mye hjelp herfra, men Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg vet heller ikke hva som er skjedd før hos dere. Men slik som jeg forstår her så skal dere sove noen dager i telt og noen dager hos familie eller hotell? Det burde da ikke være noe problem å få til? De fleste barn elsker teltliv og bør absolutt få oppleve dette hver sommer så lenge de synes det er stas.Som voksen husker man dette, selvom man da er over dette stadiet (som regel). Familieferie må de aller fleste av oss oppleve. Kan like gjerne få det gjort og være blid og glad og kose seg med disse familietreffene. Hvis ikke bør jo alle på treffet komme med sine meninger og si om det fortsatt skal arrangeres eller ei. Og tenk så stusselig om det aldri ble noe av fordi de fleste ville dra på sine egne ting hele ferien. Jeg husker selv treffene hos mormor. I etter tid savner jeg dette grusomt siden hun døde og treffene døde med henne som var ildsjelen i disse treffene. Jeg mistenker at ditt ekteskap vil kunne svaie i gal retning hvis dere fortsetter med hvert deres egotrip. Du vil og han vil og du blir sur og han blir sur osv. Man gir og tar i et ekteskap og du har en tøff friluftsmann som mange kanskje ville misunne deg. Og tipper ungene elsker det han gjør! Tror du må velge å ta han som han er, han kan ikke forandres. Neste gang få du bestille billetter til en ferie du vil reise til sammen med dem i lang tid i forveien slik at han ikke få sjanse til å spolere ferien for dere som du jo synes. Hvis du ikke kan leve med dette så bør dere oppsøke hjelp før ekteskapet ryker. For det kan det gjøre når du reagerer som du gjør på det som blir gjort. År etter år.. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Kompromisset er jo at jeg blir med da:-) Bør ikke det holde? Jo, det burde det. Etter som jeg har forstått har du skrevet mer om dette før? Dermed kjenner ikke jeg hele saken. Forslaget mitt var mer sånn i tilfelle det gikk veldig ut over barna. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Vi skal bo på hotell i forbindelse med treffene. I mellom der har jeg lyst til å bo i rorbu. ''jeg lyst til å bo i rorbu'' Nå har jeg les hele tråden. Jeg tror faktisk jeg hadde bodd i rorbu jeg. Så kan han bare bo i telt, og ta med barna. Så sier du til barna at de kan velge, noen dager med han, noen dager med deg? Det virker nesten som om du må markere deg. At han går ut i fra at du bare følger etter hans planer, selv om han vet du er misfornøyd. Nå har du muligheten til og bevise at du ikke kan overkjøres, når dere hadde en avtale. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Men det var jeg vel ikke uansett. Hehe,- nei jeg husket i alle fall godt at det var deg ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde ikke villet bruke to uker av ferien til slektstreff jeg i utgangspunktet ikke hadde særlig lyst til å dra på. Så vidt jeg husker luftet du tidligere muligheten for at du brukte en av ukene til noe annet - er det ikke en gylden mulighet til det da? Hva med noen sjeldne dager alene på hytta, eller evt. med søster eller venninner? Så kan du "ofre" deg noen dager i telt og evt. noen dager i rorbu/på hotell under slektstreff. Så blir kanskje alle parter fornøyd? Du nevner at du "bare" har mulighet for fire uker familieferie. De fleste jeg kjenner har ikke mer enn tre. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 La mannen og ungene ligge i telt noen dager, mens du koser deg i en rorbu eller på hotell, eller hjemme. Så har dere resten av ferien sammen. Dere MÅ ikke tilbringe hver eneste dag sammen, og det er sikkert kjekt for ungene å være litt alene på tur med pappa også. 0 Siter
laban Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde satt fram følgende alternativer: Enten rorbu som overnattingsbase, men på et sted hvor det var enkelt for far og barn å stikke av om kvelden for å sove i teltet hvis været var slik at de hadde lyst til det. Eller så hadde jeg droppet første del av oppholdet og kommet etter med fly sammen med den eldste. Dette er med utgangspunkt i at dere faktisk _hadde_ gjort en avtale. Du må gjerne overføre 20% av aktivitetstrangen fra din mann til min, bare for å ha nevnt det. Hos oss har jeg iblant følelsen av at alle planer er avhengige av meg. Men helt fornøyd blir man vel aldri. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde ikke villet bruke to uker av ferien til slektstreff jeg i utgangspunktet ikke hadde særlig lyst til å dra på. Så vidt jeg husker luftet du tidligere muligheten for at du brukte en av ukene til noe annet - er det ikke en gylden mulighet til det da? Hva med noen sjeldne dager alene på hytta, eller evt. med søster eller venninner? Så kan du "ofre" deg noen dager i telt og evt. noen dager i rorbu/på hotell under slektstreff. Så blir kanskje alle parter fornøyd? Du nevner at du "bare" har mulighet for fire uker familieferie. De fleste jeg kjenner har ikke mer enn tre. ''Du nevner at du "bare" har mulighet for fire uker familieferie. De fleste jeg kjenner har ikke mer enn tre.'' Hm? De aller, aller fleste jeg kjenner har 5 uker ferie i løpet av året og tar som oftest 4 i løpet av sommeren. Tror ikke jeg kjenner noen som har bare 4 ukers ferie på et helt år lenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.