Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe sovepose til jenta mi på 6 år. Hun er ca 120 cm, er det da lurest å kjøpe voksen sovepose, eller vil en junior sovepose kunne brukes i noen år til?

Tips til en lettvekts sovepose? Må være glidelås slik at den greit kan åpnes. Sist gang hun lå i en sovepose (lånt) rotet hun seg fast inni der i søvne og fikk panikk...

Skrevet

Jeg ville kjøpt voksenpose så kan hun ha den lenge og andre voksne kan bruke den ved behov.

Jeg er frossen av meg og hater å fryse, spesielt når jeg ligger ute, så jeg har to "monsterposer", riktignok ikke i dun, men de er gode og varme. Hør på sportsbutikken hva du skal kjøpe. Jeg ville ikke kjøpt en billigpose på Europris / Nille / Jysk....

Skrevet

Hvis dere skal bære den, eller sove mye ute, bør du kjøpe juniorpose. Den er lettere å bære, og blir varmere fordi barnet ikke må varme opp så mye unyttig luft.

Vi har Ajungilak Igloo junior, den fungerer fint, men den er noen år gammel da. Finnes sikkert mye annet fint også nå.

Skrevet

Hvis dere skal bære den, eller sove mye ute, bør du kjøpe juniorpose. Den er lettere å bære, og blir varmere fordi barnet ikke må varme opp så mye unyttig luft.

Vi har Ajungilak Igloo junior, den fungerer fint, men den er noen år gammel da. Finnes sikkert mye annet fint også nå.

Lettere å bære er den, helt klart, men om man spenner en skirem over posen slik at den blir passe lang så blir det ikke mer å varme opp for barnet. :o) Sverger til ting som kan brukes av flere, i alle fall til så store barn...

Skrevet

Lettere å bære er den, helt klart, men om man spenner en skirem over posen slik at den blir passe lang så blir det ikke mer å varme opp for barnet. :o) Sverger til ting som kan brukes av flere, i alle fall til så store barn...

Jeg har speiderbarn, og da er det ekstremt viktig at posen er minst mulig. Det er vanskelig nok å trykket ned alt de trenger for en tur i de små sekkene deres.

Skrevet

Jeg har speiderbarn, og da er det ekstremt viktig at posen er minst mulig. Det er vanskelig nok å trykket ned alt de trenger for en tur i de små sekkene deres.

Da skjønner jeg godt at det er viktig med små poser. :o) Vi bruker enten bil eller båt (som oftest) frem til bestemmelsesstedet når vi skal ha med mye og trenger ikke tenke på at ting skal bæres noe særlig. :o)

Skrevet

Kommer an på hva dere skal bruke den til, og hvor ofte den blir brukt. Vi har voksen størrelse på jr sin sovepose. Men det er ikke så alt for ofte vi ligger i telt, da vi har hytte selv. Dessuten er det sjeldent vi er på telttur og at må bæres i sekker. Så velg utfra om den må være liten sammenrullet, eller om den kommer til å bli brukt bare 2 ganger før den blir for liten.

Ikke problem at de ligger i stor pose iallefall, vi bruker et belte nederst om det er litt småkaldt så han slipper å varme opp hele..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...