Gå til innhold

Haster - ang.erstatningskrav til priv.pers.

Anbefalte innlegg

Gjest Leietaker fra helvete
Skrevet

I forbindelse med min leietager fra helvete så sitter jeg med en del tanker.

Har fått bekreftet at ved å motta brev fra advokat vil lensmann ta affære og kaste ut vedkommende. Venter altså på telefon fra advokat nå for å gå rette vegen.

Jeg kunne tenke meg å ta snarveien: "kast ut tingene og bytt lås" men leietaker vil rasere boligen og ant. møte opp hos oss for å bråke da leietaker er til dels utiregnelig.

Det jeg lurer på er, hvis leitaker raserer huset, og uansett nå med ting og tilstand til hus og eiendom som er ødelagt, hvordan er mulighetene for å få erstatning fra vedkommende?

Vedkommende har jo ingen ting av verdi, driver med drog osv. Da kan det jo ikke være noe poeng i det hele tatt å bruke tid og energi på å fremme krav eller?

Jeg må trå varsomt hvis jeg ikke får tatt han på erst.krav i ettertid siden alt av utgifter av knuste vinduer etc vil falle på meg som eier.

Får jeg tatt ham i ettertid så kan jeg tenke litt alternativt.

Noen med erfaring med slike ting?

Gjest Elextra
Skrevet

Om han ikke er søkegod/solvent er det ingen vits i å ta ut erstatningssøksmål i hvertfall. Vet ikke om en god forsikring kan dekke slike omkostninger.

Gjest helt sykt!
Skrevet

Uff, tror det er av slike grunner min mann ikke vil at vi skal leie ut. Vi har kjøpt nytt hus med leiemuligheter, men har valgt å ikke leie ut pga det blir så mye styr... Vanskelig å få de ut, uenigheter, kanskje raserer de leiligheten osv.

En venninne av meg hadde en alenemor med tre unger i leiligheten sin,

det ble mye styr, ungene bråkte og raserte ute i hagen, hun unnlot å betale leie og klaget på alt mulig. Da mannen til venninnen min ville sette inn ny brannvarsler på kjøkkenet hennes nektet hun, fordi hun så ofte pleide å glemme igjen kjeler på kokeplatene og da begynte det å pipe - eh hallo!

Så da husleiene aldri kom sendte de skriftlig varsel om at hun ble kastet ut om hun ikke betalte snarlig, men betalingene kom aldri og når de konfronterte henne sa hun jo hun skulle betale snart, det var bare at hun hadde så mye utlegg for tiden og bla bla

så ga de henne en ny frist for å være snill, men pengene kom aldri, så de sendte skriftlig oppsigelse av kontrakten for å kaste henne ut.

Men hun skulle ikke ut nei, hadde ingen plass å gjøre av seg.

Så de koplet ut strømmen og vannet hennes, men hun ble værende.

Og sosialkontoret støttet henne pga de ikke hadde klart å skaffe henne noe nytt ennå, så hun måtte få bo der til de hadde ordnet noe....

Skrevet

Uff, tror det er av slike grunner min mann ikke vil at vi skal leie ut. Vi har kjøpt nytt hus med leiemuligheter, men har valgt å ikke leie ut pga det blir så mye styr... Vanskelig å få de ut, uenigheter, kanskje raserer de leiligheten osv.

En venninne av meg hadde en alenemor med tre unger i leiligheten sin,

det ble mye styr, ungene bråkte og raserte ute i hagen, hun unnlot å betale leie og klaget på alt mulig. Da mannen til venninnen min ville sette inn ny brannvarsler på kjøkkenet hennes nektet hun, fordi hun så ofte pleide å glemme igjen kjeler på kokeplatene og da begynte det å pipe - eh hallo!

Så da husleiene aldri kom sendte de skriftlig varsel om at hun ble kastet ut om hun ikke betalte snarlig, men betalingene kom aldri og når de konfronterte henne sa hun jo hun skulle betale snart, det var bare at hun hadde så mye utlegg for tiden og bla bla

så ga de henne en ny frist for å være snill, men pengene kom aldri, så de sendte skriftlig oppsigelse av kontrakten for å kaste henne ut.

Men hun skulle ikke ut nei, hadde ingen plass å gjøre av seg.

Så de koplet ut strømmen og vannet hennes, men hun ble værende.

Og sosialkontoret støttet henne pga de ikke hadde klart å skaffe henne noe nytt ennå, så hun måtte få bo der til de hadde ordnet noe....

Høres nesten ut som våre eks-leieboere... Vi har nå blitt kjempestrenge på hvem vi leier ut til, godt voksne ungkarer er det sikreste har vi funnet ut. :o) De betaler i alle fall i tide og ikke bråker de heller, det er bare såvidt vi hører ham når han kommer eller drar.

Vi leier ikke ut til folk med dyr eller barn, unge par har vel også blitt nærmest svartelistet hos oss. Synd for alle de som er kjempegreie leieboere, men vi orker ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...