Gå til innhold

Netthandelen og fraktvekt!

Anbefalte innlegg

Gjest fjuskogfanteri
Skrevet

Fjusker de? Jeg ser beregnet fraktvekt - og den er alltid mye tyngre enn gjenstanden er! Så f.eks. et par Clogs - der vekta var beregnet til over 2 kilo! Er det en måte for netthandelen å tjene inn igjen i tilfelle noen får kjøpt de billig? (man kan jo få kjøpt for 1 kr om man er heldig der inne -pluss fakturagebyr kr 70 - pluss frakt).

Jeg syns i alle fall det er fjusk og fanteri. Selv om man får kjøpt de for 1 kr, så blir de dyrere enn i butikken når man legger til fakturagebyr og frakt.

Hva syns dere? Er det lureri?

Persille1365381127
Skrevet

Det er vel _inntil_ to kg - ikke to kg eksagt. Det går vel i intervaller?

Skrevet

Det står helt klart og tydelig kriteriene for frakt. Ved å handle på netthandelen har du selv sagt at du godtar deres fraktvilkår. det nytter ikke å komme i etterkant å si at en føler seg lurt. Hvis du handler mere på samme dagen, kan du spare mye på fraktkostnadene.

Gjest fjuskogfanteri
Skrevet

Det står helt klart og tydelig kriteriene for frakt. Ved å handle på netthandelen har du selv sagt at du godtar deres fraktvilkår. det nytter ikke å komme i etterkant å si at en føler seg lurt. Hvis du handler mere på samme dagen, kan du spare mye på fraktkostnadene.

Men er det lovlig å skrive beregnet frakt f.eks. 12 kilo når varen kanskje bare veier 5?

Jeg har latt være å bestilt ting jeg hadde lyst på der fordi jeg fant ut at selv om jeg fikk varen billig, så ble det dyrere enn butikken pga frakten. Tror ikke alle tenker over det med frakten.

Gjest mora2
Skrevet

Er vel på grunn av at de pakker det så godt inn..

Gjest fjuskogfanteri
Skrevet

Er vel på grunn av at de pakker det så godt inn..

Hehe det får da være måte på innpakking :D

Jaja noe skal en jo tjene penger på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...