Gjest Leietaker fra helvete Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Noen som vet hva som skje med meg hvis leitaker anmelder meg for å ha kastet tingene hans på gårdsplassen og byttet lås i døren? Dette er som advokaten sier litt motstridig å legge inn en anmeldelse på dette når husleie ikke er betalt på lang tid og huset ikke er vedlikeholdt men det er like fullt ulovlig. Noen som vet hva som skjer med en slik anmeldelse? Leietaker er godt kjent på lensmannskontoret, jeg har ikke en prikk. Hverken lensmann eller advokat er så lystne på å snakke om dette. 0 Siter
pekkaline Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 http://ne.no/11947 Kan dette være til hjelp? 0 Siter
Gjest raskt eller sakte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Slapp helt av. Du kan ikke bli kastet i fengsel eller sånn! Du vil ikke kunne få høye bøter en gang. Det KAN hende han vil politianmelde deg, og riktignok har du da gjort noe lovstridig, men du har jo hatt god grunn det og han vil neppe komme særlig vei for du stiller jo såklart et motkrav. Den gang jeg gjorde det samme, fikk jeg brev fra hans advokat. Jeg svarte i et brev saklig hva som hadde skjedd og hvorfor jeg kastet ham ut. Etter det gadd jeg ikke svare på noen brev (selv om han forsøkte seg). Jeg ble truet med politianmeldelse men det skjedde aldri. Hans skjønte nok at han ville komme til å dumme seg ut, den leietakeren. Det ser ut som du må velge mellom enten å vente 14 dager pluss 14 dager til, på å få ham utkastet, ELLER å ta saken i din egen hånd. Jeg ville ikke vært redd for det siste, men du må jo ta dine egne valg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg ville aldri gjort det uten først å ha kastset ut vedkommende i brevs form, som må sendes rekommandert. Gi ham en viss frist for å betale husleie, evt. flytte ut, og gjør ham ikke som du ber om står du noe sterkere om du har tenkt å ta loven i egen hånd. 0 Siter
Gjest Leietaker fra helvete Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Slapp helt av. Du kan ikke bli kastet i fengsel eller sånn! Du vil ikke kunne få høye bøter en gang. Det KAN hende han vil politianmelde deg, og riktignok har du da gjort noe lovstridig, men du har jo hatt god grunn det og han vil neppe komme særlig vei for du stiller jo såklart et motkrav. Den gang jeg gjorde det samme, fikk jeg brev fra hans advokat. Jeg svarte i et brev saklig hva som hadde skjedd og hvorfor jeg kastet ham ut. Etter det gadd jeg ikke svare på noen brev (selv om han forsøkte seg). Jeg ble truet med politianmeldelse men det skjedde aldri. Hans skjønte nok at han ville komme til å dumme seg ut, den leietakeren. Det ser ut som du må velge mellom enten å vente 14 dager pluss 14 dager til, på å få ham utkastet, ELLER å ta saken i din egen hånd. Jeg ville ikke vært redd for det siste, men du må jo ta dine egne valg. Jeg har så fantastisk lyst. Har nemmelig vært med advokater og lensmann etc. på telefonen i hele dag. Det er - som vanlig ? - enklere å bære seg ulovlig enn å gjøre ting korrekt. Jeg må ha hjelp av advokat, han må skrive utkastelsesbrev, det tar minst 14 dager, koster penger, jeg kommer aldri til å få dekket skadene på hus og eiendom som er gjort til nå. Føler jeg like så godt kan slenge ut slampen og risikere knuste vinduer etc. Koste vil det uansett. Men deilig å gjøre det må det nok være. Men jeg er ikke typen som gjør så mye galt, så det å hoppe inn i noe ulovlig med åpne øyne er rimelig uvant for meg. Men du og du å lyst jeg har. 0 Siter
Gjest Leietaker fra helvete Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 http://ne.no/11947 Kan dette være til hjelp? Takk. Men desverre tar dette tid og koster penger. Jeg har lyst til å ha ut slampen NÅ. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Ikke sikker på hva som vil skje i tilfelle, men det hadde ikke akkurat bekymret meg så mye for å si det sånn. I slike tilfeller så er det antagelig best å ta seg til rette på denne måten fordi hvis du går rettens vei så går det år ut dag inn og idioten bor gratis i mellomtiden. Spikk deg et balltre i tillegg og slå hvis tullingen lager bråk:-) 0 Siter
Gjest raskt eller sakte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har så fantastisk lyst. Har nemmelig vært med advokater og lensmann etc. på telefonen i hele dag. Det er - som vanlig ? - enklere å bære seg ulovlig enn å gjøre ting korrekt. Jeg må ha hjelp av advokat, han må skrive utkastelsesbrev, det tar minst 14 dager, koster penger, jeg kommer aldri til å få dekket skadene på hus og eiendom som er gjort til nå. Føler jeg like så godt kan slenge ut slampen og risikere knuste vinduer etc. Koste vil det uansett. Men deilig å gjøre det må det nok være. Men jeg er ikke typen som gjør så mye galt, så det å hoppe inn i noe ulovlig med åpne øyne er rimelig uvant for meg. Men du og du å lyst jeg har. Ja det var derfor jeg gjorde det selv også, at jeg hadde ikke råd til å la ham holde på lenger. Husk at selv om du kaster ham ut på en ulovlig måte, er du i din fulle rett til å stille krav mot ham for ubetalt husleie og eventuelt knuste ruter. Det er jo hærverk. 0 Siter
Gjest Leietaker fra helvete Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Slapp helt av. Du kan ikke bli kastet i fengsel eller sånn! Du vil ikke kunne få høye bøter en gang. Det KAN hende han vil politianmelde deg, og riktignok har du da gjort noe lovstridig, men du har jo hatt god grunn det og han vil neppe komme særlig vei for du stiller jo såklart et motkrav. Den gang jeg gjorde det samme, fikk jeg brev fra hans advokat. Jeg svarte i et brev saklig hva som hadde skjedd og hvorfor jeg kastet ham ut. Etter det gadd jeg ikke svare på noen brev (selv om han forsøkte seg). Jeg ble truet med politianmeldelse men det skjedde aldri. Hans skjønte nok at han ville komme til å dumme seg ut, den leietakeren. Det ser ut som du må velge mellom enten å vente 14 dager pluss 14 dager til, på å få ham utkastet, ELLER å ta saken i din egen hånd. Jeg ville ikke vært redd for det siste, men du må jo ta dine egne valg. Jeg tenkte på...men hva skjer med anmeldelsen? For han vil anmelde. (har noe med hjernecellene, eller mangel på disse å gjøre. Så som på fredag, så sto jeg på min eiendom og skulle ordne opp i problemene med vann og klippe gress, så ringer han politiet - som har vært oppsøkt av politiet flere ganger pga husbråk - for å få kastet meg fra min egen eiendom) En anmeldelse må nødvendigvis gå hele veien i systemet, og advokat til dette trenger man vel ikke før saken skal opp? Han har vel rett på fri advokat også som ikke eier nåla i veggen. Så en anmeldelse forsvinner jo ikke av seg selv....hvor blir den av? Er redd for prikker som kan ødelegge videre for meg. 0 Siter
Gjest raskt eller sakte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg ville aldri gjort det uten først å ha kastset ut vedkommende i brevs form, som må sendes rekommandert. Gi ham en viss frist for å betale husleie, evt. flytte ut, og gjør ham ikke som du ber om står du noe sterkere om du har tenkt å ta loven i egen hånd. Det er jeg enig i. Send ham et brev rekommandert, med en kopi som du legger på drømatten hans. Gi ham 3 dager eller 1 uke på å flytte, og beskriv saklig alt som har skjedd, hvor mange ganger (spesifiser datoer) som du har bedt ham flytte, hvor mange mnd han ikke har betalt for osv. Vær veldig spesifikk. Da vil du stå sterkere når du i neste omgang hiver ham ut selv. I mitt tilfelle hadde jeg sendt skriflig oppsigelse etter et par purringer på husleien. Så bestilte jeg låsesmed en gang jeg visst fyren var ute. Men vet du helt sikkert når han er ute feks? Kan du klare å skifte låsen selv? 0 Siter
Gjest Leietaker fra helvete Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Ikke sikker på hva som vil skje i tilfelle, men det hadde ikke akkurat bekymret meg så mye for å si det sånn. I slike tilfeller så er det antagelig best å ta seg til rette på denne måten fordi hvis du går rettens vei så går det år ut dag inn og idioten bor gratis i mellomtiden. Spikk deg et balltre i tillegg og slå hvis tullingen lager bråk:-) Du kan bare tro hvor lyst jeg har til det. Og nå er jeg såpass irritert at jeg driter i knuste ruter og greier også. Men jeg må forsikre meg om at det ikke skjer noe med meg. Det gjelder også prikker som kan lage problemer i ettertid. Er mamma og har barn å ta vare på 0 Siter
Gjest raskt eller sakte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det er jeg enig i. Send ham et brev rekommandert, med en kopi som du legger på drømatten hans. Gi ham 3 dager eller 1 uke på å flytte, og beskriv saklig alt som har skjedd, hvor mange ganger (spesifiser datoer) som du har bedt ham flytte, hvor mange mnd han ikke har betalt for osv. Vær veldig spesifikk. Da vil du stå sterkere når du i neste omgang hiver ham ut selv. I mitt tilfelle hadde jeg sendt skriflig oppsigelse etter et par purringer på husleien. Så bestilte jeg låsesmed en gang jeg visst fyren var ute. Men vet du helt sikkert når han er ute feks? Kan du klare å skifte låsen selv? Jeg glemte å si, at du må gjerne ringe politiet og be dem være tilstede når han kommer hjem hvis du er redd. Men det er vel sjelden politiet har ressurser til å stille opp på sånt. Men du kan i alle fall be dem komme med en patrulje idet han begynner å opptre truende. Om mannen da begynner å si at du ikke har hatt rett til å kaste ham ut, så svarer du bare at da får han gå til rettssak mot deg. Han har uansett ikke krav på verken å bryte seg inn eller å ødelegge dine eiendeler. 0 Siter
Gjest Leietaker fra helvete Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Ja det var derfor jeg gjorde det selv også, at jeg hadde ikke råd til å la ham holde på lenger. Husk at selv om du kaster ham ut på en ulovlig måte, er du i din fulle rett til å stille krav mot ham for ubetalt husleie og eventuelt knuste ruter. Det er jo hærverk. Jeg er bare så nære, tro du meg. Men jeg må være helt sikker på hva som skje med meg. Er mor og må verne ungene mine. Men jeg bor like ved og har ingen problemer med å holde øye med ham slik at jeg kan være på plassen pronto og få ut tingene. Så alt ligger til rette, må bare være helt sikker på at ikke det skjer noe i ettertid siden jeg har eneansvaret for barna. 0 Siter
Gjest raskt eller sakte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Du kan bare tro hvor lyst jeg har til det. Og nå er jeg såpass irritert at jeg driter i knuste ruter og greier også. Men jeg må forsikre meg om at det ikke skjer noe med meg. Det gjelder også prikker som kan lage problemer i ettertid. Er mamma og har barn å ta vare på Prikker som kan skape problemer i ettertid? Det ville jeg ikke bekymret meg for det hele tatt. Du har egentlig en ganske sterk sak, vel og merke HVIS du har levert ham en skriftlig oppsigelse, med begrunnelse og diverse krav, og så gitt ham en frist på noen dager. 0 Siter
Atene Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg tenkte på...men hva skjer med anmeldelsen? For han vil anmelde. (har noe med hjernecellene, eller mangel på disse å gjøre. Så som på fredag, så sto jeg på min eiendom og skulle ordne opp i problemene med vann og klippe gress, så ringer han politiet - som har vært oppsøkt av politiet flere ganger pga husbråk - for å få kastet meg fra min egen eiendom) En anmeldelse må nødvendigvis gå hele veien i systemet, og advokat til dette trenger man vel ikke før saken skal opp? Han har vel rett på fri advokat også som ikke eier nåla i veggen. Så en anmeldelse forsvinner jo ikke av seg selv....hvor blir den av? Er redd for prikker som kan ødelegge videre for meg. Hva skulle han anmelde deg for, da? Hvis du kaster ham ut ureglementert, kan det være brudd på husleieloven. Det er en privatrettslig tvist, og jeg tror ikke politiet blander seg i det. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Du kan bare tro hvor lyst jeg har til det. Og nå er jeg såpass irritert at jeg driter i knuste ruter og greier også. Men jeg må forsikre meg om at det ikke skjer noe med meg. Det gjelder også prikker som kan lage problemer i ettertid. Er mamma og har barn å ta vare på Det er forståelig at du ønsker at dette skal gå pent for seg. Men samtidig så tror jeg de fleste vil forstå hvorfor ting ble som de ble for å si det sånn. Problemet er selvsagt i saker hvor man ikke får forklart hva som er årsaken til prikkene. Men jeg vet ikke, jeg tror nok at jeg ikke hadde brydd meg all verden med det heller for å ta svinet. 0 Siter
Gjest Leietaker fra helvete Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det er forståelig at du ønsker at dette skal gå pent for seg. Men samtidig så tror jeg de fleste vil forstå hvorfor ting ble som de ble for å si det sånn. Problemet er selvsagt i saker hvor man ikke får forklart hva som er årsaken til prikkene. Men jeg vet ikke, jeg tror nok at jeg ikke hadde brydd meg all verden med det heller for å ta svinet. Som sakt så bekymrer jeg meg ikke for meg selv. Er helt enkelt dritt lei av å bli behandlet slik. Det er prikkene i forhold til ungene jeg tenker på, at jeg får problemer i forhold til reiser etc fordi jeg har prikk. 0 Siter
Gjest raskt eller sakte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er bare så nære, tro du meg. Men jeg må være helt sikker på hva som skje med meg. Er mor og må verne ungene mine. Men jeg bor like ved og har ingen problemer med å holde øye med ham slik at jeg kan være på plassen pronto og få ut tingene. Så alt ligger til rette, må bare være helt sikker på at ikke det skjer noe i ettertid siden jeg har eneansvaret for barna. Etter at du har skiftet lås (gjør dette aller først!) og deretter tatt ut sakene hans, så bør du dra rett til politistasjonen og be om beskyttelse og voldsalarm hvis han nærmer seg ditt hus. Eller du kan be dem komme dersom han opptrer truende, slik at de ser det med egne øyne. Forresten, jeg ville ikke bare satt sakene hans utenfor huset. Lei heller en kassebil og sett tingene inni den, og kjør dem bort et sted. Så gir du ham beskjed om at sakene hans IKKE befinner seg i huset, men på et navngitt sted. (JEG puttet verdisakene hans i en oppbevaringsboks og sa han skulle få nøkkelen ditt når han hadde betalt meg skyldig leie!) 0 Siter
mrxx Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Som sakt så bekymrer jeg meg ikke for meg selv. Er helt enkelt dritt lei av å bli behandlet slik. Det er prikkene i forhold til ungene jeg tenker på, at jeg får problemer i forhold til reiser etc fordi jeg har prikk. Jeg tenkte også på reiser, vet ikke hva som skal til for å bli nektet å få innreise til USA f.eks. Men jeg vet uansett ikke om det er verdt det å ha det slik for en slik tulling, så jeg hadde nok gått hardt til verks uansett. Det skal jo litt til før du får "prikker" også, da må det jo en dom til. 0 Siter
Gjest raskt eller sakte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Som sakt så bekymrer jeg meg ikke for meg selv. Er helt enkelt dritt lei av å bli behandlet slik. Det er prikkene i forhold til ungene jeg tenker på, at jeg får problemer i forhold til reiser etc fordi jeg har prikk. Hva slags prikker er det du snakker om egentlig? Man kan få prikker i forhold til sertifikatet (hvis man kjører for fort og sånn) men jeg har da aldri hørt om prikker ved noe annet? Det syns jeg ikke du skal bekymre deg om i det hele tatt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.