Gå til innhold

Når jeg gjør noe ulovlig (utkast.leietaker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sakt så bekymrer jeg meg ikke for meg selv. Er helt enkelt dritt lei av å bli behandlet slik.

Det er prikkene i forhold til ungene jeg tenker på, at jeg får problemer i forhold til reiser etc fordi jeg har prikk.

Prikk?

Såvidt jeg vet, er det bare førerkortet man får prikker på.

Hvis du tenker på rulleblad, så lurer jeg fortsatt på hva han skal anmelde deg for.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• løvinne71

6

• Elis31

5

• kvitre

4

• mrxx

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest raskt eller sakte
Skrevet

Jeg tenkte på...men hva skjer med anmeldelsen?

For han vil anmelde. (har noe med hjernecellene, eller mangel på disse å gjøre. Så som på fredag, så sto jeg på min eiendom og skulle ordne opp i problemene med vann og klippe gress, så ringer han politiet - som har vært oppsøkt av politiet flere ganger pga husbråk - for å få kastet meg fra min egen eiendom)

En anmeldelse må nødvendigvis gå hele veien i systemet, og advokat til dette trenger man vel ikke før saken skal opp?

Han har vel rett på fri advokat også som ikke eier nåla i veggen.

Så en anmeldelse forsvinner jo ikke av seg selv....hvor blir den av?

Er redd for prikker som kan ødelegge videre for meg.

Anmeldelsen ville mest sannsynlig blitt henlagt, pga politiet har ikke tid til slike saker. Dersom det ble rettssak, ville han neppe vunnet den for å si det slik. (og uansett ville han måtte betale deg det han skylder). Hvis du har skrevet et krav til ham om hvor mye han skylder (og husk, oppgi ALT MULIG, ikke bare ubetalt husleie), så vil han neppe tørre noen rettssak uansett.

Og blir det rettssak, er det ikke denne type saker som vil gjøre det vanskelig for deg i forhold til noe som helst.

Jeg håper virkelig du holder oss underrettet om hvordan det går!! Dette blir en av sommerens spennende saker å følge her på DOL!

:-)

Gjest raskt eller sakte
Skrevet

Du er altfor lovlydig!! I slike saker som dette lønner det seg slett ikke. Det er jo han som har opptrådt kritikkverdig, ikke du!

Gjest Leietaker fra helvete
Skrevet

Du er altfor lovlydig!! I slike saker som dette lønner det seg slett ikke. Det er jo han som har opptrådt kritikkverdig, ikke du!

*ler* Ja, jeg har nok vær altfor "hvit" i vingene oppetter tidene, jeg skal innrømme det.

Men være du sikker på at jeg i de senere år har skjønt at jeg må slå litt rundt med albuene jeg også for å klare å stå på bena.

Problemet mitt er at jeg ikke har noe skriftelig utover kontrakten.

Jeg har i min dumme naivitet trodd at en kontrakt som har gått ut er en ferdig kontrakt. Så når leietaker da har sakt at han skal flytte etter at jeg har sakt at jeg ikke ønsker å fortsette leiekontrakten så har jeg trodd at alt var greit.

I hverddagens stress og mas så har jeg håpet på at ting ville løse seg uten problemer, så har tiden desverre gått for fort.

Så nå sitter jeg ikke med noen god sak teoretisk, men jeg har fått skikkelig svarte vinger, og det er nå ennå noe.

Det å kjøre vekk sakene var ikke dumt, lurer på hvor jeg skulle satt dem. Han har ikke bil, sykler bare.

Teoretisk kunne jeg fjernet alt som var hans og skiftet lås osv. og når politiet kom på døre så kan jeg si at joda, han har da leid han men det forholdet er over :)

Skrevet

Jeg tenkte også på reiser, vet ikke hva som skal til for å bli nektet å få innreise til USA f.eks.

Men jeg vet uansett ikke om det er verdt det å ha det slik for en slik tulling, så jeg hadde nok gått hardt til verks uansett. Det skal jo litt til før du får "prikker" også, da må det jo en dom til.

Jeg har virkelig lyst og det blir med hjelp her inne fra smidd små sorte tanker og ideer i hodet mitt.

Jeg er redd for slikt som reiser, for jeg må ha den muligheten selvsakt å kunne dra på tur siden jeg har unger.

Spesiellt Statene, dit har jeg alltid hatt lyst til å dra.

Men jeg må også si at det er svært vanskelig å la være å gjøre noe faenskap.

Enten må jeg det, eller så må jeg sette i gang en lovlig prosess, betale all moroa med det og sist men ikke minst gi ham tifredsstillelsen med å lese brevet hvor det står at han bor lovlig i minst 14 dager til.

Den tilfredsstillelsen fortjener han ikke å ha. På fredag var han nær på å lappe til meg, og ringte politiet for få fjernet meg fra min eiendom.

Og så sitter han og direkte herper hus og eiendom og betaler ikke leie.

:(

Annonse

Skrevet

Juridisk sett, har du ikke lov til å ta saken i egne hender for å kaste ut en leieboer uten at det kan falle tilbake på dg selv.

Kriteriene for å sette igang en utkastelse, er at leietakeren beviselig har begått "grovt mislighold" av leieavtalen, eller at vedkommende ikke flytter etter at kontrakten har gått ut.

"Grovt mislighold" er bl.a å ikke betale husleie, så sånn sett har du en god begrunnelse for å sette igang utkastelsesprossessen.

Men denne er, etter boka, en ganske lang og omfattende prossess hvis man skal gjøre det på lovlig vis. Det skal bl.a. gis skriftlige advarsler først, man må kontakte tvangsmenda, og man må gjennom et forliksmøte med leietaker for å prøve å komme til en enighet.

Derfor er dette en typisk situasjon hvor folk tar loven i egne hender for å bli ferdig med det.

Og det skjønner jeg veldig godt!

Hvis det skulle komme en anmeldelse mot deg, vil du nok stille temmelig sterkt i en evt sak. Så jeg tviler på at det vil få noen særlige konsekvenser for deg.

Men du skriver også i en setning at "huset ikke er vedlikeholdt"?

Hva mener du med dette??

Hvis leietageren har sluttet å betale med begrunnelse i at du ikke har holdt boligen i "kontraktsmessig stand" kan det faktisk være DU som har begått et kontraktsbrudd. I et så tilfelle er det mere usikkert hva utfallet blir ved en sak..

Gjest raskt eller sakte
Skrevet

*ler* Ja, jeg har nok vær altfor "hvit" i vingene oppetter tidene, jeg skal innrømme det.

Men være du sikker på at jeg i de senere år har skjønt at jeg må slå litt rundt med albuene jeg også for å klare å stå på bena.

Jeg har i min dumme naivitet trodd at en kontrakt som har gått ut er en ferdig kontrakt. Så når leietaker da har sakt at han skal flytte etter at jeg har sakt at jeg ikke ønsker å fortsette leiekontrakten så har jeg trodd at alt var greit.

I hverddagens stress og mas så har jeg håpet på at ting ville løse seg uten problemer, så har tiden desverre gått for fort.

Så nå sitter jeg ikke med noen god sak teoretisk, men jeg har fått skikkelig svarte vinger, og det er nå ennå noe.

Det å kjøre vekk sakene var ikke dumt, lurer på hvor jeg skulle satt dem. Han har ikke bil, sykler bare.

Teoretisk kunne jeg fjernet alt som var hans og skiftet lås osv. og når politiet kom på døre så kan jeg si at joda, han har da leid han men det forholdet er over :)

Ja det hørtes ut som en god ide, å si et til politiet! Men som sagt, skriv for sikkerhets skyld en skriftlig utkastelsesmelding, grundig, også med den informasjonen du sa meg nå. Kanskje med bare 1 dags varsel (men du kan jo vente et par dager dersom han ikke forlater huset før etter et par dager).

Eiendelene hans - tja spør jo hvor mye det er. Det er jo liksom ikke lov å sette fra seg ting hvorsomhelst. Husk uansett å skriv en lapp og legg oppå møblene med hans navn og tlf.nr på.

Var det meg ville jeg kanskje satt det under et tak et sted, feks under en tribune et sted, eller nær et lager, eller kanskje i skogkanten. Dette er selvsagt å forflytte problemet et annet sted - men da er det lettere at politiet griper inn mot ham, i alle fall - for det er jo hans ting, som han ulovlig har plassert på din eiendom nå.

Gjest raskt eller sakte
Skrevet

Jeg har virkelig lyst og det blir med hjelp her inne fra smidd små sorte tanker og ideer i hodet mitt.

Jeg er redd for slikt som reiser, for jeg må ha den muligheten selvsakt å kunne dra på tur siden jeg har unger.

Spesiellt Statene, dit har jeg alltid hatt lyst til å dra.

Men jeg må også si at det er svært vanskelig å la være å gjøre noe faenskap.

Enten må jeg det, eller så må jeg sette i gang en lovlig prosess, betale all moroa med det og sist men ikke minst gi ham tifredsstillelsen med å lese brevet hvor det står at han bor lovlig i minst 14 dager til.

Den tilfredsstillelsen fortjener han ikke å ha. På fredag var han nær på å lappe til meg, og ringte politiet for få fjernet meg fra min eiendom.

Og så sitter han og direkte herper hus og eiendom og betaler ikke leie.

:(

Du har noen helt naive og urealistiske fantasier om hvor store konsekvenser dette vil få for deg!! Kjære deg, du vil ikke bli svartelistet noe sted, og kun hvis det var en dom ville det komme på rullebladet, og du vil IKKE tape en dom under disse omstendigheter!

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke han kan få gjort noe veldig alvorlig mot deg og barna. Jeg hadde nok ikke låst tingene hans inne likevel. Men det er jo et problem hvor du skal sette de. Dersom han jobber kan du kjøre de dit, dersom han ikke jobber kan du kanskje ringe sosialkontoret_? Evt bare sende det til dem. Og spørre etterpå.....Du kan i tillegg hvis du skriver et brev til han henvise han dit, da du ikke har råd til å leie ut uten å få husleie. Sosialen er vel pliktig til å finne rom til han.

Jeg er likevel overrasket over at alle her mener at du ikke kan få noen reaksjoner, da man jo f.eks hører om folk som tar innbruddstyver og selv blir straffet.

Tviler på at du kan få politalarm før du har dokumentert behov for det. Men dersom du har vanlig alarm kan du jo få skaffet deg innbrudsalarm, eller voktalarm. Dersom han begynner med noe sånt tull, er det jo mer å anmelde han for.

Etter de rådene du har fått her i dag, hadde jeg tatt saken i egne hender var jeg deg.

Skrevet

Juridisk sett, har du ikke lov til å ta saken i egne hender for å kaste ut en leieboer uten at det kan falle tilbake på dg selv.

Kriteriene for å sette igang en utkastelse, er at leietakeren beviselig har begått "grovt mislighold" av leieavtalen, eller at vedkommende ikke flytter etter at kontrakten har gått ut.

"Grovt mislighold" er bl.a å ikke betale husleie, så sånn sett har du en god begrunnelse for å sette igang utkastelsesprossessen.

Men denne er, etter boka, en ganske lang og omfattende prossess hvis man skal gjøre det på lovlig vis. Det skal bl.a. gis skriftlige advarsler først, man må kontakte tvangsmenda, og man må gjennom et forliksmøte med leietaker for å prøve å komme til en enighet.

Derfor er dette en typisk situasjon hvor folk tar loven i egne hender for å bli ferdig med det.

Og det skjønner jeg veldig godt!

Hvis det skulle komme en anmeldelse mot deg, vil du nok stille temmelig sterkt i en evt sak. Så jeg tviler på at det vil få noen særlige konsekvenser for deg.

Men du skriver også i en setning at "huset ikke er vedlikeholdt"?

Hva mener du med dette??

Hvis leietageren har sluttet å betale med begrunnelse i at du ikke har holdt boligen i "kontraktsmessig stand" kan det faktisk være DU som har begått et kontraktsbrudd. I et så tilfelle er det mere usikkert hva utfallet blir ved en sak..

Med at huset ikke var vedlikeholdt mente jeg at leitaker har selv sakt at alt av rør har stått tett i lange tider.

Det gjør at alt av kommer står fulle med så råttent vann at han ikke orker å ta det ut.

Han har også selv sakt at tettheten har gjort at det har stått vann høyt oppover veggene opptil flere ganger.

Han sa til meg for en stund siden at det rant tregt og jeg ba ham prøve med Plumbo. Jeg ba ham også om å sjekke det han kunne og så gi meg en tilbakemelding på hva han fant ut.

Jeg fikk aldri noen ordentlig tilbakemelding da hans måte å gjøre ting på er å drite i dem hvis de krever litt energi.

Så jeg vil si det er hans ansvar det som har skjedd.

Siden han har fullt av tette rør så får han heller ikke tappet vann.

Det menes at brønnen blir stående ubrukt. Dette er en ganske ny brønn som gir svært mye vann og det var en avtale at han skulle tappe jevnlig og mye og ikke være redd for å bruke vann. Brønnen har ikke godt av å stå ubrukt, men bør få tilsig av nytt vann/bytte ut for ikke å få dårlig smak og lukt på vannet.

Dette blir altså ikke fulgt opp.

Det har også vært en avtale at han skal klippe og holde i orden gårdsplass og hage. Det har ikke vært gjort, det ser helt enkelt ikke ut der.

Håpløst.

Skrevet

Nå sitter jeg her helt oppgitt og sliten. Den som mener verden er rettferdig har ikke levd det. Og den som mener det lønner seg å være ærlig og redelig har heller ikke levd særlig lenge.

Ny runde med lensmannskontor for å "presse" dem for informasjon om mine tenkte ulovligheter.

Ringte et lennsmannskontor i en annen by, de kunne ikke opplyse om særlig, henviste meg til advokat, men sa at en slik anmeldelse ble henlakt hvis de hadde for mye å gjøre el. Det gikk på priorieringer helt enkelt. Og så så de på alvorlighetsgraden da, hva ligger til grunn for at det har blitt gjort.

"Mitt" lensmannskontor ber meg ta kontakt med advokat snarest og gjøre det på lovlig måte, de sier rett ut at det er ulovlig og jeg skjønner at de helst ser at jeg gjør dette den vegen.

Kan jo si selvakt, men jeg tenker jo også på attituden deres hvis jeg ber dem komme pga husbråk el når jeg selv har blitt advart mot å gjøre ulovligheter. Blir jo liksom litt sånn "ba om det selv" det.

Så det ser ut til at jeg må gå den riktige vegen. Det gir den kødden et minimum av 14 dager til på å godte seg og herpe boligen min. Ikke trenger han gjøre det ok rundt seg, ikke trenger han betale, han kan bare sitte og glise over at han fikk til å kjøre over meg.

Det gjør meg fly forbannet.

Og ikke er det vel noe poeng i å ta igjen ved å sette et erstatningskrav på ham heller, han eier jo ikke nåla i veggen og vil vel aldri gjøre det.

Akkurat nå så sitter jeg her rimelig oppgitt og sint og prøver å roe ned for å klare å få svelget kamelen og ringt til advokaten.

Fy faen for samfunn vi lever i.

En diger advarsel til dere andre som vurderer å leie ut, tenk over alle slike ting på forhånd og sjekk ut om det i det hele tatt er lønnt å drive utleie.

Når jeg ser tilbake nå på all denne tiden med bråk, alle telefoner, all tid, energi, penger som har gått og kommer til å gå med dette så ergrer jeg meg veldig over at jeg skulle være grei å leie ut en bolig som jeg hadde stående tom, betalte på selv uten problemer og klippet gresset på og stelte selv.

Og det er ekstra bittert fordi jeg gjorde dette or å være grei å gi fyren et trygt godt hjem å ta i mot samværsbarn, så gjør han slik, driter i ungene og bare skeier ut verre enn verst.

Å være snill er ikke lønnt, det skal jeg fandenmei se å få lært meg fortest mulig.

Skrevet

Nå sitter jeg her helt oppgitt og sliten. Den som mener verden er rettferdig har ikke levd det. Og den som mener det lønner seg å være ærlig og redelig har heller ikke levd særlig lenge.

Ny runde med lensmannskontor for å "presse" dem for informasjon om mine tenkte ulovligheter.

Ringte et lennsmannskontor i en annen by, de kunne ikke opplyse om særlig, henviste meg til advokat, men sa at en slik anmeldelse ble henlakt hvis de hadde for mye å gjøre el. Det gikk på priorieringer helt enkelt. Og så så de på alvorlighetsgraden da, hva ligger til grunn for at det har blitt gjort.

"Mitt" lensmannskontor ber meg ta kontakt med advokat snarest og gjøre det på lovlig måte, de sier rett ut at det er ulovlig og jeg skjønner at de helst ser at jeg gjør dette den vegen.

Kan jo si selvakt, men jeg tenker jo også på attituden deres hvis jeg ber dem komme pga husbråk el når jeg selv har blitt advart mot å gjøre ulovligheter. Blir jo liksom litt sånn "ba om det selv" det.

Så det ser ut til at jeg må gå den riktige vegen. Det gir den kødden et minimum av 14 dager til på å godte seg og herpe boligen min. Ikke trenger han gjøre det ok rundt seg, ikke trenger han betale, han kan bare sitte og glise over at han fikk til å kjøre over meg.

Det gjør meg fly forbannet.

Og ikke er det vel noe poeng i å ta igjen ved å sette et erstatningskrav på ham heller, han eier jo ikke nåla i veggen og vil vel aldri gjøre det.

Akkurat nå så sitter jeg her rimelig oppgitt og sint og prøver å roe ned for å klare å få svelget kamelen og ringt til advokaten.

Fy faen for samfunn vi lever i.

En diger advarsel til dere andre som vurderer å leie ut, tenk over alle slike ting på forhånd og sjekk ut om det i det hele tatt er lønnt å drive utleie.

Når jeg ser tilbake nå på all denne tiden med bråk, alle telefoner, all tid, energi, penger som har gått og kommer til å gå med dette så ergrer jeg meg veldig over at jeg skulle være grei å leie ut en bolig som jeg hadde stående tom, betalte på selv uten problemer og klippet gresset på og stelte selv.

Og det er ekstra bittert fordi jeg gjorde dette or å være grei å gi fyren et trygt godt hjem å ta i mot samværsbarn, så gjør han slik, driter i ungene og bare skeier ut verre enn verst.

Å være snill er ikke lønnt, det skal jeg fandenmei se å få lært meg fortest mulig.

Det er i slike tilfeller man skulle ønske Torpedoer var en egen kategori på Gule sider...

Annonse

Skrevet

Det er i slike tilfeller man skulle ønske Torpedoer var en egen kategori på Gule sider...

*ler* Det har du rett i Lillemus.

Jeg har vært inne på det også. Bare for tilfredsstillelsen av å få tatt litt igjen.

Det er jo en "enkel" måte å får løst problemet på.

Skrevet

Har dere ingen gyldig leieavtale, sier du??

Hvis dere har hatt en tidsbegrenset kontrakt, så er hovedregelen at leieforholdet automatisk opphører når kontrakten går ut.

Det er først ved avbrudd av kontrakter, i leieperioden, at reglene for oppsigelse og utkastelse trer i kraft.

Hvis det ikke lenger eksisterer noen gyldig kontrakt mellom deg og leieboeren, er han nå i realiteten en inntrenger uten gyldig oppholdstillatelse, på din private eiendom.

Dette burde sette saken i et annet lys ovenfor politi og myndigheter.

Om du ikke får mere hjelp av den grunn, har du i det minste en sterkere sak for å ta saken i egne hender.

Det tror jeg faktisk jeg ville ha gjort, og så fikk heller konsekvensene bare komme.....

Jeg ville ha sendt ham et skriftlig varsel, om at han måtte flytte ut innen en nært forestående dato.

Hvis han ikke flytter når dagen kommer, ville jeg stillt opp med noen sterke mannfolk og en låsesmed, og rett og slett flyttet tingene hans ut på gårdsplassen og skiftet låser...

Skrevet

Har dere ingen gyldig leieavtale, sier du??

Hvis dere har hatt en tidsbegrenset kontrakt, så er hovedregelen at leieforholdet automatisk opphører når kontrakten går ut.

Det er først ved avbrudd av kontrakter, i leieperioden, at reglene for oppsigelse og utkastelse trer i kraft.

Hvis det ikke lenger eksisterer noen gyldig kontrakt mellom deg og leieboeren, er han nå i realiteten en inntrenger uten gyldig oppholdstillatelse, på din private eiendom.

Dette burde sette saken i et annet lys ovenfor politi og myndigheter.

Om du ikke får mere hjelp av den grunn, har du i det minste en sterkere sak for å ta saken i egne hender.

Det tror jeg faktisk jeg ville ha gjort, og så fikk heller konsekvensene bare komme.....

Jeg ville ha sendt ham et skriftlig varsel, om at han måtte flytte ut innen en nært forestående dato.

Hvis han ikke flytter når dagen kommer, ville jeg stillt opp med noen sterke mannfolk og en låsesmed, og rett og slett flyttet tingene hans ut på gårdsplassen og skiftet låser...

Stemmer det at kontrakten sier at leieforholdet opphører uten oppsigelse men med mulighet for forlengelse den 15 mai 2008.

Men alikavel kreves det altså at jeg følger den vanlige utkastelsesprosessen.

Det er som jeg har sakt, det er ingen logikk eller rettferdighet i dette. Hadde vi ville forlenge kontrakten så hadde jo foreligget en ny kontrakt, eller et vedlegg til den gamle.

Men så svakt stiller altså en huseier.

Han kan fremdeles anmelde meg hvis jeg kaster ut tingene.

Kan ikke gjøre noe på eiendommen så lenge han er på den, evnt. ting må gjøres bak hans rygg. Han er ikke tilregnelig og kan være farlig.

Han har dom for knivstikking, dom for husbråk/slå kjerring etc.

Han har bråket så mye på sosialkontoret at han har fått forbud mot å møte der, han må hente sine ukentlige matpenger hos lensmann.

Han ble kastet ut av NAV, arbeidskontordelen pga. det samme. Men de har tatt ham inn i varmen igjen etter som jeg har hørt. Han er en god skuespiller eller en god psykopat, får folk til å føle lei om ham.

Så jeg kan ikke utsette andre for ham, det blir ikke riktig.

Skrevet

Stemmer det at kontrakten sier at leieforholdet opphører uten oppsigelse men med mulighet for forlengelse den 15 mai 2008.

Men alikavel kreves det altså at jeg følger den vanlige utkastelsesprosessen.

Det er som jeg har sakt, det er ingen logikk eller rettferdighet i dette. Hadde vi ville forlenge kontrakten så hadde jo foreligget en ny kontrakt, eller et vedlegg til den gamle.

Men så svakt stiller altså en huseier.

Han kan fremdeles anmelde meg hvis jeg kaster ut tingene.

Kan ikke gjøre noe på eiendommen så lenge han er på den, evnt. ting må gjøres bak hans rygg. Han er ikke tilregnelig og kan være farlig.

Han har dom for knivstikking, dom for husbråk/slå kjerring etc.

Han har bråket så mye på sosialkontoret at han har fått forbud mot å møte der, han må hente sine ukentlige matpenger hos lensmann.

Han ble kastet ut av NAV, arbeidskontordelen pga. det samme. Men de har tatt ham inn i varmen igjen etter som jeg har hørt. Han er en god skuespiller eller en god psykopat, får folk til å føle lei om ham.

Så jeg kan ikke utsette andre for ham, det blir ikke riktig.

Huff!

Nei, når du har med en såpass utilregnelig person å gjøre, så blir det jo straks litt verre...

Da er det jo personligheten og væremåten hans egentlig et langt større problem en den "juridiske tvisten" mellom dere.

Personer som ham har ingen respekt for hverken myndigheter eller regelverk, så han vil nok lage et helvete for deg uansett hvor lovlydig du er i prossessen...

Ja, det er skremmende hvor lite hjelp det er å hente hos politi og myndigheter.

I teorien burde de ile til for å hjelpe en lovlydig borger som deg, mot en person som allerede er dokumentert "farlig"

Men neida! Her i Norge skal jo de kriminelles rettigheter ivaretas for enhver pris!

Jeg blir så forbanna!!

Skrevet

Huff!

Nei, når du har med en såpass utilregnelig person å gjøre, så blir det jo straks litt verre...

Da er det jo personligheten og væremåten hans egentlig et langt større problem en den "juridiske tvisten" mellom dere.

Personer som ham har ingen respekt for hverken myndigheter eller regelverk, så han vil nok lage et helvete for deg uansett hvor lovlydig du er i prossessen...

Ja, det er skremmende hvor lite hjelp det er å hente hos politi og myndigheter.

I teorien burde de ile til for å hjelpe en lovlydig borger som deg, mot en person som allerede er dokumentert "farlig"

Men neida! Her i Norge skal jo de kriminelles rettigheter ivaretas for enhver pris!

Jeg blir så forbanna!!

Takk for sympatien iallefall løvinne71

Det gjør litt godt å ha litt støtte rundt omkring, det er ikke en god følelse å bli overkjørt slik.

Hadde jeg ikke hatt ungene så hadde jeg virkelig tatt igjen med helt samme mynt.

Det ser visst ut til at det i bunn og grunn er det eneste som kan få i gang ting.

Skrevet

Er det ikke det ene så er det det andre.

Har endelig fått snakket med advokaten min nå, men han kan altså ikke dette særlig bra. Han satt i bilen og måtte på kontoret for å lese lovene og reglene for dette.

Og vi hadde en liten bit av samtalen som gav meg tvil:

Han: du må helt enkelt gå den riktige veien i dette her.

Jeg: men er det slik at han MÅ få disse 14 dagene?

Han: ja. Lovverket sier at han må få 14 dager til å kunne ordne opp med husleien.

Jeg: ja, men hvis han betaler husleien sin og kan forbli lovlig i huset etter det så er jo ikke det den riktige veien for meg å gå. Jeg vil jo ha han ut, det er jo samma med husleia.

Han: å ja, ja, men da er det en annen vei du må gå, og det skjemaet må skrives helt spesiellt, husker ikke helt gangen i dette, må se når jeg kommer på kontoret...

........ Dette usikre greiene er ikke hva jeg er ute etter nå.

Jeg vil ha en advokat som skjønner meg, som jobber - lovlig - men inbitt for min sak og som kan det han gjør.

Hvor fanden finner jeg en slik en NÅ???

Faen, er liksom alt mot meg og på leietakers side eller?

Gjest raskt eller sakte
Skrevet

Er det ikke det ene så er det det andre.

Har endelig fått snakket med advokaten min nå, men han kan altså ikke dette særlig bra. Han satt i bilen og måtte på kontoret for å lese lovene og reglene for dette.

Og vi hadde en liten bit av samtalen som gav meg tvil:

Han: du må helt enkelt gå den riktige veien i dette her.

Jeg: men er det slik at han MÅ få disse 14 dagene?

Han: ja. Lovverket sier at han må få 14 dager til å kunne ordne opp med husleien.

Jeg: ja, men hvis han betaler husleien sin og kan forbli lovlig i huset etter det så er jo ikke det den riktige veien for meg å gå. Jeg vil jo ha han ut, det er jo samma med husleia.

Han: å ja, ja, men da er det en annen vei du må gå, og det skjemaet må skrives helt spesiellt, husker ikke helt gangen i dette, må se når jeg kommer på kontoret...

........ Dette usikre greiene er ikke hva jeg er ute etter nå.

Jeg vil ha en advokat som skjønner meg, som jobber - lovlig - men inbitt for min sak og som kan det han gjør.

Hvor fanden finner jeg en slik en NÅ???

Faen, er liksom alt mot meg og på leietakers side eller?

At du gidder.

Hvorfor i all verden kan du ikke bare "gjør først, og spør etterpå".

Tenk å gå å spørre lensmannen og advokat om du får lov å gjøre noe ulovlig?! Klart du får det svaret du får.

Du skulle bare gjort det og latt være å spørre.

*Rister på hodet.*

Men si meg, når har du brukt masse tid her på å skrive og tenke, - kan du ikke se å få ut det skriftlige utkastelsesbrevet på ham da?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...