lissi67 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 hva gjør dere andre katteeiere med det? Har nylig fått en pus og synes det er så motbydelig. Noen som vet om en måte å få de til å drite i naboene sitt bed istedet?he-he Iallefall ett annet sted enn blandt mine blomster. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Lag sandkasse til pusen, det er ditt ansvar å tørke opp etter kattskinnet. Hilsen 0 Siter
pekkaline Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Få deg en sandkasse. I bedet kan du forsøke deg med pepper på tørre dager og appelsinbåter 0 Siter
adelie Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Døhh! Jeg prøver å dyrke urter altså. Som jeg skal ha i _maten_! Så ikke noe puseskit her, takk..!!! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 det finnes en spray som heter "Cat off" eller no' sånt. Fåes i dyrebutikken Bestemora mi sverga til appelsinskall 0 Siter
Gjest owje Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Her får katten drite så mye den vil, men ingen urter her da :-). Ellers skal visst pepper være effektivt. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Da jeg bodde nærme en nabo, hadde jeg sandkasse i heia til mine. Det fungerte på de fleste kattene :0) Nå jager jeg dem bare når jeg ser de er på vei til beddet...De skjønner fort at de ikke kan gå på do der. Du kan også legge bark eller små stein i beddene. Det har jeg i enkelte bedd, og ingen som liker gå på do der. Om det er noe spiselig som du dyrker, ville jeg lagt plast over. For helt kvitt kattelorten blir du nok ikke så lenge du har katt ;0) 0 Siter
Mistera Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Her får katten drite så mye den vil, men ingen urter her da :-). Ellers skal visst pepper være effektivt. Pepper er så klart effektivt men også skadelig for dyr... Pepper ødelegger luktesansen til dyra... Så vil du ødelegge luktesansen til et dyr for alltid... legg ut pepper! :S 0 Siter
Gjest owje Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Pepper er så klart effektivt men også skadelig for dyr... Pepper ødelegger luktesansen til dyra... Så vil du ødelegge luktesansen til et dyr for alltid... legg ut pepper! :S Da må det være mange katter uten luktesans i grenda her. Det er dette som brukes når hannkattene er ille til å tisse rundt husene alle steder. Hvordan ser man på en katt at den ikke har luktesans? 0 Siter
Mistera Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Da må det være mange katter uten luktesans i grenda her. Det er dette som brukes når hannkattene er ille til å tisse rundt husene alle steder. Hvordan ser man på en katt at den ikke har luktesans? Man ser det ikke på dem, hverken på hundene eller kattene... Er ikke akkurat sånn at nesen blir hvit eller noe.... Den eneste måten dette blir oppdaget på er at de ikke klarer å finne maten osv om de hadde vært ville... hos eldre dyr med dårlig syn kan dette oppdages fort... siden de ikke klarer å se hvor maten er... 0 Siter
Gjest owje Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Man ser det ikke på dem, hverken på hundene eller kattene... Er ikke akkurat sånn at nesen blir hvit eller noe.... Den eneste måten dette blir oppdaget på er at de ikke klarer å finne maten osv om de hadde vært ville... hos eldre dyr med dårlig syn kan dette oppdages fort... siden de ikke klarer å se hvor maten er... Ok, takk for svar. Skal si ifra til nabofruen, vet hun praktiserer dette. Skal holde katten min borte fra pepper-bøssa :-) 0 Siter
Mistera Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Ok, takk for svar. Skal si ifra til nabofruen, vet hun praktiserer dette. Skal holde katten min borte fra pepper-bøssa :-) Flott:) Jeg har desverre fått ødelagt en hund pga pepper... og når hun ble gammal så hadde hun store problemer med å finne maten sin osv, samme med en av kattene mine som pr idag finner maten sin ved at jeg holder den framfor han... Mange narko bikkjer feks dette blir gjort mot, fordi lukter de først på pepper, er de ikke narkobikkjer mere om du skjønner.( Veldig trist:( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.