Gå til innhold

Hvor mye ferie har jeg krav på som nattevakt?

Anbefalte innlegg

Gjest Nattevakten81
Skrevet

Jobber 50 % som hjelpepleier i en nattevaktstilling. Dette utgjør to netter i uken med en hel uke fri imellom. Jobber hver fjerde helg og da er det tre netter.

Når det kommer til sommerferien har jeg fått beskjed om at jeg får 9 nattevakter ferie. Dette utgjør 4 nattevaktsuker (inkl en helg)

Det jeg lurer på er om jeg ikke har krav på 5 ferieuker slik som alle andre? Dvs 11 nattevakter ferie?

Skjønner meg ikke helt på disse ferielovene jeg...

Gjest mandolina
Skrevet

Du har krav på tre ukers sammenhengende ferie, og det får du jo.

Hilsen

Persille1365381127
Skrevet

Ingen har krav på fem ukers ferie, fire uker er det lovfestede - fem uker er et gode hos de langt fleste arbeidsgivere.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg jobber likt som deg, og jeg har 5 ukers ferie (11 vakter)

Gjest Nattevakten81
Skrevet

Jeg jobber likt som deg, og jeg har 5 ukers ferie (11 vakter)

Hm..Dette betyr vel at jeg kan kreve to "ferienetter" til? Jobber i kommunen og alle landets kommuner har vel den samme ferieloven?

Skrevet

Hm..Dette betyr vel at jeg kan kreve to "ferienetter" til? Jobber i kommunen og alle landets kommuner har vel den samme ferieloven?

Ingen kan kreve alle ferieukene om sommeren.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet ikke om alle kommuner har den samme, men jeg går ut i fra det.

Gjest Nattevakten81
Skrevet

Ingen kan kreve alle ferieukene om sommeren.

Nei, jeg skal ikke ha alle ferieukene i sommer heller. Tre i sommer og en "til gode" til høsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...