Gå til innhold

Lavt melantonin nivå

Anbefalte innlegg

Gjest Linnea79
Skrevet

Har slitt mye med søvnen siste året. Sovner ofte ikke før langt utpå natten og har jeg fri (jobber i nordsjøen), kan det hende jeg sover til langt utpå dagen.

En annen ting jeg synes er litt interessant er at jeg nesten ikke får farge på kroppen av sola. Før ble jeg lett brun, men nå blir jeg verken rød eller brun.

Lurer på om både dette med dårlige pigmenter i huden og den manglende søvnen kan skyldes lavt melantonin nivå?

Gjest Linnea79
Skrevet

Og må jeg få resept av legen på Melantonin eller kan slikt tilskudd fåes i helsekostbutikker?

sort som natta
Skrevet

Og må jeg få resept av legen på Melantonin eller kan slikt tilskudd fåes i helsekostbutikker?

du må ha resept.er ikke ordinært kost-tilskudd,så du får det som resept på unntaksvilkår.

Skrevet

Det er forskjell på melatonin og melanin.

Melatonin er et hormon som hjelper til med å regulere søvnrytmen. Dette fås kjøpt reseptfritt i helsekosten i bl.a. Sverige, men er reseptpliktig her.

Du trenger rundt 45 mg til en voksen, og dosen tas ca 1/2 time før du skal legge deg.

Melanin er et hudpigment som bestemmer hva slags farge huden din har, og hvor brun du blir.

Så vidt jeg vet kan man ikke få kjøpt dette noe sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...