Gjest Linnea79 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Har slitt mye med søvnen siste året. Sovner ofte ikke før langt utpå natten og har jeg fri (jobber i nordsjøen), kan det hende jeg sover til langt utpå dagen. En annen ting jeg synes er litt interessant er at jeg nesten ikke får farge på kroppen av sola. Før ble jeg lett brun, men nå blir jeg verken rød eller brun. Lurer på om både dette med dårlige pigmenter i huden og den manglende søvnen kan skyldes lavt melantonin nivå? 0 Siter
Gjest Linnea79 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Og må jeg få resept av legen på Melantonin eller kan slikt tilskudd fåes i helsekostbutikker? 0 Siter
sort som natta Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Og må jeg få resept av legen på Melantonin eller kan slikt tilskudd fåes i helsekostbutikker? du må ha resept.er ikke ordinært kost-tilskudd,så du får det som resept på unntaksvilkår. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det er forskjell på melatonin og melanin. Melatonin er et hormon som hjelper til med å regulere søvnrytmen. Dette fås kjøpt reseptfritt i helsekosten i bl.a. Sverige, men er reseptpliktig her. Du trenger rundt 45 mg til en voksen, og dosen tas ca 1/2 time før du skal legge deg. Melanin er et hudpigment som bestemmer hva slags farge huden din har, og hvor brun du blir. Så vidt jeg vet kan man ikke få kjøpt dette noe sted. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.