Gå til innhold

Når jeg først er inne på hvitevarer...vaskemaski

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Hurtigprogrammet, det har jeg aldri brukt. Men i disse miljøtider...Kanskje jeg burde begynne med det? Spare litt strøm samtidig. Lyst og mørkt tøy som vaskes på 40 grader er jo stort sett t-skjorter som er brukt en dag og sånt. Kan det vaskes på hurtigprogram da tro? hvordan vet jeg om det blir helt rent? Lukter antageligvis mest vaskepulver når det kommer ut uansett.

Aliza1365380759
Skrevet

Tror hovedforskjellen er at det er færre skyllinger, og at man derfor må være mer påpasselig med å ikke vaske "svært skitne klær" på hurtigprogram, og at man ikke må ha i for mye vaskemiddel?

Gjest Aimabel
Skrevet

Tror hovedforskjellen er at det er færre skyllinger, og at man derfor må være mer påpasselig med å ikke vaske "svært skitne klær" på hurtigprogram, og at man ikke må ha i for mye vaskemiddel?

Ja, det tror jeg du har rett i. Hurtigprogrammet tar vel ca 30min, mens vanlig program en og en halv time eller noe... Men blir det rent nok? Om det gjør, så må det være mye å spare her. Vaskemiddel også. Og så greit at maskina blir ferdig så kjapt.

Aliza1365380759
Skrevet

Ja, det tror jeg du har rett i. Hurtigprogrammet tar vel ca 30min, mens vanlig program en og en halv time eller noe... Men blir det rent nok? Om det gjør, så må det være mye å spare her. Vaskemiddel også. Og så greit at maskina blir ferdig så kjapt.

Fant en artikkel som kanskje er litt mer oppklarende:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/vaskemaskiner_pa_sparebluss

Aliza1365380759
Skrevet

-"Testingeniørene skriver nemlig «at det er sjelden folk fyller maskinen med maksimalt anbefalt klesmengde"

Dette var overaskende! her går vi for full maskin! Kjører man halve maskiner så blir det iallefall ikke miljøbesparende

Ja, som student som må vaske klærne på fellesvaskere skal jeg ikke akkurat påstå at jeg er blant de som kjører halve maskiner nei! Her fylles de til randen! Har man bare ei t-skjorte eller en genser som skal vaskes, så vasker jeg heller det plagget for hånd, framfor å putte det alene i maskinen.. Virker ikke som hurtigprogram er veien å gå for deg heller da, det må jo være bedre å vaske en full maskin på vanlig program, framfor to halvfulle på hurtigprogram..

Skrevet

Etter en dags vanlig bruk trenger du ikke å vaske den en gang og da sparer du enda mer.

Skrevet

-"Testingeniørene skriver nemlig «at det er sjelden folk fyller maskinen med maksimalt anbefalt klesmengde"

Dette var overaskende! her går vi for full maskin! Kjører man halve maskiner så blir det iallefall ikke miljøbesparende

Jeg stapper godt inn i trommelen og kjæresten min stapper så fullt at han omtrent bruker foten for å presse inn det siste tøyet! Ikke noen halvfulle maskiner her nei!

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg bruker hurtigprogram på f.eks. vinterdresser og regnklær, slikt som ikke skal ha vaskemidler.

Og på uteklær generelt, når det er ultraskittent - og vil bli det igjen i morgen.

Gjest Aimabel
Skrevet

Etter en dags vanlig bruk trenger du ikke å vaske den en gang og da sparer du enda mer.

T-shorter må skiftes hver dag, ellers stinker de under armene, enten svette eller deo

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg stapper godt inn i trommelen og kjæresten min stapper så fullt at han omtrent bruker foten for å presse inn det siste tøyet! Ikke noen halvfulle maskiner her nei!

Skal visst være litt forsiktig med å stappe dem overfulle også. Jeg har nok gjort det med sengetøy av og til, men da vaskes det ikke så rent. Har lest at trommlen kan bli ødelagt også.

Skrevet

Skal visst være litt forsiktig med å stappe dem overfulle også. Jeg har nok gjort det med sengetøy av og til, men da vaskes det ikke så rent. Har lest at trommlen kan bli ødelagt også.

Prøv å si det til min kjære... Jeg pakker sånn passe fullt som regel, han stapper inni så det er like maskina buler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...