Gjest Hva med dette? Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 For x år siden du ble født, du var et lite knøtt. På pappa's arm du lå, med knøttsmå tå, og hender små! Nå sitter du stor, på fanget til mor, hver dag du bytter flere par sko, i din tro om at du er verdens fineste på denne jord! Slik som bare detter ned i hodet? Hva mener dere om dette? 0 Siter
Gjest siden du spurte Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Sikkert koselig når det kommer spontant, som småpludring til et barn. Jeg laget mange rim til barna når de var babyer, og nå som de er større synes de det er gøy med rim, de foreslår også rimeord. Men tilbake til spørsmålet ditt - keep your day-job.. Det er stor forskjell på det som er koselig som muntlig pludring / synging / nynning, og det som gjør seg skriftlig.. Da blir man lett opphengt i feilene, og det som er riktig mht rytme og ordvalg, blir lett floskler. Men vi skal ikke la det stoppe oss fra å kose oss med dette når vi koser med barna. Jeg synger feks masse for barna til tross for en sangstemme som ja .. passer best på kammerset.. 0 Siter
Gjest Hva med dette? Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Sikkert koselig når det kommer spontant, som småpludring til et barn. Jeg laget mange rim til barna når de var babyer, og nå som de er større synes de det er gøy med rim, de foreslår også rimeord. Men tilbake til spørsmålet ditt - keep your day-job.. Det er stor forskjell på det som er koselig som muntlig pludring / synging / nynning, og det som gjør seg skriftlig.. Da blir man lett opphengt i feilene, og det som er riktig mht rytme og ordvalg, blir lett floskler. Men vi skal ikke la det stoppe oss fra å kose oss med dette når vi koser med barna. Jeg synger feks masse for barna til tross for en sangstemme som ja .. passer best på kammerset.. Hihi hadde ikke tenkt til å bli noen stor dikter nei. 0 Siter
Gjest Rafens Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Nja, ikke noe særlig, synes jeg. Var jo mye som ikke rimet f.eks. 0 Siter
Gjest ballast Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 helt ærlig, dette er elenedig. Skal du skrive dikt må du i hvert fall la dem være grammatiske! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Sikkert koselig, men du er ingen stor dikterspire. 0 Siter
pekkaline Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Du har et søtt innhold. Jeg kan ikke dikte, men her kommer min versjon....Bare for morro, og jeg kan ikke rettskriving særlig bra hehe '' ''For x år siden ble du født med knøttsmå tær og hender små På pappas arm lå vårt lille knøtt, vi studerte din søte lilletå. '' '' '' ''Nå sitter du her på mors fang i din glans med nye sko, klar til livets dans glem aldri dette når du blir stor Du er det vakreste for oss her på jord.'' '' ''For x år siden du ble født, du var et lite knøtt. På pappa's arm du lå, med knøttsmå tå, og hender små! Nå sitter du stor, på fanget til mor, hver dag du bytter flere par sko, i din tro om at du er verdens fineste på denne jord!'' 0 Siter
Gjest krakradada Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Vel, nå skal man jo ikke "drepe" andres skaperglede Men siden du spørr, not goooooood - sorry 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.