Gjest disco line Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Kjøpte i forrige uke en gassgrill fra Weber, Q 200. Har hørt mye skryt for denne modellen, og kjøpte den nettopp pga den gode kritikken. Da vi skulle tenne den opp for første gang i helgen, ble vi mildt sagt overrasket over at man måtte bruke fyrstikk for å få fyr på den!! Det finnes en tennerknapp, men denne skulle man trykke inn etter at man holdt en fyrstikk i et anvist hull under grillen. Mine foreldre har en gammel gassgrill fra tidlig 90-tallet, og til og med denne kan tennes uten levende flamme(fyrstikk). Noen som har erfaring med Q 200 og vet hvorfor man har utstyrt grillen med tennerknapp når man må tenne den fysisk med lighter/fyrstikk? Det blås voldsomt da vi skulle tenne den og brukte sikkert 20 minutter på å få fyr på grillen - ikke lett å planlegge middagen akkurat!! 0 Siter
Juneau Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Det hørtes merkelig ut. Vi har 2 Weber gassgriller - en stor Genesis Gold og en liten BabyQ (Q100) - begge antennes bare ved å trykke inn tenneknappen. Ingen fyrstikker er nødvendig altså. Det kan derimot kanskje skje at dere må trykke inn tenneknappen et par tre ganger for å få tenning på Q,en deres. Husk lokket skal stå oppe ved tenning. Siste: Nå har jeg sjekket på Weber sine sider, og Q200 har også "push-button". Så dere trenger ingen fyrstikk. 0 Siter
Gjest disco line Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Det hørtes merkelig ut. Vi har 2 Weber gassgriller - en stor Genesis Gold og en liten BabyQ (Q100) - begge antennes bare ved å trykke inn tenneknappen. Ingen fyrstikker er nødvendig altså. Det kan derimot kanskje skje at dere må trykke inn tenneknappen et par tre ganger for å få tenning på Q,en deres. Husk lokket skal stå oppe ved tenning. Siste: Nå har jeg sjekket på Weber sine sider, og Q200 har også "push-button". Så dere trenger ingen fyrstikk. Hmmm, det står anvist i bruksanvisningen at man skal tenne en fyrstikk og holde på anvist plass(det er til og med tegning av det) og deretter trykke tennerknappen. Får prøve å kontakte Weber for å høre hvorfor de har utstyrt grillen med tennerknapp når man skal bruke fyrstikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.