Gjest Noen som har et tips?? Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Har de siste 1,5 mnd hatt fryktelig dårlig ånde. Legen har kun gitt meg sink tabelletter men det hjelper ikke. I dag har jeg klart og presse ut masse gørr ved svelget. Det jeg lurer på er om det finnes noe som kan hindre dette i å komme tilbake?? Mandler og hals er i følge legen helt ok. Beklager et litt ekkelt tema, men nå trenger jeg hjlp!! 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det er visst noen groper i mandlene hvor matrester kan feste seg. Unngå melke produkter en periode, og det er godt mulig du er hjulpen av dette. Ialle fall ble min fetter bedre av det. 0 Siter
Gjest owje Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Forsøk å kjøpe SB 12 på apoteket. Vær i tillegg meget nøye med munnhygienen. Bruk tanntråd, fjern alle matrester fra munnen minst 2 ganger pr dag. Børst tunga i tillegg. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Gurgle med Corsodyl? Sterkt antiseptisk munnvann. Men skal ikke brukes lenger enn den står på flasken, gir misfarging på tenner. 0 Siter
Gjest Noen som har et tips? Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det er visst noen groper i mandlene hvor matrester kan feste seg. Unngå melke produkter en periode, og det er godt mulig du er hjulpen av dette. Ialle fall ble min fetter bedre av det. Det skal jeg sannelig prøve! Jeg pusser tenner og bruker tanntråd så det er ikke problemet. Det er mere at jeg må finne ut av hva som danner disse proppene og nå skal jeg prøve ditt råd. Takk!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Det skal jeg sannelig prøve! Jeg pusser tenner og bruker tanntråd så det er ikke problemet. Det er mere at jeg må finne ut av hva som danner disse proppene og nå skal jeg prøve ditt råd. Takk!! Verkepropper i mandlene er ekkelt ja! Jeg var ganske så plaget med det over mange år og fikk til slutt fjernet mandlene. Delvis av den grunn (det var grunn mer enn god nok sa legen min) og delvis fordi jeg plutselig ble plaget med halsbetennelser flere ganger i året. 0 Siter
Gjest Noen som har et tips? Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Verkepropper i mandlene er ekkelt ja! Jeg var ganske så plaget med det over mange år og fikk til slutt fjernet mandlene. Delvis av den grunn (det var grunn mer enn god nok sa legen min) og delvis fordi jeg plutselig ble plaget med halsbetennelser flere ganger i året. Jeg har ikke metallsmak i munnen som adelie spør om, kun disse proppene som lukter helt råttent!! Har hatt det en gang før og vil helst ikke ha dem igjen... Blir det mere av dette, må jeg snakke med legen igjen om mandlene. Litt rart for han sa at de var helt fine... Litt skummelt med operasjon, men må det til så må det til. 0 Siter
Gjest De lukter ILLE, ja! Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Har du propper med illeluktende greier i halsen, så kan jeg bare love deg at de aldri forsvinner... Eneste rådet jeg har, er å sørge for at de blir klemt ut jevnlig, slik at de ikke ligger der og lager kvalm. Du får de av så godt som absolutt all mat, så det vil neppe bli særlig bedre av å endre kostholdet. Fjern mandlene - det er eneste mulighet til å bli fri dem. 0 Siter
Gjest Noen som har et tips? Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Har du propper med illeluktende greier i halsen, så kan jeg bare love deg at de aldri forsvinner... Eneste rådet jeg har, er å sørge for at de blir klemt ut jevnlig, slik at de ikke ligger der og lager kvalm. Du får de av så godt som absolutt all mat, så det vil neppe bli særlig bedre av å endre kostholdet. Fjern mandlene - det er eneste mulighet til å bli fri dem. Det er det jeg går å tenker på å få gjordt - like godt å fjerne dem. Er det mye ubehag etter at de er fjernet - kan du fortelle litt om hvordan det skjer... Er litt pysete.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Det er det jeg går å tenker på å få gjordt - like godt å fjerne dem. Er det mye ubehag etter at de er fjernet - kan du fortelle litt om hvordan det skjer... Er litt pysete.... Jeg tok mandlene for 3,5 år siden og ble sendt hjem igjen en time etter at jeg våknet fra narkosen, nesten uforsvarlig synes jeg, men de forlanger at du har noen hos deg da, du får ikke være alene. Jeg var sår i halsen noen dager, brukte noe smertestillende (du får stikkpiller) morgen og kveld og på dagtid etter behov. Det var ikke veldig ubehagelig, men jeg lekte ikke tøff og tok smertestillende nok. ) Var sykemeldt i 15 dager, hadde holdt med noen dager mindre, men jeg koste meg hjemme jeg. ) Klarte ikke spise eller drikke varmt på omtrent 3 uker, det gjorde for vondt, men ellers gikk det fint. Levde på aprikoskompott med krem og vaniljesaus, så noen slankekur ble det ikke... | Anbefaler å få fjernet dem forøvrig, har ikke hatt noen halsproblemer siden! 0 Siter
Gjest De lukter ILLE, ja! Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Det er det jeg går å tenker på å få gjordt - like godt å fjerne dem. Er det mye ubehag etter at de er fjernet - kan du fortelle litt om hvordan det skjer... Er litt pysete.... Alle som har fjernet mandlene sier at det var verdt det, uansett smerte. Som voksen får du sannsynligvis laserfjerning, det er mye mindre smertefullt enn å klippe. Slipper narkose også, men vondt i halsen et par ukers tid må man regne med. Og ikke drikke varme drikker/spise varm mat på enda et par uker. Snakk med legen din, det er i alle fall ingenting å grue seg for! 0 Siter
Gjest Noen som har et tips? Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Alle som har fjernet mandlene sier at det var verdt det, uansett smerte. Som voksen får du sannsynligvis laserfjerning, det er mye mindre smertefullt enn å klippe. Slipper narkose også, men vondt i halsen et par ukers tid må man regne med. Og ikke drikke varme drikker/spise varm mat på enda et par uker. Snakk med legen din, det er i alle fall ingenting å grue seg for! Tusen takk for svar alle sammen, sikkert flere en meg som fant noe nyttig her! Det med laser høres bra ut, regner med at det tilbudet finnes ved Sørlandet sykehus også. Er mye bedre nå etter at jeg fikk klemt ut alt sammen, men jeg hadde det sånn for et par år siden også, så jeg må nok regne med at dette er et tilbakevennende problem... Skal snakke med legen min jeg:-) 0 Siter
Gjest Noen som har et tips? Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Har du metallsmak på tunga? De to siste dagene har jeg hatt metallsmak på tunga, vet du hva det er? Tenkte det kom av at jeg hadde rotet så mye inni munnen med å få ut alle proppene...... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.