Gå til innhold

ang. lesbiske

Gjest jeg ser ikke barn som et krav

Anbefalte innlegg

Gjest jeg ser ikke barn som et krav
Skrevet

selv om lesbiske nå får lov til å få kunstig befrukning,vil jeg bare si at jeg som lesbisk godt klarer meg uten.er det om og gjør eog få barn har jeg flere som stiller opp frivillig.men det er da ingen menneske-rett å få barn!!

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• double

10

• Mrs. Wallace

7

• Glimtipper

7

Gjest wtfcwia
Skrevet

menneske-rett,nei,men er dte grunn til forskjellsbehandling??

Gjest ChiengMai
Skrevet

''men det er da ingen menneske-rett å få barn!!''

Jeg tror nok mange i utgangspunktet heller ser det som en _selvfølge_ at de skal få barn, ikke som en menneskerett. For meg er det ganske enkelt: Alle mennesker i Norge skal være like for loven, for meg er det det handler om.

Gjest kvinne+mann=barn
Skrevet

Det er en grunn til at vi er skapt som kvinne og mann.

Skrevet

JA! Det er naturstridig, to kvinner eller to menn kan IKKJE få barn sammen, det bør enhver idiot forstå!?

fru Burlefot
Skrevet

JA! Det er naturstridig, to kvinner eller to menn kan IKKJE få barn sammen, det bør enhver idiot forstå!?

Jeg syns også det er naturstridig at kvinner og menn får barn ved hjelp av prøverørsbehandling. Det er naturstridig. Det burde jo enhver idiot forstå.

Gjest Elextra
Skrevet

Men en kvinne kan få barn alene - eller?

Skrevet

Nemlig!

Skrevet

Sånn apropos: Det er jo mye som er naturstridig, uten at man blåser seg opp over det? f.eks: prevensjon? i følge naturen burde jo alle kvinner som kan og som har en mannlig partner plumpe ut en unge i året, til fysikken sier stopp?

Skrevet

Vel, kjære Geir, det er faktisk naturstridig at sønnen min er i live dag, hadde naturen fått råde hadde hjertefeilen hans tatt livet av ham i løpet av noen dager...

Skrevet

Det var ett svært fornuftig resonnement. :-)

- ett i motsetning til to? ;-)

Kan jeg få komme med et lite råd: Det er forskjell på "et" og "ett";-)

Gjest jejød
Skrevet

Jeg syns også det er naturstridig at kvinner og menn får barn ved hjelp av prøverørsbehandling. Det er naturstridig. Det burde jo enhver idiot forstå.

Ja, jeg SYNES faktisk det. Det er bevist at prøverørsbarn er mer syke o.l enn barn unnfanget på naturlig måte. Og det er vel en grunn til det. Man har rett og slett presset noe på menneskekroppen den egentlig ikke var i stand til.

Skrevet

Det er veldig mye i denne verden som er naturstridig. Jeg synes ikke "naturstridig", "naturlig" eller "normalt" er argumenter i noen sammenheng.

Hva som er interessant er om en gjeldende (eller manglende) praksis skader noen. I dette tilfellet, hvor to lesbiske eller to homofile får et barn, så er disse eventuelle skadene utredet nøye. Så vidt meg bekjent (jeg har naturligvis ikke lest alle undersøkelser som har blitt gjort), så skader ikke dette barnet/barna.

Jeg kjenner også tre slike "barn" personlig, de er nå voksne. Og ingen av de føler seg fratatt noe som helst. I mine øyne har de blitt interessante, reflekterte og aksepterende voksne som virkelig er en berikelse i samfunnet.

Gjest mygod
Skrevet

Vel, kjære Geir, det er faktisk naturstridig at sønnen min er i live dag, hadde naturen fått råde hadde hjertefeilen hans tatt livet av ham i løpet av noen dager...

Temmelig idiotiske sammenligninger dere kommer med her, både du og andre i tråden.

Skrevet

Ja, jeg SYNES faktisk det. Det er bevist at prøverørsbarn er mer syke o.l enn barn unnfanget på naturlig måte. Og det er vel en grunn til det. Man har rett og slett presset noe på menneskekroppen den egentlig ikke var i stand til.

''Det er bevist at prøverørsbarn er mer syke o.l enn barn unnfanget på naturlig måte.''

Link?

Skrevet

''De med fertilitetsproblemer har også mer sannsynlig andre helsemessige problemer som hjertesykdom og diabetes og har større sjanse for å få problemer under svangerskap og fødsel, forklarer professor og forskningsleder Mary Croughan ved University of California i San Francisco. Hun mener par burde informeres om risikoene og oppfordres til forbedre helsa før de starter med fertilitetsbehandling.''

Her står det jo at det er de andre helsemessige problemene som er problemet, ikke prøverørsbehandlingen i seg selv.

Gjest jejød
Skrevet

''De med fertilitetsproblemer har også mer sannsynlig andre helsemessige problemer som hjertesykdom og diabetes og har større sjanse for å få problemer under svangerskap og fødsel, forklarer professor og forskningsleder Mary Croughan ved University of California i San Francisco. Hun mener par burde informeres om risikoene og oppfordres til forbedre helsa før de starter med fertilitetsbehandling.''

Her står det jo at det er de andre helsemessige problemene som er problemet, ikke prøverørsbehandlingen i seg selv.

Det er jo ikke hjertesykdom som fører til at man ikke kan få barn da.

Gjest jannicka
Skrevet

- ett i motsetning til to? ;-)

Kan jeg få komme med et lite råd: Det er forskjell på "et" og "ett";-)

Men han snakka jo om bare DET ENE argumentet..hehe ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...