Gå til innhold

ang. lesbiske

Gjest jeg ser ikke barn som et krav

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

JA! Det er naturstridig, to kvinner eller to menn kan IKKJE få barn sammen, det bør enhver idiot forstå!?

På samme måte som enhver idiot skjønner at i våre dager er det meste mulig? :-D

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• double

10

• Mrs. Wallace

7

• Glimtipper

7

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, det er ingen menneskerett å få barn. Men det er en menneskerett å ha de samme mulighetene som andre (ellers jevnstilte) borgere i landet. Og dermed bør homofile par ha rett til å vurderes som adoptivforeldre og rett til kunstig befruktning på samme vilkår som andre par.

Dessuten handler det om barnas rett: Den nye loven medfører at barn av homofile blir juridisk sikret og ivaretatt på lik linje med barn av heterofile par. Vi kan ikke ha et samfunn som diskriminerer barn på grunnlag av foreldrenes legning.

Mrs. Wallace
Skrevet

JA! Det er naturstridig, to kvinner eller to menn kan IKKJE få barn sammen, det bør enhver idiot forstå!?

''Det er naturstridig, to kvinner eller to menn kan IKKJE få barn sammen, det bør enhver idiot forstå!?''

Enhver idiot forstår det nok, men vi andre sliter litt med det resonnementet.... :P

Gjest togli
Skrevet

''Det er naturstridig, to kvinner eller to menn kan IKKJE få barn sammen, det bør enhver idiot forstå!?''

Enhver idiot forstår det nok, men vi andre sliter litt med det resonnementet.... :P

*fnis*

Gjest togli
Skrevet

Men dersom du hadde hatt et brennende ønske om å få barn, så hadde du kanskje sett annerledes på det?

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg SYNES faktisk det. Det er bevist at prøverørsbarn er mer syke o.l enn barn unnfanget på naturlig måte. Og det er vel en grunn til det. Man har rett og slett presset noe på menneskekroppen den egentlig ikke var i stand til.

Hehe, det er helt nytt for meg - og jeg kjenner flere prøverørsbarn. Jeg skulle gjerne likt å se dokumentasjon på at prøverørsbarn er mer syke enn andre barn.....

Gjest togli
Skrevet

Det er en grunn til at vi er skapt som kvinne og mann.

Dette kaller jeg enkel tankegang ;-)

Skrevet

Ha ha ha!!! Kjempekommentar!!

Mrs. Wallace
Skrevet

Ha ha ha!!! Kjempekommentar!!

Takker. Den ble jo servert på et sølvfat. ;o)

Gjest Signe Signatur
Skrevet

synes kunstig befruktning skal være forbeholdt de som av medisinske grunner ikke kan få barn. dvs at enslige og homofile ikke bør få slik hjelp.

Dette fordi jeg synes man skal begrense den kunstige befruktningen.

Men jeg har fått assistert befruktning, og jeg hadde ingen medisinsk grunn for det. Det hadde imidlertid min mann, så hadde jeg bare valgt en annen mann hadde jo problemet vært løst. Det gjelder jo også de lesbiske (eller enslige)? Hva er forskjellen? Hvorfor har jeg den "rettigheten" at jeg kan velge meg hvilken mann jeg vil, og få assistrert befruktning på tross av at jeg frivillig har valgt han som ikke "fungerer", mens en lesbisk må velge seg en annen kjæreste, skal hun få assistert befruktning?

Mrs. Wallace
Skrevet

Men jeg har fått assistert befruktning, og jeg hadde ingen medisinsk grunn for det. Det hadde imidlertid min mann, så hadde jeg bare valgt en annen mann hadde jo problemet vært løst. Det gjelder jo også de lesbiske (eller enslige)? Hva er forskjellen? Hvorfor har jeg den "rettigheten" at jeg kan velge meg hvilken mann jeg vil, og få assistrert befruktning på tross av at jeg frivillig har valgt han som ikke "fungerer", mens en lesbisk må velge seg en annen kjæreste, skal hun få assistert befruktning?

Godt poeng!

Gjest Realist med vid tankegang
Skrevet

Dette kaller jeg enkel tankegang ;-)

Jeg er realist, en kan faktisk ikke forandre på at vi er skapt som mann og kvinne. Min tankegang er ikke enkel, men du har tydligvis problemer med å skjønne at vi er skapt forskjellig med ulike egenskaper. Jeg har ingen ting imot at lebiske/homofile får barn, det er ikke det trådskriveren tar opp heller. Les trådstarter sitt innlegg, så kan du lese mitt svar, og så kan du selv bedømme hvor enkel jeg er i tanke gangen.

Gjest ViViola
Skrevet

Nydelig smash på et perfekt opplegg! ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Det er en menneskerett å ha like rettigheter.

At du som lesbisk ikke ønsker barn betyr ikke at alle andre lesbiske heller ikke ønsker det.

Likt som at jeg som hetrofil ønsker barn, men slett ikke alle andre hetrofile ønsker det samme.

Å se verden fra et litt annet ståsted enn sin egen navle er fint.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nydelig smash på et perfekt opplegg! ;-)

Man er da gammel volleyballspiller. ;o)

Gjest ViViola
Skrevet

Man er da gammel volleyballspiller. ;o)

DET skjønte jeg jo tvert!

;-)

Skrevet

Fordi det ikke ligger noen medisinsk grunn bak at to jenter ikke kan få barn sammen?

Skrevet

Fordi det ikke ligger noen medisinsk grunn bak at to jenter ikke kan få barn sammen?

Kommer an på definisjonen, det da. Hvis den ufruktbare ektemannen mangler sædceller, så gjør jo den lesbiske ektefellen det også;-)

Og hva hvis det er en kjønnsoperert person som er den ufruktbare? Født kvinne, operert til mann, har fått nytt personnummer osv i folkeregisteret, så det er juridisk sett ikke snakk om to damer som gifter seg men en mann og en kvinne. Da kunne de ha fått assistert befruktning, selv om den kjønnsopererte er født uten testikler.

Skrevet

Kommer an på definisjonen, det da. Hvis den ufruktbare ektemannen mangler sædceller, så gjør jo den lesbiske ektefellen det også;-)

Og hva hvis det er en kjønnsoperert person som er den ufruktbare? Født kvinne, operert til mann, har fått nytt personnummer osv i folkeregisteret, så det er juridisk sett ikke snakk om to damer som gifter seg men en mann og en kvinne. Da kunne de ha fått assistert befruktning, selv om den kjønnsopererte er født uten testikler.

''Hvis den ufruktbare ektemannen mangler sædceller, så gjør jo den lesbiske ektefellen det også;-)''

Det er en biologisk grunn til at kvinnen mangler sædceller, ikke medisinsk.

Og hvis en person er kjønnsoperert så har man jo "tuklet med skaperverket" allerede:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...