Gå til innhold

ang. lesbiske

Gjest jeg ser ikke barn som et krav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må du ikkje glemme hva som var mitt poeng i "debatten; nemlig det at: ''..to kvinner eller to menn IKKJE kan få barn sammen...''

De fleste trenger minimalt med kunnskap og/eller utdanning for å forstå dette, da det er ett ubestridt faktum, enten du liker det eller ei. :-)

Jeg har ingen følelser i forhold til naturen i så måte, nei. Men:

1. Hvorfor si nei takk til å lese en svært lærerik oppsummering ang. lesbiske og homofile foreldre og barna deres?

og

2. Du hevder at disse barna burde ha kontakt med biologisk mor/far, som prinsipp. Da burde du lese deg opp på emnet og finne ut -hvorfor- du tror dette er så viktig, og finne ut om det faktisk er det.

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• double

10

• Mrs. Wallace

7

• Glimtipper

7

Skrevet

De har en far i den forstand at noen frivillig har bidratt med sæd. I sosial forstand har de ingen pappa.

''De har en far i den forstand at noen frivillig har bidratt med sæd.''

Ja, det er også en måte å se det på...

''I sosial forstand har de ingen pappa.''

Det har du (desverre) helt rett i, og det bør "vi" snarest gjøre noe med, å sikre _alle_ barn like rettigheter i forhold til mor og far (eller sædgiver som du velger å kalle biologisk far)!

Skrevet

''De har en far i den forstand at noen frivillig har bidratt med sæd.''

Ja, det er også en måte å se det på...

''I sosial forstand har de ingen pappa.''

Det har du (desverre) helt rett i, og det bør "vi" snarest gjøre noe med, å sikre _alle_ barn like rettigheter i forhold til mor og far (eller sædgiver som du velger å kalle biologisk far)!

''Det har du (desverre) helt rett i, og det bør "vi" snarest gjøre noe med, å sikre _alle_ barn like rettigheter i forhold til mor og far (eller sædgiver som du velger å kalle biologisk far)!''

Jeg synes du skal lese litt på den linken jeg fant til deg, jeg.

Skrevet

''Det har du (desverre) helt rett i, og det bør "vi" snarest gjøre noe med, å sikre _alle_ barn like rettigheter i forhold til mor og far (eller sædgiver som du velger å kalle biologisk far)!''

Jeg synes du skal lese litt på den linken jeg fant til deg, jeg.

Ikkje i kveld...

Skrevet

Ikkje i kveld...

Det er opp til deg.

Selv foretrekker jeg å diskutere med mennesker som er opptatt av å vite hva de snakker om og ikke bare spyr ut meninger basert på følelser.

Skrevet

''Du kan gjerne være motstander av assistert befruktning på generelt grunnlag, men nå har vi i det minste fått likhet for loven.''

Det er nå påfallende (etter mitt syn) att likhet for loven (for de voksne) er relevant i denne sammenheng, når det er "barnets beste" som er viktig når det gjelder menns/fedres rettigheter i forhold til sine egne barn!?

Merkelige greier gitt...

Hvorfor kommer du først opp av skyttergravene når det er en kvinne med en kvinnelig ektefelle som skal tilbys inseminasjon med donorsæd, mens dette i alle år har vært tillatt når det gjelder kvinner med mannlig ektefelle?

Du er engstelig for at barn ikke skal få vite sitt biologisk opphav, og da må jo den nye loven være en stor forbedring i så henseende, ettersom da troligvis flere lesbiske heller vil bli inseminert i Norge, der man ikke har anonyme donorer, istedenfor i utlandet der man aldri vil kunne finne ut av det biologiske opphavet senere.

Skrevet

Det er opp til deg.

Selv foretrekker jeg å diskutere med mennesker som er opptatt av å vite hva de snakker om og ikke bare spyr ut meninger basert på følelser.

Touché!

Skrevet

Hvorfor kommer du først opp av skyttergravene når det er en kvinne med en kvinnelig ektefelle som skal tilbys inseminasjon med donorsæd, mens dette i alle år har vært tillatt når det gjelder kvinner med mannlig ektefelle?

Du er engstelig for at barn ikke skal få vite sitt biologisk opphav, og da må jo den nye loven være en stor forbedring i så henseende, ettersom da troligvis flere lesbiske heller vil bli inseminert i Norge, der man ikke har anonyme donorer, istedenfor i utlandet der man aldri vil kunne finne ut av det biologiske opphavet senere.

''Hvorfor kommer du først opp av skyttergravene når det er en kvinne med en kvinnelig ektefelle som skal tilbys inseminasjon med donorsæd, mens dette i alle år har vært tillatt når det gjelder kvinner med mannlig ektefelle?''

Eg mener homofile & lesbiske MÅ erkjenne att det ikkje kan få barn. punktum finale!

Blinde må erkjenne att de ikkje kan kjøre bil...

''Du er engstelig for at barn ikke skal få vite sitt biologisk opphav, og da må jo den nye loven være en stor forbedring i så henseende, ettersom da troligvis flere lesbiske heller vil bli inseminert i Norge, der man ikke har anonyme donorer, istedenfor i utlandet der man aldri vil kunne finne ut av det biologiske opphavet senere.''

Ikkje bare skal de (etter mitt syn) ha krav på å få vite hvem sine foreldre er, de skal også ha en rett til å vokse opp med og motta kjærlighet fra sine foreldre uavhengig av "unnfangelsesmetoder" og alskens finurligheter.

Eg mener anonyme donorer er noe "svineri", det burde vært forbudt og avskaffet (syns eg), hva de gjør i utlandet har vi desverre/heldigvis (stryk det som ikkje passer) ikkje så stor innflytelse over.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det er umulig!

Nuvel, mange kvinner klarer nettopp det. En mann har gjerne unnfanget barnet, men kan ha forduftet snart etterpå.

Skrevet

Nuvel, mange kvinner klarer nettopp det. En mann har gjerne unnfanget barnet, men kan ha forduftet snart etterpå.

''Nuvel, mange kvinner klarer nettopp det.''

Og det er en uting, og trist for barna.

Skrevet

''Hvorfor kommer du først opp av skyttergravene når det er en kvinne med en kvinnelig ektefelle som skal tilbys inseminasjon med donorsæd, mens dette i alle år har vært tillatt når det gjelder kvinner med mannlig ektefelle?''

Eg mener homofile & lesbiske MÅ erkjenne att det ikkje kan få barn. punktum finale!

Blinde må erkjenne att de ikkje kan kjøre bil...

''Du er engstelig for at barn ikke skal få vite sitt biologisk opphav, og da må jo den nye loven være en stor forbedring i så henseende, ettersom da troligvis flere lesbiske heller vil bli inseminert i Norge, der man ikke har anonyme donorer, istedenfor i utlandet der man aldri vil kunne finne ut av det biologiske opphavet senere.''

Ikkje bare skal de (etter mitt syn) ha krav på å få vite hvem sine foreldre er, de skal også ha en rett til å vokse opp med og motta kjærlighet fra sine foreldre uavhengig av "unnfangelsesmetoder" og alskens finurligheter.

Eg mener anonyme donorer er noe "svineri", det burde vært forbudt og avskaffet (syns eg), hva de gjør i utlandet har vi desverre/heldigvis (stryk det som ikkje passer) ikkje så stor innflytelse over.

''Eg mener homofile & lesbiske MÅ erkjenne att det ikkje kan få barn. punktum finale!''

Da vil jeg bare si: Weak up and smell the coffee!! Homofile og lesbiske HAR fått barn i årtier! På ymse vis.

''Ikkje bare skal de (etter mitt syn) ha krav på å få vite hvem sine foreldre er, de skal også ha en rett til å vokse opp med og motta kjærlighet fra sine foreldre uavhengig av "unnfangelsesmetoder" og alskens finurligheter.''

Da burde du ha det altfor travelt til å svare i en tråd om lesbiske på DOL: Gakk hen og gjør en innsats for alle dem som i dag ikke vokser opp med sine biologiske foreldre, hva enten det skyldes adopsjon, "en tur på byen", bruk av sæddonor (anonym eller ikke anonym), der det er foreldre om unndrar seg fra barnet og ikke vil ha noe med verken barn eller den andre forelderen å gjøre, de tilfellene der barn blir skilt fra en forelder av sikkerhetsmessige hensyn pga vedkommende forelders tidligere handlinger eller trusler om handlinger, at forelderen er fengslet for ett eller annet, osv osv.

Skrevet

''Eg mener homofile & lesbiske MÅ erkjenne att det ikkje kan få barn. punktum finale!''

Da vil jeg bare si: Weak up and smell the coffee!! Homofile og lesbiske HAR fått barn i årtier! På ymse vis.

''Ikkje bare skal de (etter mitt syn) ha krav på å få vite hvem sine foreldre er, de skal også ha en rett til å vokse opp med og motta kjærlighet fra sine foreldre uavhengig av "unnfangelsesmetoder" og alskens finurligheter.''

Da burde du ha det altfor travelt til å svare i en tråd om lesbiske på DOL: Gakk hen og gjør en innsats for alle dem som i dag ikke vokser opp med sine biologiske foreldre, hva enten det skyldes adopsjon, "en tur på byen", bruk av sæddonor (anonym eller ikke anonym), der det er foreldre om unndrar seg fra barnet og ikke vil ha noe med verken barn eller den andre forelderen å gjøre, de tilfellene der barn blir skilt fra en forelder av sikkerhetsmessige hensyn pga vedkommende forelders tidligere handlinger eller trusler om handlinger, at forelderen er fengslet for ett eller annet, osv osv.

''Homofile og lesbiske HAR fått barn i årtier!''

Nei, det har DE ikkje!

Den ene parten har gjerne fått barn sammen med (eller med hjelp fra) henholdsvis ei mor eller en far!

''Da burde du ha det altfor travelt til å svare i en tråd om lesbiske på DOL: Gakk hen og gjør en innsats for alle dem som i dag ikke vokser opp med sine biologiske foreldre, hva enten det skyldes adopsjon, "en tur på byen", bruk av sæddonor (anonym eller ikke anonym), der det er foreldre om unndrar seg fra barnet og ikke vil ha noe med verken barn eller den andre forelderen å gjøre, de tilfellene der barn blir skilt fra en forelder av sikkerhetsmessige hensyn pga vedkommende forelders tidligere handlinger eller trusler om handlinger, at forelderen er fengslet for ett eller annet, osv osv.''

Det har eg ikkje tid til! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Nuvel, mange kvinner klarer nettopp det.''

Og det er en uting, og trist for barna.

''Og det er en uting''

Slikt skjer, og det kan like mye være mannens ansvar. Mener du abort er eneste alternativ, eller kanskje adopsjon?

Skrevet

''Homofile og lesbiske HAR fått barn i årtier!''

Nei, det har DE ikkje!

Den ene parten har gjerne fått barn sammen med (eller med hjelp fra) henholdsvis ei mor eller en far!

''Da burde du ha det altfor travelt til å svare i en tråd om lesbiske på DOL: Gakk hen og gjør en innsats for alle dem som i dag ikke vokser opp med sine biologiske foreldre, hva enten det skyldes adopsjon, "en tur på byen", bruk av sæddonor (anonym eller ikke anonym), der det er foreldre om unndrar seg fra barnet og ikke vil ha noe med verken barn eller den andre forelderen å gjøre, de tilfellene der barn blir skilt fra en forelder av sikkerhetsmessige hensyn pga vedkommende forelders tidligere handlinger eller trusler om handlinger, at forelderen er fengslet for ett eller annet, osv osv.''

Det har eg ikkje tid til! :-)

''Det har eg ikkje tid til! :-)''

Da har du med andre ord "picked your fights" og da synes du at det er mye, mye verre at et barn vokser opp hos en lesbisk mor enn hos en annen mor, som ikke har kontakt med barnets biologiske far.

Skrevet

''Og det er en uting''

Slikt skjer, og det kan like mye være mannens ansvar. Mener du abort er eneste alternativ, eller kanskje adopsjon?

''Slikt skjer, og det kan like mye være mannens ansvar. Mener du abort er eneste alternativ, eller kanskje adopsjon?''

Om de ikkje er motivert for å påta seg ansvaret det innebærer å få barn, så kan de for å være på den sikre siden la være å pule!

Det gjelder både kvinner og menn!

Gjest Elextra
Skrevet

''Slikt skjer, og det kan like mye være mannens ansvar. Mener du abort er eneste alternativ, eller kanskje adopsjon?''

Om de ikkje er motivert for å påta seg ansvaret det innebærer å få barn, så kan de for å være på den sikre siden la være å pule!

Jadda...

Skrevet

Dette høres ut som et Ricki Lake show, der det alltids kommer en eller annen kommentar fra salen om at hvis ikke disse tenåringene takler ansvaret for babyer, så må de la være å ha sex!

Jeg sier som Elextra: Jadda....

Hvis vi bare skulle ha sex for reproduksjonens skyld, hadde det jammen meg blitt lite puling! ;-) Det gjelder ikke bare tenåringer og andre "uansvarlige" folk, men også f eks meg, som ikke har noe som helst ønske om flere barn.

Skrevet

Dette høres ut som et Ricki Lake show, der det alltids kommer en eller annen kommentar fra salen om at hvis ikke disse tenåringene takler ansvaret for babyer, så må de la være å ha sex!

Jeg sier som Elextra: Jadda....

Hvis vi bare skulle ha sex for reproduksjonens skyld, hadde det jammen meg blitt lite puling! ;-) Det gjelder ikke bare tenåringer og andre "uansvarlige" folk, men også f eks meg, som ikke har noe som helst ønske om flere barn.

Du er selektiv i svarene dine ser eg, du svarer på det du vil svare og hopper lett over resten.

Dessuten tillegger du meg meninger som eg ikkje har, eg har ALDRI (tror eg) sagt at folk bør slutte å pule, eg sa at de som ikkje vil påta seg ansvaret med å ta seg av sine egne barn bør vurdere (for å være på den sikre siden) å slutte å pule.

Eg vil tro at om du "tilfeldigvis" blir gravid, også tar på deg det ansvaret som følger med det å få barn sjøl om du ikkje ønsker flere barn.

Eg ønsker heller ikkje flere barn, og tar mine forholdsregler, men har pult "i hytt & pine" i fylla, heldigvis blei det ikkje barn av det...

Men om det hadde blitt det så hadde eg stillt opp 50% (delt omsorg) uansett hvem mora hadde vært!

Skrevet

Min mening er at de som ønsker barn skal få hjelp til det om de ikke kan det. Alle bør stå LIKT.. Hvis man ikke ser på rettighetene til folk parvis, men heller enkeltvis..så har jo alle grunnlag hver for seg å få barn, og alle like stor rett til dette. Det er bare de to som velger hverandre med samme kjønn som får problemer.. Men de har like stor rett som oss..selv om de velger annerledes enn oss.

Er min mening..

Men..sånn EGENTLIG har ikke du som er lesbisk som ikke vil ha barn, eller vi heterofile, noe med dette å gjøre. Hva vi mener betyr ikke en dritt, og det skal heller ikke være noe vi er med på å bestemme.

De som har noe med dette å gjøre, og noe å si på dette, er lesbiske og homofile som ønsker seg barn. For bare de er i den situasjonen, og bare deres meninger burde bli hørt. Ikke våre..jeg bryr meg ikke om hva du vil i ditt liv, du burde heller ikke bry deg om hva angår andre.

Sånn egentlig..

Skrevet

''...i følge naturen burde jo alle kvinner som kan og som har en mannlig partner plumpe ut en unge i året, til fysikken sier stopp?''

Nei, det er ingen god ide!

''Nei, det er ingen god ide!'' :-) Synes ikke jeg heller!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...