Gå til innhold

Lenge siden jeg har hørt fra deg nå...

Anbefalte innlegg

Gjest slitsomt...f
Skrevet

Den replikken syns jeg høres så anklagende ut, akkurat som det er min feil at det er lenge siden... Bedre å si, ja nå var det lenge siden, så er det ingen som blir anklaget, for det er jo like mye den andre personen sin skyld at en ikke har hørt fra hverandre på en stund. Jeg tror enkelte lar være å ringe pga de tenker at nå er det den andre sin tur, og når han ikke gidder ta kontakt gidder ikke jeg det heller.... også tenker de bare at det er den andre som ikke gidder å ta kontakt. Hvis de ønsker kontakt, hvorfor kan de ikke ta initiativet selv?

Jeg ble forbanna på ei venninne her en dag, jeg har hatt mye å gjøre i det siste og ikke fått tid til å ringt så mye til folk, ikke orket å prate med folk egentlig (men tar jo tlf om noen ringer)... så hørte jeg endelig fra henne - hadde ikke hørt fra henne på et par mnd: Hei, nå er det lenge siden jeg har hørt fra deg.

Eh hallo, tenkte jeg. Siden hun har hørt fra meg, jo takk det samme skulle jeg til å si.

Jeg er sikkert sær, men jeg syns hun kunne ordlagt seg annerledes, for nå ble jeg faktisk litt fiendlig innstilt hehe :D Men jeg er jo høflig anlagt da, så jeg lot som ingenting og fortalte bare om hvor travelt jeg hadde hatt det i det siste da.

Skrevet

Jeg syns nok du høres litt nærtagende ut, men... Jeg ville bare sagt "ja, jeg skulle til å si det samme, he he", og ikke tenkt mere over det.

Gjest trekk på skuldrene
Skrevet

Kan du ikke bare svare med et smil: Ja i like måte, det er lenge siden jeg har hørt fra deg også!

Det er da ikke noe å henge seg opp i, det betyr bare det samme som at det er lenge siden dere har sett hverandre.

Skrevet

Det var en fryktelig negativ og aggressiv måte å se det på...

Jeg svarer som regel bare "i lige måde" når noen sier slikt, og tenker ikke mer over det...

Skrevet

Hmmm .... jeg har aldri tenkt over at det skulle være så ille om noen sier det. Selv om det rent språklig sett kan innfortolkes en forventning om at det er du som burde tatt kontakt, så har jeg rett og slett tatt for gitt at det bare er en talemåte og at det betyr det samme som "lenge siden sist".

Jeg ville bare sagt i lige måde med et smil og ikke tenkt mer på saken.

Skrevet

Jeg sier dette av og til og det er absolutt ikke ment slik som du beskriver det. Dette er for meg noe positivt, jeg sier det fordi jeg ønsker at jeg hadde hørt mer, eller at vi har hatt mer kontakt, altså at jeg har savnet vedkommende og er glad for at jeg hører fra h*n.

Legger ikke noe negativt i det, kun positivt.

Jeg synes du overtolker noe voldsomt.

Skrevet

Kan det være du har dårlig samvittighet siden du tar det opp slik? Jeg svarer bare i like måte, tida flyr. Så tenker jeg ikke over det lengre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sier gjerne "ditto, samme her", eller noe i den retningen og ferdig med det. Det er i alle fall ikke noe å bli forbanna for, det må da være måte på å reagere på et uttrykk som mange bruker uten å legge det samme i det som du gjør. Er du Aspberger siden du tar det så bokstavelig? ;-)

Gjest Pepperti
Skrevet

Sier gjerne "ditto, samme her", eller noe i den retningen og ferdig med det. Det er i alle fall ikke noe å bli forbanna for, det må da være måte på å reagere på et uttrykk som mange bruker uten å legge det samme i det som du gjør. Er du Aspberger siden du tar det så bokstavelig? ;-)

''Sier gjerne "ditto, samme her"''

Snakk om smør på flesk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg sier dette av og til og det er absolutt ikke ment slik som du beskriver det. Dette er for meg noe positivt, jeg sier det fordi jeg ønsker at jeg hadde hørt mer, eller at vi har hatt mer kontakt, altså at jeg har savnet vedkommende og er glad for at jeg hører fra h*n.

Lenge siden jeg har hørt fra deg nå ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Sier gjerne "ditto, samme her"''

Snakk om smør på flesk.

Jau... fint veir!

Gjest slitsomt...f
Skrevet

Tror grunnen til at jeg tok det sånn var at jeg er gravid og hadde masse hormoner i omløp da, dessuten hadde venninnen min vært litt teit siste tiden, hun var liksom så mistenksom og mente jeg ikke var god nok venninne og bla bla, kom bare med anklager, så jeg følte liksom hun kom med en anklage når hun sa det på den måten: Lenge siden jeg har hørt fra DEG.

Var vel litt tonefallet og.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tror grunnen til at jeg tok det sånn var at jeg er gravid og hadde masse hormoner i omløp da, dessuten hadde venninnen min vært litt teit siste tiden, hun var liksom så mistenksom og mente jeg ikke var god nok venninne og bla bla, kom bare med anklager, så jeg følte liksom hun kom med en anklage når hun sa det på den måten: Lenge siden jeg har hørt fra DEG.

Var vel litt tonefallet og.

Hormoner kan være skyld i så mangt. :-) Ser ut til at du har en grei forklaring overfor deg selv på hvorfor du ble sint, det betyr jo at du tenker over det, og det er jo en god egenskap. :-)

Men det er jo som vi sier, er det lenge sida ho har hørt fra _deg_, så er det lenge sida du har hørt fra henne. Så da er det likt. Er bare noe man sier, må ikke legge noen anklage i det.

Skrevet

Lenge siden jeg har hørt fra deg nå ;)

Hehe...........

Gjest jamvold
Skrevet

Helt enig med deg her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...