Gå til innhold

leieboern er en tyv

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

etter at leieboern har flyttet ut har han tatt med seg vaskeutstyr og kjøkkenutstyr.

det er så irriterende.

Han har tatt øser og krydder og sauser fra den andre som leide her også.

Jeg føler meg så tråkke på for han har tatt et litermål som minner meg om moren min som døde da jeg var 18 år, det litermåle har jeg liksom hatt med meg siden barndommen når vi har bakt boller osv.

Ja en kan ikke stole på folk som ikke greier slå av lyset på romme når de drar på ferie, og som har høylytt sex i lytte omgivelser, og som aldri kjøper dopapir og såpe, men bare forsyner av andre sitt.

jævla tyv!!

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

7

• Glimtipper

4

• mrxx

2

• ekte nick

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest pekkaline :)
Skrevet

Jeg synes du skal ringe til han å si at du vil ha litermålet tilbake, gjør det med en gang du.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg føler meg så tråkke på for han har tatt et litermål som minner meg om moren min som døde da jeg var 18 år, det litermåle har jeg liksom hatt med meg siden barndommen når vi har bakt boller osv.''

Og hvorfor i alle dager har denne leieboeren hatt tilgang på noe som betyr så mye for deg? Om det ikke ble stjålet lunne det jo blitt ødelagt. Ting med affeksjonsverdi tar man vare på, så du er ikke akkurat skyldfri selv.

''Ja en kan ikke stole på folk som ikke greier slå av lyset på romme når de drar på ferie, og som har høylytt sex i lytte omgivelser, og som aldri kjøper dopapir og såpe, men bare forsyner av andre sitt.''

De to siste skjønner jeg men sammenhengen mellom å stjele og å la være å slå av lyset og ha høylydt sex ser jeg ikke helt. Det gir bare innlegget ditt et noe komisk skjær.

Skrevet

Hadde han tatt noe sånt fra meg så hadde jeg troppet opp på døra hans.

Gjest utleieren var en tyv
Skrevet

Jeg leser en del om forferdelige leietakere her. Og i de forbindelse vil jeg bare si at det kan være andre veien også. Jeg var leietaker og hadde tilsvarende problem med utleier. Jeg leide en egen del av boligen (egen inngang etc) og utleier skulle selge og flytte ut. Jeg valgte også da å si opp og flytte, men uansett klarte utleier å flytte før meg. Han hadde sagt jeg kunne ha ting i en felles bod, og jeg hadde også noen ting stående ute i hagen. Men denne utleieren tok med seg det meste da han flyttet. Han hadde overhodet ikke oversikt over hva som var hans og hva som var mitt. Skiene mine som sto i boden klarte han å gi bort. Hagemøbler og diverse kastet han. Han måtte også spørre meg om vaskemaskin og slikt som sto i min del av leiligheten var hans eller mitt.

Så det er ikke bare leietakere som stjeler. Utleiere kan dessverre godt være det de også.

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

''Jeg føler meg så tråkke på for han har tatt et litermål som minner meg om moren min som døde da jeg var 18 år, det litermåle har jeg liksom hatt med meg siden barndommen når vi har bakt boller osv.''

Og hvorfor i alle dager har denne leieboeren hatt tilgang på noe som betyr så mye for deg? Om det ikke ble stjålet lunne det jo blitt ødelagt. Ting med affeksjonsverdi tar man vare på, så du er ikke akkurat skyldfri selv.

''Ja en kan ikke stole på folk som ikke greier slå av lyset på romme når de drar på ferie, og som har høylytt sex i lytte omgivelser, og som aldri kjøper dopapir og såpe, men bare forsyner av andre sitt.''

De to siste skjønner jeg men sammenhengen mellom å stjele og å la være å slå av lyset og ha høylydt sex ser jeg ikke helt. Det gir bare innlegget ditt et noe komisk skjær.

jeg har en fireroms leilighet der jeg leier ut to soverom til studenter.

så de har tilgang til alt.

tusen takk for at du syns det er komisk at jeg er i sorg. innså ikke at det litermålet hadde affeksjonsverdi før det var borte...

ha en fortsatt flott dag.

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

Har du anmeldt han?

tror ikke det har noe for seg å anmelde noen for bare noe kjøkken og vaskeutstyr..selv om jeg har lyst..men det har ikke noe for seg.. :(

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

Jeg leser en del om forferdelige leietakere her. Og i de forbindelse vil jeg bare si at det kan være andre veien også. Jeg var leietaker og hadde tilsvarende problem med utleier. Jeg leide en egen del av boligen (egen inngang etc) og utleier skulle selge og flytte ut. Jeg valgte også da å si opp og flytte, men uansett klarte utleier å flytte før meg. Han hadde sagt jeg kunne ha ting i en felles bod, og jeg hadde også noen ting stående ute i hagen. Men denne utleieren tok med seg det meste da han flyttet. Han hadde overhodet ikke oversikt over hva som var hans og hva som var mitt. Skiene mine som sto i boden klarte han å gi bort. Hagemøbler og diverse kastet han. Han måtte også spørre meg om vaskemaskin og slikt som sto i min del av leiligheten var hans eller mitt.

Så det er ikke bare leietakere som stjeler. Utleiere kan dessverre godt være det de også.

selvfølgelig fins det tyver både av det ene og det andre. de fleste er heldigvis ok.

:(

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

Hadde han tatt noe sånt fra meg så hadde jeg troppet opp på døra hans.

skal prøve finne ut hvor han bor og troppe opp og se om jeg finner litermålet mitt. men nå er han vel hos foreldrene sine i hjembyen.

kansje jeg rett og slett skal ringe til MORA hans og forklare hva det litermålet betyr for meg. han svarer ikke på sms.. har ikke turt ringe. han har liksom bare nektet for absolutt alt før, så vil vel neppe innrømme noe mer nå..

Skrevet

Ta kontakt med vedkommende å si at du vil ha tilbake litersmålet. Ikke lag noe styr ut av det, bare si at du vil ha igjen akkurat denne gjenstanden.

Gjest mandolina
Skrevet

Beregn summen av alt det leieboeren har tatt og trekk det fra på depositumet.

Hilsen

Skrevet

Dersom du ikke har tatt depositum, som er til å dekke slikt, så har du bare deg selv å takke.

Skrevet

skal prøve finne ut hvor han bor og troppe opp og se om jeg finner litermålet mitt. men nå er han vel hos foreldrene sine i hjembyen.

kansje jeg rett og slett skal ringe til MORA hans og forklare hva det litermålet betyr for meg. han svarer ikke på sms.. har ikke turt ringe. han har liksom bare nektet for absolutt alt før, så vil vel neppe innrømme noe mer nå..

Prøv å ikke bland inn mammaen hans, det kan få han enda mere i oposisjon mot deg...

Si heller du gjerne vil ha igjen litermålet, fordi det har en verdi for han, og om han så inderlig trenger et litermål kan du kjøpe et nytt til han på nille eller no for 20 kroner;)

kansje han forstår hvor smålig han oppfører seg med tanke på den verdien litermålet har for deg... om ikke det funker så kan du kansje ringe mora hans og legge ut historien din:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

jeg har en fireroms leilighet der jeg leier ut to soverom til studenter.

så de har tilgang til alt.

tusen takk for at du syns det er komisk at jeg er i sorg. innså ikke at det litermålet hadde affeksjonsverdi før det var borte...

ha en fortsatt flott dag.

''tusen takk for at du syns det er komisk at jeg er i sorg.''

Hvis slike ting gjør at du er i sorg så vet du neimen ikke mye om hva sorg er! Og det burde du jo strengt tatt vite når du mista mora di da du var 18. Dette er tross alt bare _ting_.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvis slike ting gjør at du er i sorg så vet du neimen ikke mye om hva sorg er! Og det burde du jo strengt tatt vite når du mista mora di da du var 18. Dette er tross alt bare _ting_.

Folk reagerer ulikt og tenker ulikt.

Jeg opplever det som særdeles umodent å skulle definere hva som er "gyldig" sorg. Jmf. at du indikerer at han ikke vet hva sorg er - og at det bare er "ting".

Personlig ble jeg veldig opptatt av å ta vare på min forelders kalender som hang på kjøleskapsdøra da h*n døde. Ja- du leste riktig. Den kalenderen var viktig for meg flere år etter dødsfallet. Den minte meg meget mye om avdøde.

Trådstarter tenker på sin mor når h*n tenker på det litersmålet. Dette bør respekteres.

Til trådstarter: Kan du kanskje fortelle dette til leietaker? spørre om leietaker ved "uhell" tok litersmålen`?

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

ja det kom faktisk tilbake til meg da jeg så denne var borte!!!!!!

skaff deg litt empati for svingende

det er ikke så lett å være en ung kvinne og foreldreløs og prøve få endene til å møtes ved å leie ut og så bli møtt med at folk stjæler!!!!!!!

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

Dersom du ikke har tatt depositum, som er til å dekke slikt, så har du bare deg selv å takke.

Det koster 1000 kr å opprette en depositumskonto, så det har jeg slett ikke råd til med tanke på at jeg har to leieboere om gangen og det er studenter som stort sett flytter ut når våren kommer og jeg da får nye !

Kan ikke legge ut 1000 spenn for hver ny leieboer!

Skrevet

Det koster 1000 kr å opprette en depositumskonto, så det har jeg slett ikke råd til med tanke på at jeg har to leieboere om gangen og det er studenter som stort sett flytter ut når våren kommer og jeg da får nye !

Kan ikke legge ut 1000 spenn for hver ny leieboer!

Det koster ikke 1000 kroner... I hvert fall ikke alle steder. 300 kroner har stort sett vært prisen når jeg har gjort dette.

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

Folk reagerer ulikt og tenker ulikt.

Jeg opplever det som særdeles umodent å skulle definere hva som er "gyldig" sorg. Jmf. at du indikerer at han ikke vet hva sorg er - og at det bare er "ting".

Personlig ble jeg veldig opptatt av å ta vare på min forelders kalender som hang på kjøleskapsdøra da h*n døde. Ja- du leste riktig. Den kalenderen var viktig for meg flere år etter dødsfallet. Den minte meg meget mye om avdøde.

Trådstarter tenker på sin mor når h*n tenker på det litersmålet. Dette bør respekteres.

Til trådstarter: Kan du kanskje fortelle dette til leietaker? spørre om leietaker ved "uhell" tok litersmålen`?

har spurt på sms, men ikke fått noe svar.. men skal prøve ringe i morgen kveld når den andre leieboern er her og henter noe post.. for da kan hun bekrefte for han at hun ikke har det, ergo må det være han... siden han har det med å blånekte på alt...

han han i det hele tatt svarer på tlf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...