Gå til innhold

leieboern er en tyv

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det koster ikke 1000 kroner... I hvert fall ikke alle steder. 300 kroner har stort sett vært prisen når jeg har gjort dette.

Det er vel avhengig av bank da?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

7

• Glimtipper

4

• mrxx

2

• ekte nick

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er vel avhengig av bank da?

Som sagt:

''I hvert fall ikke alle steder...''

Skrevet

skal prøve finne ut hvor han bor og troppe opp og se om jeg finner litermålet mitt. men nå er han vel hos foreldrene sine i hjembyen.

kansje jeg rett og slett skal ringe til MORA hans og forklare hva det litermålet betyr for meg. han svarer ikke på sms.. har ikke turt ringe. han har liksom bare nektet for absolutt alt før, så vil vel neppe innrømme noe mer nå..

Da ringer du mora, enkelt og greit.

Gjest ChiengMai
Skrevet

ja det kom faktisk tilbake til meg da jeg så denne var borte!!!!!!

skaff deg litt empati for svingende

det er ikke så lett å være en ung kvinne og foreldreløs og prøve få endene til å møtes ved å leie ut og så bli møtt med at folk stjæler!!!!!!!

''det er ikke så lett å være en ung kvinne og foreldreløs og prøve få endene til å møtes ved å leie ut og så bli møtt med at folk stjæler!!!!!!!''

Jeg kjenner flere som deg, så du er ikke den eneste i verden som har det sånn. At du bruker ordet sorg i forbindelse med at ting er borte, selv ting som har affeksjonsverdi, har ikke noe med mangel på empati å gjøre. Det er et merkelig ord å bruke i en sånn sammenheng. Ting som har følelsesmessig verdi tar man dessuten vare på, man behandler det ikke sjødesløst eller lar andre få tilgang på det hvis man er redd det skal bli borte eller ødelagt.

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

''det er ikke så lett å være en ung kvinne og foreldreløs og prøve få endene til å møtes ved å leie ut og så bli møtt med at folk stjæler!!!!!!!''

Jeg kjenner flere som deg, så du er ikke den eneste i verden som har det sånn. At du bruker ordet sorg i forbindelse med at ting er borte, selv ting som har affeksjonsverdi, har ikke noe med mangel på empati å gjøre. Det er et merkelig ord å bruke i en sånn sammenheng. Ting som har følelsesmessig verdi tar man dessuten vare på, man behandler det ikke sjødesløst eller lar andre få tilgang på det hvis man er redd det skal bli borte eller ødelagt.

tror du har misforstått ganske kraftig. jeg sørger ikke over litermålet, men over mamma. og jeg visste ikke den hadde affeksjonsverdi før den var vekk heller.

Skrevet

Det koster 1000 kr å opprette en depositumskonto, så det har jeg slett ikke råd til med tanke på at jeg har to leieboere om gangen og det er studenter som stort sett flytter ut når våren kommer og jeg da får nye !

Kan ikke legge ut 1000 spenn for hver ny leieboer!

Det er leietaker som betaler depositumsgebyret, så vidt jeg vet.

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

"Hvem skal betale regningen for depositumkontoen?

Bankene vil normalt ta et gebyr for å opprette en depositumskonto. Denne kostnaden er det utleier som skal dekke. "

http://www.dinside.no/php/art.php?id=28795

Skrevet

Nei, det er det ikke.

Men en depositumskonto trenger fremdeles ikke koste 1000 kroner.

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

Nei, det er det ikke.

Men en depositumskonto trenger fremdeles ikke koste 1000 kroner.

aldri mer Fokus Bank. de som skulle ta 1000 kr

dnb nor tar 500 kr

kanskje lokale sparebanker tar mindre..får høre der neste gang om det blir aktuelt

Gjest ChiengMai
Skrevet

tror du har misforstått ganske kraftig. jeg sørger ikke over litermålet, men over mamma. og jeg visste ikke den hadde affeksjonsverdi før den var vekk heller.

''tror du har misforstått ganske kraftig. jeg sørger ikke over litermålet, men over mamma.''

Det er en helt annen sak, men det var ikke sånn du la det frem. :-)

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg har ikek satt meg inn i hele tråden her, men du ringer ham selvsagt, tar han den ikke ringer du moren hans. Funker det ikke -nei da anmelder du drittsekken.

Skrevet

Synes du skal ringe ham igjen og si at du vil ha tilbake det som er ditt.

Kan det være slik at leieboeren har hatt hjelp til å flytte av noen som ikke har hatt full oversikt over hva som var hans?

Gjest ulykkelig utleier
Skrevet

''tror du har misforstått ganske kraftig. jeg sørger ikke over litermålet, men over mamma.''

Det er en helt annen sak, men det var ikke sånn du la det frem. :-)

nei alle andre enn deg forsto det jo, men alt for å redde fjes med dine smileyer.

Skrevet

Jeg har ikek satt meg inn i hele tråden her, men du ringer ham selvsagt, tar han den ikke ringer du moren hans. Funker det ikke -nei da anmelder du drittsekken.

''Funker det ikke -nei da anmelder du drittsekken.''

*Fnis* Jeg skulle likt å se ansiktet på politiet når han (hun?) tyropper opp på politistajosnen og sier helt alvorlig:"Jeg skal anmelde tyveri av et litermål." Tenker de får noe å snakke om i kantina den dagen... ;o)

Skrevet

''tusen takk for at du syns det er komisk at jeg er i sorg.''

Hvis slike ting gjør at du er i sorg så vet du neimen ikke mye om hva sorg er! Og det burde du jo strengt tatt vite når du mista mora di da du var 18. Dette er tross alt bare _ting_.

Herlighet, jeg har aldri sett på maken til usaklighet og ekle kommentarer! Hvorfor oppfører du deg sånn? Den respekten jeg har hatt for deg, Chiengmai, fordi du veldig ofte opptrer saklig, forsvant som dugg for solen nå. Skam deg!

Til utleier: Jeg skjønner godt at du synes dette er både irriterende og leit. Jeg ville ha dratt hjem til ham (hvis han bor i nærheten), eventuelt ringt hjemnummeret og forklart situasjonen til den som måtte ta av røret.

Gjest xbellax
Skrevet

''Funker det ikke -nei da anmelder du drittsekken.''

*Fnis* Jeg skulle likt å se ansiktet på politiet når han (hun?) tyropper opp på politistajosnen og sier helt alvorlig:"Jeg skal anmelde tyveri av et litermål." Tenker de får noe å snakke om i kantina den dagen... ;o)

Hadde ikke tatt meg fem flate øre å gjøre det. Men først hadde jeg ringt moren hans, det pleier å ha samme effekt, -evt. enda bedre effekt egetlig ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Herlighet, jeg har aldri sett på maken til usaklighet og ekle kommentarer! Hvorfor oppfører du deg sånn? Den respekten jeg har hatt for deg, Chiengmai, fordi du veldig ofte opptrer saklig, forsvant som dugg for solen nå. Skam deg!

Til utleier: Jeg skjønner godt at du synes dette er både irriterende og leit. Jeg ville ha dratt hjem til ham (hvis han bor i nærheten), eventuelt ringt hjemnummeret og forklart situasjonen til den som måtte ta av røret.

''Den respekten jeg har hatt for deg, Chiengmai, fordi du veldig ofte opptrer saklig, forsvant som dugg for solen nå. Skam deg!''

Og det tør du stå inne for med nick også? Hehe, snakk om å være tøff, altså!

Gjest ChiengMai
Skrevet

nei alle andre enn deg forsto det jo, men alt for å redde fjes med dine smileyer.

Jeg står inne for det jeg skrev både med og uten smiley etter at du skrev noe som kunne tolkes dithen at du bar sorg over et litermål som var blitt stjålet. Det var det jeg kommenterte. Det var ikke opplagt ut fra det du skrev at du sørger over mora di pga av at noen har stjålet dette litermålet.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Den respekten jeg har hatt for deg, Chiengmai, fordi du veldig ofte opptrer saklig, forsvant som dugg for solen nå. Skam deg!''

Og det tør du stå inne for med nick også? Hehe, snakk om å være tøff, altså!

'Og det tør du stå inne for med nick også? Hehe, snakk om å være tøff, altså!'

Hørtes ut som en trussel...?

Skrevet

'Og det tør du stå inne for med nick også? Hehe, snakk om å være tøff, altså!'

Hørtes ut som en trussel...?

Hvordan i all verden får du det til å bli en trussel, hidi? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...