Gå til innhold

En bedre hverdag?

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og trenger noe å gjøre om dagene,for det meste sitter jeg bare inne og ikke gjør noe,kan være fordi jeg er deprimert.

Noen ideer til hva jeg kan finne på om dagene?

Gjest mallet
Skrevet

Begynne på et kurs? Være besøksvenn? Frivillig på det lokale aldershjemmet eller ungdomsklubben? Du skriver ikke hva du er uføretrygdet for, så det er ikke så lett å vite hva du er i stand til å gjøre.

Gjest D*lilith
Skrevet

Begynne på et kurs? Være besøksvenn? Frivillig på det lokale aldershjemmet eller ungdomsklubben? Du skriver ikke hva du er uføretrygdet for, så det er ikke så lett å vite hva du er i stand til å gjøre.

Takk.

Jeg er uføretrygdet pga psykoselidelse,OCD og PTSD.

Skrevet

- en tur på café for en kopp kaffe noen ganger per uke, løs kryssord eller sudoku der, benytt gjerne sjangsen til å spasere eller sykle dit

- en tur på svømming, ta litt badstu der

- avtal kaffebesøk ute eller hjemme hos folk, gjerne på den tid av døgnet som kan bli litt lang eller ensom

- finnes det noe teffsted for likesinnede der du bor? ta en tur dit jevnlig

- røde kors (tror jeg) driver leksehjelp for innvanvdrere, de trenger frivillige

- sett opp lapp om at du kan gå tur med hunden til folk

- ta en tur på biblioteket

- snakk med folk når sjangsen byr seg. Bare noen setninger med de i kassa på matbutikken er trivelig

- liker du kunstutstillinger og konserter? Ta en tur. Her jeg bor er det gratiskonserter på sommeren, og studentene holder eksamenskonserter på våren

- spis sunt, kanskje kan du melde deg på et kurs i matlaging?

Det var det jeg kom på i farta. :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg er også ufør.

Jeg går tur. Jeg sykler litt.

Tar en tur på kafe nå og da.

Tar guttungen med på en rolig spasertur og ser etter blomster, marihøner o.l. Eller vi pakker en liten sekk og rusler litt, og setter oss ned. Ypperlig og samtidig få en skikkelig prat med han.

Jeg tar også ett skolefag. Jeg klarer ikke mer, men det gir meg litt input, jeg kommer meg ut av huset, treffer andre.

Kan noe av dette være noe for deg? For meg var det i allefall håpløst når jeg bare satt inne i ro. Da ble jeg tiltaksløs, orket ingenting. Enda må jeg ta det med ro, men litt aktivitet gjør underverk.

Noen ganger rusler jeg en tur i sentrum. Kikker på livet, litt i butikker.

Skrevet

Et kurs i et eller annet du intr deg for?

Alt fra blomsterbinderier til interiørkurs, eller et bilmekkaniker kurs om det intresserer?

Da jeg gikk på attføring og ikke fikk jobbe så tok jeg et interiør kurs via NKI, masse å henge fingrene i der:)

Gjest D*lilith
Skrevet

Et kurs i et eller annet du intr deg for?

Alt fra blomsterbinderier til interiørkurs, eller et bilmekkaniker kurs om det intresserer?

Da jeg gikk på attføring og ikke fikk jobbe så tok jeg et interiør kurs via NKI, masse å henge fingrene i der:)

Takk : )

Gjest D*lilith
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213716081' post='3902548]

Jeg er også ufør.

Jeg går tur. Jeg sykler litt.

Tar en tur på kafe nå og da.

Tar guttungen med på en rolig spasertur og ser etter blomster, marihøner o.l. Eller vi pakker en liten sekk og rusler litt, og setter oss ned. Ypperlig og samtidig få en skikkelig prat med han.

Jeg tar også ett skolefag. Jeg klarer ikke mer, men det gir meg litt input, jeg kommer meg ut av huset, treffer andre.

Kan noe av dette være noe for deg? For meg var det i allefall håpløst når jeg bare satt inne i ro. Da ble jeg tiltaksløs, orket ingenting. Enda må jeg ta det med ro, men litt aktivitet gjør underverk.

Noen ganger rusler jeg en tur i sentrum. Kikker på livet, litt i butikker.

Ja det kan jo være noe for meg,må jo prøve å finne på ting med ungene nå som det snart er sommerferie.

Gubben jobber jo nå,så da blir det meg og ungene på formiddagen.

Gjest D*lilith
Skrevet

- en tur på café for en kopp kaffe noen ganger per uke, løs kryssord eller sudoku der, benytt gjerne sjangsen til å spasere eller sykle dit

- en tur på svømming, ta litt badstu der

- avtal kaffebesøk ute eller hjemme hos folk, gjerne på den tid av døgnet som kan bli litt lang eller ensom

- finnes det noe teffsted for likesinnede der du bor? ta en tur dit jevnlig

- røde kors (tror jeg) driver leksehjelp for innvanvdrere, de trenger frivillige

- sett opp lapp om at du kan gå tur med hunden til folk

- ta en tur på biblioteket

- snakk med folk når sjangsen byr seg. Bare noen setninger med de i kassa på matbutikken er trivelig

- liker du kunstutstillinger og konserter? Ta en tur. Her jeg bor er det gratiskonserter på sommeren, og studentene holder eksamenskonserter på våren

- spis sunt, kanskje kan du melde deg på et kurs i matlaging?

Det var det jeg kom på i farta. :)

Det var mange tips,har planer om å kjøpe meg sykkel når skattepengene kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...