Lotte :o) Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Mange kvier seg for å ringe/kontakte politiet. Hvorfor det? I hvilke tilfeller har du hatt kontakt med politiet? Har ringt ved gressbrann, tyveri, suspekt person (endte med pågripelse), hjelp til å finne ut eier av bil, trussel (gal tidligere nabo, de fikk etterhvert mange henvendelser ang denne personen), biluhell, savnet dement som jeg traff på ute på gata, tips om hvor forebyggende-gruppen bør sette inn skotet, osv osv. Politiet er til for å hjelpe 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Kontaktet politiet da bror min truet med å drepe meg og min famile,de fikk han til lege,men han var tilregnelig og ble ikke innlagt...så kan ikke påstå at det hjalp. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Antakelig fordi de gangene jeg har ringt har de ikke kommet uansett. Har ringt ved husbråk og en gang da den alkoholiserte naboen jeg hadde da kastet kjæresten sin ut på gangen i bare trusa etter å ha banket henne opp. Hun fikk komme inn til meg, ringte politiet, men de hadde visst ikke tid. Etter den episoden har jeg ikke giddet å ringe politiet for noe lenger. Denne saken her illustrerer godt hvordan jeg har opplevd politiet i praksis: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article570735.ece 0 Siter
ariadne Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har ringt da en ung dame lå avdrukken på byens strand under st. hans-feiring og ingen passet på henne, da en ung jente var åpenbart psykotisk og forsøkte å grave seg ned i snøen vha en mandarinkasse kun iført undertøy midtvinters, da jeg hadde låst nøklene inn i bilen(!) og da noen drev fartstesting av motorsykler midt i tettbebygd strøk. Dette er de gangene jeg kommer på. Jeg har alltid fått hjelp og de har vært svært høflige og hyggelige. Den gangen jeg hadde låst inne nøklene sa de riktignok at de ikke vanligvis hadde tid til slikt, men de hjalp meg likevel. ) 0 Siter
tonie Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Fo noen år siden hadde jeg en del kontakt med politiet på grunn av en stalker som plaget vettet av meg, og en gang måtte jeg varsle om en full og rasende mann som var på vei hjem til eksen sin med hagla under armen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har bare hatt grunn til og kontakte politiet 1 gang, og da kvidde jeg meg ikke. Det var høflige og hjalp meg med det jeg trengte hjelp til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ringte fra jobb en gang da en av våre "kjære" dophau sloknet inne hos oss, men det var ikke måte på hvor mye om og men det var om de i det hele tatt kunne komme, så han rakk faktisk å våkne såpass at han ravet ut igjen før de klarte å bestemme seg for om de skulle komme eller ikke. Ellers har de vært og hentet dophau også, meget diskret - jeg er temmelig sikker på at gjestene våre ikke fikk med seg hva som skjedde. Og så plukket de jo opp en 3-åring hos oss, en liten tass som hadde gått seg bort. ) 3 uniformerte politimenn kom for å følge ham hjem, jeg vurderte sterk om jeg skulle lyge på meg at jeg hadde gått meg bort også... ;o) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Hmmm.... Hadde i forrige uke lengre samtaler med politiet. De er da bare mennesker som oss alle andre. Har flere venner innenfor politiet. At de ikke rykker ut på alt man ringer dem om, har jo mye med økonomi å gjøre. Er ikke deres feil at det ikke er penger i kassa og derfor enkelte ting kommer lengre bak i leksa en andre, selv om det virker veldig urettferdig når man står midt oppe i det. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har kontaktet politiet for å melde fra om at naboen holdt på å drepe kona si, for å melde råkjøring i nabolaget, for å få hjelp med en bilalarm som sto og ulte hele natten og for å be om råd fra en politijurist vedr trusler jeg hadde mottatt. Det er sikkert noe mer også. Jeg har ikke noen enorm terskel for å ringe politiet, men jeg henger ikke i røret hele tiden heller, altså. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har ringt da en ung dame lå avdrukken på byens strand under st. hans-feiring og ingen passet på henne, da en ung jente var åpenbart psykotisk og forsøkte å grave seg ned i snøen vha en mandarinkasse kun iført undertøy midtvinters, da jeg hadde låst nøklene inn i bilen(!) og da noen drev fartstesting av motorsykler midt i tettbebygd strøk. Dette er de gangene jeg kommer på. Jeg har alltid fått hjelp og de har vært svært høflige og hyggelige. Den gangen jeg hadde låst inne nøklene sa de riktignok at de ikke vanligvis hadde tid til slikt, men de hjalp meg likevel. ) Åja, låse nøklene inne i bilen, ja! Det har jeg også kontaktet politiet for, og jeg fikk også hjelp. 0 Siter
Mistera Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Har ikke noe lav terskelfor å ringe politiet. Men som andre sier henger jeg ikke på røret jeg heller... Men ser jeg lovbrudd som er alvorlig eller vet om personer som er en trussel for seg selv og andre gjør jeg det gjerne... Har mye å gjøre med dem i jobb sammenheng og de er greie å ha med å gjøre. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Rart du spør om dette akkurat i dag! Jeg ringte nemlig politiet i natt! Vi hadde lagt oss ca 24 i går kveld, og hadde sovet noen få minutter, kanskje en halvtime - da mannen min stod opp og åpnet vinduet, og vekket meg og sa at noen dreiv på med noe slags skyting borte ved skolen, trolig paintballskyting. Jeg var helt i ørska, og ville bare sove videre, men han likte ikke dette her, og mente vi skulle ringe politiet. "Ja, " sa jeg, "ring politiet og si i fra". Men det ville han ikke! Han hadde ikke lyst til å ringe dem og oppgi navn. Jeg ble så irritert, men orket ikke diskutere, stavret meg opp av senga, og ned i første etasje og ringte politiet. Det gjør meg absolutt ingenting! I dag stod det på fvn.no at de hadde fått tak en gjeng med rampeslamper som hadde griset til på to skoler! 0 Siter
Gjest høy terskel for å ringe! Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 For noen år siden bodde vi i nærheten av flere kommunale boliger med litt "suspekte" beboere. En dag hørte min verandarøykende daværende samboer masse bråk og hyling (kvinnehyl) fra en av leilighetene som hadde veranda vendt mot oss. Plutselig ble det helt stille. Veandadøra sto åpen og gardinene blåste ut av vinden. Vi syntes det hørtes ganske mistenkelig ut og lurte på å ringe politiet, men valgte å la være. Dagene gikk, verandadøra sto oppe dag og natt i all slags vær. Etter 4-5 dager bestemte vi oss for å ringe til politiet likevel. Noe måtte ha skjedd! Vi ringte og politiet hørte på oss og lovte å dra ut og sjekke saken. Vi la på røret, godt fornøyd med vår aktive handling. Samboeren min gikk ut for å ta seg en røyk. Han ropte på meg, jeg måtte komme og se. Da var verandadøra lukket! Det var første og eneste gangen jeg har ringt politiet om noe som helst... Vi hørte aldri noe om hva som hadde foregått der, antakelig ingen verdens ting... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Skrevet 17. juni 2008 Rart du spør om dette akkurat i dag! Jeg ringte nemlig politiet i natt! Vi hadde lagt oss ca 24 i går kveld, og hadde sovet noen få minutter, kanskje en halvtime - da mannen min stod opp og åpnet vinduet, og vekket meg og sa at noen dreiv på med noe slags skyting borte ved skolen, trolig paintballskyting. Jeg var helt i ørska, og ville bare sove videre, men han likte ikke dette her, og mente vi skulle ringe politiet. "Ja, " sa jeg, "ring politiet og si i fra". Men det ville han ikke! Han hadde ikke lyst til å ringe dem og oppgi navn. Jeg ble så irritert, men orket ikke diskutere, stavret meg opp av senga, og ned i første etasje og ringte politiet. Det gjør meg absolutt ingenting! I dag stod det på fvn.no at de hadde fått tak en gjeng med rampeslamper som hadde griset til på to skoler! Du gjorde helt rett i å varsle i fra! Godt slampene ble tatt 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 For noen år siden bodde vi i nærheten av flere kommunale boliger med litt "suspekte" beboere. En dag hørte min verandarøykende daværende samboer masse bråk og hyling (kvinnehyl) fra en av leilighetene som hadde veranda vendt mot oss. Plutselig ble det helt stille. Veandadøra sto åpen og gardinene blåste ut av vinden. Vi syntes det hørtes ganske mistenkelig ut og lurte på å ringe politiet, men valgte å la være. Dagene gikk, verandadøra sto oppe dag og natt i all slags vær. Etter 4-5 dager bestemte vi oss for å ringe til politiet likevel. Noe måtte ha skjedd! Vi ringte og politiet hørte på oss og lovte å dra ut og sjekke saken. Vi la på røret, godt fornøyd med vår aktive handling. Samboeren min gikk ut for å ta seg en røyk. Han ropte på meg, jeg måtte komme og se. Da var verandadøra lukket! Det var første og eneste gangen jeg har ringt politiet om noe som helst... Vi hørte aldri noe om hva som hadde foregått der, antakelig ingen verdens ting... Jeg var på nippet til ringe politiet en gang i fjor da naboene under meg holdt et helvetes leven! Før den tid var det meget høylydt titt og ofte, problemet var bare at de er fra øst-europa og jeg aner jo ikke om de brølte:"Hold kjeft, di forbanna f****!" eller "Skal du ha salt på maten?" ;o) Sendte en naboklage til styret i borettslaget og de roet seg betraktelig. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Aldri. Vet ikke om jeg bor i Kardemommeby eller bare er så blåøyd at jeg ikke ser hva som skjer rundt meg. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Skrevet 17. juni 2008 Jeg var på nippet til ringe politiet en gang i fjor da naboene under meg holdt et helvetes leven! Før den tid var det meget høylydt titt og ofte, problemet var bare at de er fra øst-europa og jeg aner jo ikke om de brølte:"Hold kjeft, di forbanna f****!" eller "Skal du ha salt på maten?" ;o) Sendte en naboklage til styret i borettslaget og de roet seg betraktelig. Hehe, språkvansker kan føre til misforståelser, ja, bare se her: http://no.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=2759663 Husk lyd, da... 0 Siter
Luska Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Har kontaktet politiet to ganger. En gang for å melde faren min savnet og en gang fordi bildøra gikk i vranglås mens babyen min satt inne i bilen. 0 Siter
morsan Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har aldri ringt politiet, og har heller ikke hatt behov for det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.