Gjest slappfisken er jeg Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei. Håper jeg kan få noen nyttige råd nå. Det har seg slik at jeg har store problemer med å få i meg mat for tida, pga stress og påkjenninger. Siste to mnd har vel vært sånn, og ser at det ikke vil gå over på en stund. Har vel gått ned rundt 15 kg på to mnd, og jeg fortsetter å rase ned i vekt, noe som jo er bra, siden jeg var overvektig pga lavt stoffskifte. Har forøvrig alltid reagert med dårlig matlyst når jeg har vært stressa. Før jeg fikk lavt stoffskifte var jeg i perioder undervektig. Noen av for tidas påkjenninger er dårlig økonomi så jeg prøver å handle fornuftig mat. Spiser mye banan, yoghurt, epler, havregryn og rugbrød/ryvita knekkebrød med grønnsaker til. Prøver å få i meg fisk min 1 gang i uka, ofte blir det to ganger i uka. Da spiser jeg en halv potet og klasjer på med masse grønnsaker. Men dette er på "gode" dager. Noen dager får jeg ikke i mye stort, og det er vanskelig stappe i seg mat når en blir kvalm av tanken. Siste dagene har jeg spist to skiver el. knekkebrød, en til to yoghurter og en banan. Kjenner jo at jeg er sliten og får i meg for lite næring..av og til skriker kroppen etter næring. Noen ganger MÅ den ha fett/sukker (vi skal vel ha litt av det og?) og da spiser jeg en energikubbe, eller en liten sjokolade..eller skeier ut med ostesmørbrød. I dag har jeg spist en halv banan og en liten kartong med meierienes appelsinjuice... Så det jeg lurer på er om det er noe som jeg bør spise mer av, og det er noe som må være lett å få i seg. Og så lurer jeg på om dere har tips til ernæringsdrikker/vitaminbomber etc...synes det er flaut å spør på helsekost..og slike ting er jo dyre... Kort sagt, håper noen har tips til noe som ikke er dyrt og som kan "sikre" at jeg får i meg den næringen jeg trenger...takk for tips:) (Ps røyker dessverre og er ikke tida til å slutte akkurat nå. Og sist jeg var med legen for et par mnd siden, hadde jeg ingen næringmangel..men det var jo da jeg spiste bra.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308845-eier-ikke-matlyst-hva-b%C3%B8r-jeg-f%C3%A5-i-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.