Gå til innhold

Til dere mannfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er på vei inn/ut fra butikken og ser en kvinne ligge på kne ved bilen sin og holder på å skifte dekk. Hva gjør du?

1. Tenker at hun i likestillinges navn kan klare seg selv

2. Iler til for å hjelpe

3. Trekker capsen godt ned i panna, snur ryggen til og håper hun ikke ber om hjelp

For ordens skyld - jeg klarte det sjøl! Ikke en kjeft kom og spurte om jeg trengte hjelp heller.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• mrxx

7

• bustebeisa

5

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Prøvde du å pushe fram puppene, se forvirret ut, lage trutmunn eller noe annet teit? Det pleier å hjelpe:)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hadde du sittet på kne for du var dårlig så er sjangsen stor for at ingen hjelper deg da heller...

Flott jobba! :o) Jeg er pingle når det kommer til slike ting, og lite praktisk anlagt.

Skrevet

Prøvde du å pushe fram puppene, se forvirret ut, lage trutmunn eller noe annet teit? Det pleier å hjelpe:)

Jeg så meg rundt noen ganger, men følte ikke akkurat for å spille veeeeeldig blond og dum nei. ;o) Hadde vært godt gjort å spille blond forøvrig, all den tid jeg har langt, brunt hår...

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213716211' post='3902553]

Hadde du sittet på kne for du var dårlig så er sjangsen stor for at ingen hjelper deg da heller...

Flott jobba! :o) Jeg er pingle når det kommer til slike ting, og lite praktisk anlagt.

Første tanken var å ringe kjæresten - helt til jeg kom såpass til fornuft at jeg husket at han var på jobb, 5 mil unna og uten bil... ;o) Men jeg var temmelig glad for at han mer eller mindre har tvunget meg til å legge om selv både i vår og i fjor høst ja! Men alikevel var det noe helt annet å skulle gjøre det helt på egenhånd da.

Skrevet

Jeg så meg rundt noen ganger, men følte ikke akkurat for å spille veeeeeldig blond og dum nei. ;o) Hadde vært godt gjort å spille blond forøvrig, all den tid jeg har langt, brunt hår...

Hehe, det er utrolig hvor blond man kan bli når man vil, uansett hvor mørkt hår man måtte ha. Jeg tror forresten de har gjennomskuet oss, gutta. Det vet at vi bare later som vi ikke skjønner et puck av dekkskift og tette sluk, men de liker å være litt gentlemen. Og vi later som vi faktisk tror at de ikke er i stand til å skjønne at røde sokker ikke skal vaskes med det hvite tøyet når de egentlig gjør det med vilje for å lure oss så vi tar over. Vi er nå ganske søte av og til;)

Skrevet

Hehe, det er utrolig hvor blond man kan bli når man vil, uansett hvor mørkt hår man måtte ha. Jeg tror forresten de har gjennomskuet oss, gutta. Det vet at vi bare later som vi ikke skjønner et puck av dekkskift og tette sluk, men de liker å være litt gentlemen. Og vi later som vi faktisk tror at de ikke er i stand til å skjønne at røde sokker ikke skal vaskes med det hvite tøyet når de egentlig gjør det med vilje for å lure oss så vi tar over. Vi er nå ganske søte av og til;)

Jeg har på en eller annen måte klart å få min kjære til å tro at jeg ikke kan vaske dassen. Hver gang jeg tar frem wc-rensen så kommer han fykende, "Pass deg, la meg gjøre dette, for dette kan jeg!" *Gliser bredt* Og jeg sniker meg stille og fornøyd unna. ;o)

Skrevet

Jeg har på en eller annen måte klart å få min kjære til å tro at jeg ikke kan vaske dassen. Hver gang jeg tar frem wc-rensen så kommer han fykende, "Pass deg, la meg gjøre dette, for dette kan jeg!" *Gliser bredt* Og jeg sniker meg stille og fornøyd unna. ;o)

He, he, fantastisk! Vil ha oppskrift på dovaskunnasluntring! Vil ha! Vil ha!

Gjest jannicka
Skrevet

Jeg pleier å vifte med øyenvippene og spille forvirret/uskyldig hvis jeg blir stoppet i politikontroll el noe lignende. Det prøver å hjelpe ;) Da jeg var yngre og var ute på byen gjorde jeg det samme for å komme meg fremover i taxikøa på vei hjem. Det funket! :) (selv om det var litt frekt) Kvinnelist funker ;)

Skrevet

Bra jobba, hvordan det nå gikk til:)

Gjest jannicka
Skrevet

Hehe ser for meg en forvirret og stressa mann med røde kinn komme springende for å snappe fra deg dokosten så du for all del ikke får sjans til å gjennomføre rengjøringen, hehe, stilig.

Gjest takk snille mann, hvis du leser dette ;)
Skrevet

Jeg har til dags dato aldri skiftet dekk. Er verken blond eller trutmunnet, men begge de 2 gangene jeg har punktert har en snill og grei mann kommet ilende til. Den ene gangen pøøøøsregnet det, og han insisterte at ungene og jeg skulle sette oss inn i bilen, så skulle han fikse det. Den gangen tenkte jeg å skrive en takk i avisa, men det ble bare med tanken.

Skrevet

He, he, fantastisk! Vil ha oppskrift på dovaskunnasluntring! Vil ha! Vil ha!

Antagelig kommer det av at jeg bruker Jif do-vask, men han mener at det ikke blir rent nok med den, skurekremen fra Jif må til. Etter at jeg oppdaget det har jeg jo selvfølgelig fortsatt å ta frem do-vasken hver gang... ;o)

Skrevet

Hehe ser for meg en forvirret og stressa mann med røde kinn komme springende for å snappe fra deg dokosten så du for all del ikke får sjans til å gjennomføre rengjøringen, hehe, stilig.

Jeg lar ham selvfølgelig leve i troen på at han er den store, stekre helten min der han bretter opp ermene og vasker dassen. ;o)

Skrevet

Antagelig kommer det av at jeg bruker Jif do-vask, men han mener at det ikke blir rent nok med den, skurekremen fra Jif må til. Etter at jeg oppdaget det har jeg jo selvfølgelig fortsatt å ta frem do-vasken hver gang... ;o)

Aaaa, rød sokk-prinsippet! Takk! :D

Skrevet

Hmm...

Lurte selv en gang på hvor alle heltene var blitt av.

Av en eller annen grunn har jeg punktert noen ganger, og bare en gang har jeg fått hjelp til å bytte dekket. Det var langt inne på en smal traktor vei, så det kan jo hende at den eneste grunnen til at han hjalp meg, var at han måtte få unna bilen min for å komme forbi. Men siden han hjalp til, fikk han masse skryt og ei god flaske med noe brunt og sterkt å drikke. :-) Heltene må taes vare på. :-)

Stod eller å pratet med en mann i sentrum. En annen kar hadde problemer med å få svev på bilen sin. Så hvordan han jeg pratet med stilte seg enda mer med ryggen mot han som hadde startproblemer. Så det ble til at jeg gikk bort og spurte om jeg skulle hjelpe ham med å dytte ham i gang.

Eller den ganga jeg stod meg en baby på magen og ei lita to år gammel jente i den ene handa, og en bærepose i den andre handa. Ei dame fikk motorstopp midt i veien. Ingen mannfolk som ilte til for å hjelpe. Et par begynte i stedet å tute på henne. Gikk bort til henne og sa jeg kunne hjelpe henne, men da måtte jeg få lov å plassere ungene mine i bilen hennes. Da jeg nesten hadde fått dyttet henne helt inn på en parkeringsplass, kom en kar og hjalp til.

Men oppe i alt dette.... det var heller ingen andre kvinnfolk som ilte til for å hjelpe. Vi lever nok desverre i et samfunn hvor vi står oss selv nærmest og dermed det å hjelpe andre ikke fører med seg noe bra, om man da ikke kan høste litt heder og ære.

Er det rart jeg setter pris på min kjære? Helt fra første stund har han vært en skikkelig hjelpsom mann. Går vi og handler, får jeg fremdeles ikke lov å bære bæreposene til bilen, selv om det bare er mine ting oppi posen.,

Gjest jannicka
Skrevet

Jeg lar ham selvfølgelig leve i troen på at han er den store, stekre helten min der han bretter opp ermene og vasker dassen. ;o)

Hehe - det er slik vi får det som vi vil. Ekte kvinnelist er å la ham tro at han er den sterke helten, men sånn egentlig er det vel vi som bestemmer det meste ;)

Skrevet

Jeg pleier å vifte med øyenvippene og spille forvirret/uskyldig hvis jeg blir stoppet i politikontroll el noe lignende. Det prøver å hjelpe ;) Da jeg var yngre og var ute på byen gjorde jeg det samme for å komme meg fremover i taxikøa på vei hjem. Det funket! :) (selv om det var litt frekt) Kvinnelist funker ;)

Javisst gjør det det. Jeg er litt overrasket over at det virker i politikontroller, da. Du er nok mer sjarmerende enn meg, for jeg har aldri opplevd noe sånt:)

Skrevet

Ville svart deg som pekka, men navnet er visst opptatt hehe. Er ikke mann men vil si at dæ au å flink du æ! Jeg ville riktig følt meg stolt om jeg klarte det. Jeg ruller dekk når de skal skiftes, men mannen min tar den skiftedelen :)

Jeg var uheldig og punga en gang jeg fikk et rådyr slengt inn i hjulene. Den traff først møtende bil. Jeg fikk stoppet på en bensinstasjon (merket noe rart hundre meter før denne). Det var helt øde og jeg fikk ikke til å rikke den forbaska jekken! Omsider kom det er trailer og svingte inn, de skulle sikkert sove stakkars, men de tok hele jobben for meg :) Ble så takknemlig atte, jeg bad dem kun om å løsne dritten (jekken) for meg ;) Jada, jeg har lyse striper i håret hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...