Gå til innhold

Til dere mannfolk

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Alle damer burde kunne skifte dekk selv.

Alle som kjører bil burde kunne klare å skifte dekk selv, enig i det.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• mrxx

7

• bustebeisa

5

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hehe... her er det andre tilstander;)

Her stimer mannfolka til og skal hjelpe, så jeg må si at jeg klarer det da selv;)

Gjest jannicka
Skrevet

Javisst gjør det det. Jeg er litt overrasket over at det virker i politikontroller, da. Du er nok mer sjarmerende enn meg, for jeg har aldri opplevd noe sånt:)

Hehe...kanskje det stråler gjennom at jeg har sans for staute menn i uniform, og så blir de smigret? :)

Skrevet

Det gjorde jeg da også, men jeg er ikke så sterk i armene så for å løsne hjulmutrene måtte jeg stå på hjultvinga mens jeg holdt meg fast i railesene på blitaket. :o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Alle som kjører bil burde kunne klare å skifte dekk selv, enig i det.

Jada.

Jeg lærte meg det i lag med far og bror. Og kan det i teorien.

Men da jeg punkterte og skulle skifte..... Vel - det var helt umulig. Jeg klarte ikke få løs de skruene, og stod hjelpeløs inntil hjelpa kom.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ikke mann, men ville aldri tenkt at noen skulle hjelpe meg med å skifte dekk i en slik situasjon, i hvertfall ikke på grunn av mitt kjønn.

Husker da jeg var høygravid og hadde bekkenløsning (som ikke syntes, men dog) og slet da jeg stod på full buss og trikk. Ingen nordmann reiste seg for meg da, som jeg altså syntes de burde. Langt mindre forventer jeg at de skal tilby seg å skifte dekkene mine.

Skrevet

Jeg har på en eller annen måte klart å få min kjære til å tro at jeg ikke kan vaske dassen. Hver gang jeg tar frem wc-rensen så kommer han fykende, "Pass deg, la meg gjøre dette, for dette kan jeg!" *Gliser bredt* Og jeg sniker meg stille og fornøyd unna. ;o)

? ...og jeg som trodde han var en skarping! ;p

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er ikke mann, men ville aldri tenkt at noen skulle hjelpe meg med å skifte dekk i en slik situasjon, i hvertfall ikke på grunn av mitt kjønn.

Husker da jeg var høygravid og hadde bekkenløsning (som ikke syntes, men dog) og slet da jeg stod på full buss og trikk. Ingen nordmann reiste seg for meg da, som jeg altså syntes de burde. Langt mindre forventer jeg at de skal tilby seg å skifte dekkene mine.

har opplevd det samme som deg. 3-4 uker før fødsel- men måtte stå på buss...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1213722162' post='3902683]

? ...og jeg som trodde han var en skarping! ;p

*hehe* Ikke skarpere enn meg! ;o)

Gjest mallet
Skrevet

har opplevd det samme som deg. 3-4 uker før fødsel- men måtte stå på buss...

De eneste som reiste seg for meg da jeg var høygravid var godt voksne kvinner og mannlige innvandrere.

Skrevet

Prøvde du å pushe fram puppene, se forvirret ut, lage trutmunn eller noe annet teit? Det pleier å hjelpe:)

ikke alle kvinnfolk det hjelper på tror jeg :P

Gjest Denimbird
Skrevet

Hmm...

Lurte selv en gang på hvor alle heltene var blitt av.

Av en eller annen grunn har jeg punktert noen ganger, og bare en gang har jeg fått hjelp til å bytte dekket. Det var langt inne på en smal traktor vei, så det kan jo hende at den eneste grunnen til at han hjalp meg, var at han måtte få unna bilen min for å komme forbi. Men siden han hjalp til, fikk han masse skryt og ei god flaske med noe brunt og sterkt å drikke. :-) Heltene må taes vare på. :-)

Stod eller å pratet med en mann i sentrum. En annen kar hadde problemer med å få svev på bilen sin. Så hvordan han jeg pratet med stilte seg enda mer med ryggen mot han som hadde startproblemer. Så det ble til at jeg gikk bort og spurte om jeg skulle hjelpe ham med å dytte ham i gang.

Eller den ganga jeg stod meg en baby på magen og ei lita to år gammel jente i den ene handa, og en bærepose i den andre handa. Ei dame fikk motorstopp midt i veien. Ingen mannfolk som ilte til for å hjelpe. Et par begynte i stedet å tute på henne. Gikk bort til henne og sa jeg kunne hjelpe henne, men da måtte jeg få lov å plassere ungene mine i bilen hennes. Da jeg nesten hadde fått dyttet henne helt inn på en parkeringsplass, kom en kar og hjalp til.

Men oppe i alt dette.... det var heller ingen andre kvinnfolk som ilte til for å hjelpe. Vi lever nok desverre i et samfunn hvor vi står oss selv nærmest og dermed det å hjelpe andre ikke fører med seg noe bra, om man da ikke kan høste litt heder og ære.

Er det rart jeg setter pris på min kjære? Helt fra første stund har han vært en skikkelig hjelpsom mann. Går vi og handler, får jeg fremdeles ikke lov å bære bæreposene til bilen, selv om det bare er mine ting oppi posen.,

Du høres utrolig snill ut:) Flere burde vært som deg!

Skrevet

Alle burde kunne skifte dekk selv. Helt enig der. Men... alle burde også vise omtanke og hvertfall spørre om noen trenger hjelp.

Brukte selv kanskje bare 15 min på å bytte dekk midt på motorveien utenfor Oslo ei gang. Midt på natta. Og siden jeg skulle på ferie, måtte jeg tømme hele bilen for bagasje for å komme til reservedekket.

Som sagt, brukte sikkert bare 15 min på hele jobben, men likevel ble jeg forundret over at ingen stoppet for å spørre om jeg trengte hjelp av en eller annen form. Hadde mest sannsynlig smilt og vinket dem videre, men dog... Vi er blitt et altfor egoistisk folkeslag.

Skrevet

Interessant tråd, spesielt sett i et likestilingsperspektiv.

Jeg er kvinne, men svarer likevel: Ettersom jeg neppe hadde stoppet og tilbudt meg å overta arbeidet for en fremmed fyr som drev og skiftet dekk, så forventer jeg heller ikke at noen skal gjøre det for meg ut bare fordi jeg er kvinne.

Gjest Denimbird
Skrevet

Imponert!! Jeg har faktisk aldri punga,jeg. Men hadde jeg gjort det, så ville jeg vært temmelig "lost", er jeg redd.. *flau* Ikke har jeg blonde lokker eller lange vipper å flagre med engang, så vi får krysse fingrene for at jeg styrer klar av sånne kinkige situasjoner framover og. Nå for tiden har jeg ikke bil selv, så det blir lite kjøring på meg da.

Skrevet

Dette minner meg om at vi ennå ikke har skiftet til sommerdekk. Har aldri skiftet dekk på bilen før, men skal sjekke til helgen om jeg får det til. Hvis det blir pent vær.

Skrevet

Jeg hadde selvsagt valgt nr 2:-)

Det har jeg gjort flere ganger, også stoppet på motorveien og skiftet hjul for ei jomfu i nød:-)

Skrevet

Dette minner meg om at vi ennå ikke har skiftet til sommerdekk. Har aldri skiftet dekk på bilen før, men skal sjekke til helgen om jeg får det til. Hvis det blir pent vær.

Hehe, ikke skiftet til sommerdekk ennå? Du bor ikke på Svalbard? det er ganske kraftig bot for dette nå, hvis du kjører med pigg da vel og merke, hvis ikke er det ikke så hast.

Skrevet

Interessant tråd, spesielt sett i et likestilingsperspektiv.

Jeg er kvinne, men svarer likevel: Ettersom jeg neppe hadde stoppet og tilbudt meg å overta arbeidet for en fremmed fyr som drev og skiftet dekk, så forventer jeg heller ikke at noen skal gjøre det for meg ut bare fordi jeg er kvinne.

Jeg har stoppet for fremmede fyrer som har hatt problemer med bilen. Enten har de fått skyss, eller så har jeg tauet dem til verksted.

Og er man litt skeptisk, kan man jo høre med dem om man skal ta en telefon for dem til Viking eller Falken om nødvendig.

Jeg vil heller ikke ha hjelp fordi jeg er kvinne, men vil gjerne ha hjelp fordi vi er medmennesker som burde bry oss litt mer om hverandre.

Skrevet

Du høres utrolig snill ut:) Flere burde vært som deg!

Synes alle burde bry seg litt mer om hverandre og ikke bare haste av sted og bare tenke på seg selv hele tiden. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...