Gå til innhold

Til dere mannfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke mann, men ville aldri tenkt at noen skulle hjelpe meg med å skifte dekk i en slik situasjon, i hvertfall ikke på grunn av mitt kjønn.

Husker da jeg var høygravid og hadde bekkenløsning (som ikke syntes, men dog) og slet da jeg stod på full buss og trikk. Ingen nordmann reiste seg for meg da, som jeg altså syntes de burde. Langt mindre forventer jeg at de skal tilby seg å skifte dekkene mine.

Det var faktisk flere som reiste seg fra meg da jeg var gravid sist. Jeg husker jeg tenkte at nå er det blitt tydelig at jeg er gravid, for nå reiser folk seg for meg.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• mrxx

7

• bustebeisa

5

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Alt mulig rart med bilen må nok et eller annet mannfolk ta seg av. Djezzzezzz.

Skrevet

Jeg er kvinne og kan skifte dekk så i den situasjonen hadde jeg ikke følt behov for hjelp og hadde nok ikke reagert på at ingen ville hjelpe.

Men da jeg hadde barn på 2 år og 5 mnd og flatt dekk midt på parkeringsplassen på kjøpesenteret kl. 17 i julerushet... Da kunne jeg tenkt meg litt hjelp, ja. En hylende baby i vognen, en sutrende unge i bilen, mørkt og snøslaps, det var en svett opplevelse.

mumitrollet
Skrevet

Jeg KAN skifte dekk selv, men gidder ikke. Meldte meg inn i NAF da jeg var alenemor, og hadde meget god bruk for det den gangen jeg punkterte midt i etetrmiddagsrushet og såvidt kom meg ut av rundkjøringa. Senhøst, mørkt og regn. NAF-folka kom og ordnet, trengte knapt gå ut av bilen.

Det er mange måte rå gjøre sge uavhengig av mannfolk!

Gjest ViViola
Skrevet

Skjønner godt du nøler når du stopper.

Kom til å tenke på et par hendelser i slutten av tenårene.

Da stod jeg på buss-stopp, og bil(er) kunne stoppe å tilby skyss. Jeg ble bare urolig av det, og ble aldri med.

(P.S nå er det bare bussen som vil plukke meg opp fra buss-stoppet :-) )

''(P.S nå er det bare bussen som vil plukke meg opp fra buss-stoppet :-) )''

Det samme har jeg merket meg!!! Men-men, vi får vel være glad så lenge bussen stopper, i alle fall, tenk når _den_ slutter også...

;-)

Skrevet

Jeg KAN skifte dekk selv, men gidder ikke. Meldte meg inn i NAF da jeg var alenemor, og hadde meget god bruk for det den gangen jeg punkterte midt i etetrmiddagsrushet og såvidt kom meg ut av rundkjøringa. Senhøst, mørkt og regn. NAF-folka kom og ordnet, trengte knapt gå ut av bilen.

Det er mange måte rå gjøre sge uavhengig av mannfolk!

Jeg vurderte å ringe NAF, er selvfølghelig NAF-medlem, men fant ut at jeg ikke ville kaste bort en av de to gratis utrykningene man har i løpet av ett år på dette. Det var tross alt oppholdsvær og varmt og fint og jeg sto på en helt grei plass. :o)

Da sparer jeg heller den til en sen høstkveld.... ;o)

mumitrollet
Skrevet

Jeg vurderte å ringe NAF, er selvfølghelig NAF-medlem, men fant ut at jeg ikke ville kaste bort en av de to gratis utrykningene man har i løpet av ett år på dette. Det var tross alt oppholdsvær og varmt og fint og jeg sto på en helt grei plass. :o)

To gratis utrykninger i året holder i massevis de fleste år, da:)

Skrevet

Optimist, eller!? Regner du med å trenge veihjelp to ganger til i 2008? ;-)

Skrevet

Har ikke pigger, så det er ikke hast lovmessig sett. "Bare" med trafikksikkerhetsgrunner å gjøre.

''"Bare" med trafikksikkerhetsgrunner å gjøre.''

Det er ikke bare trafikksikkerhet, det sliter utrolig på den myke gummien i vinterdekkene nå man kjører på sommervarm asfalt.

Skrevet

Optimist, eller!? Regner du med å trenge veihjelp to ganger til i 2008? ;-)

Hvem vet! :o) Søstra mi har punktert ørten ganger så man vet aldri.... Dessuten er det en viss tilfredsstillelse ved å klare det selv og å ha gjort det en gang før om man plutselig står der under adskillig verre værforhold og må skifte dekk!

Skrevet

Hvem vet! :o) Søstra mi har punktert ørten ganger så man vet aldri.... Dessuten er det en viss tilfredsstillelse ved å klare det selv og å ha gjort det en gang før om man plutselig står der under adskillig verre værforhold og må skifte dekk!

Sant, det ja! Jeg har ikke skiftet dekk siden jeg traff mannen min for, hmmm, 16 år siden! Og da hadde jeg et gammelt vrak av en bil. Var medlem i Falken, med ubegrenset antall gratis veihjelp. Og brukte det stadig, innelåste nøkler, startproblemer osv. osv.

Gjest Tatjana
Skrevet

Hmm...

Lurte selv en gang på hvor alle heltene var blitt av.

Av en eller annen grunn har jeg punktert noen ganger, og bare en gang har jeg fått hjelp til å bytte dekket. Det var langt inne på en smal traktor vei, så det kan jo hende at den eneste grunnen til at han hjalp meg, var at han måtte få unna bilen min for å komme forbi. Men siden han hjalp til, fikk han masse skryt og ei god flaske med noe brunt og sterkt å drikke. :-) Heltene må taes vare på. :-)

Stod eller å pratet med en mann i sentrum. En annen kar hadde problemer med å få svev på bilen sin. Så hvordan han jeg pratet med stilte seg enda mer med ryggen mot han som hadde startproblemer. Så det ble til at jeg gikk bort og spurte om jeg skulle hjelpe ham med å dytte ham i gang.

Eller den ganga jeg stod meg en baby på magen og ei lita to år gammel jente i den ene handa, og en bærepose i den andre handa. Ei dame fikk motorstopp midt i veien. Ingen mannfolk som ilte til for å hjelpe. Et par begynte i stedet å tute på henne. Gikk bort til henne og sa jeg kunne hjelpe henne, men da måtte jeg få lov å plassere ungene mine i bilen hennes. Da jeg nesten hadde fått dyttet henne helt inn på en parkeringsplass, kom en kar og hjalp til.

Men oppe i alt dette.... det var heller ingen andre kvinnfolk som ilte til for å hjelpe. Vi lever nok desverre i et samfunn hvor vi står oss selv nærmest og dermed det å hjelpe andre ikke fører med seg noe bra, om man da ikke kan høste litt heder og ære.

Er det rart jeg setter pris på min kjære? Helt fra første stund har han vært en skikkelig hjelpsom mann. Går vi og handler, får jeg fremdeles ikke lov å bære bæreposene til bilen, selv om det bare er mine ting oppi posen.,

minner meg om en gang i min ungdom. Jeg kjørte en gammel, dårlig bil som stoppet midt i byens travleste lyskryss i rushtiden. Jeg sperret faktisk fire filer... Ingen gjorde mine til å hjelpe meg, og i bilen bak meg satt en mann i førtiårene tipper jeg og tutet og tutet. Jeg ble temmelig stressa, og litt sint.

Så jeg gikk bort til mannen, banket på vinduet hans og ventet til han åpnet. Så sa jeg:

"Hvis du kan dytte min bil ut av krysset kan jeg godt tute for deg så lenge."

Da kom han ut av bilen og hjalp meg gitt....

Skrevet

''Det har jeg gjort flere ganger, også stoppet på motorveien og skiftet hjul for ei jomfu i nød:-)''

Kremt, og nå er de vel neppe jomfruer lenger...?

;-)

Hehe, du har vel rett, i dag så rir de på smokken sin:-)

Skrevet

Flott.

Godt å se at det fremdeles finnes gentlemenn. Mann med stor M.

;-)

Takk:-)

Skrevet

Setter pris på slike menn som deg. :-)

Det er bra.-)

Skrevet

Jeg vet jo at du hadde stoppet - du var på feil sted til feil tid i dag vet du. :o)

Jeg får sørge for å være på rett sted neste gang:-)

Skrevet

Har ikke pigger, så det er ikke hast lovmessig sett. "Bare" med trafikksikkerhetsgrunner å gjøre.

Da er det ikke så farlig.

Skrevet

''"Bare" med trafikksikkerhetsgrunner å gjøre.''

Det er ikke bare trafikksikkerhet, det sliter utrolig på den myke gummien i vinterdekkene nå man kjører på sommervarm asfalt.

Ok, ok. Skal prøve å huske det til helgen.

mariaflyfly
Skrevet

Urutinert av deg å bare ha to gratis utrykninger i året. Jeg hadde glatt ringt Falk for å få noen til å gjøre det for meg.

Har aldri skifta et dekk i hele mitt liv og har heller ingen planer om å gjøre det. ;) Men du var flink som fiksa det sjøl, dah. ;)

Skrevet

4. Gjør det samme som om det var en mann som låg på kne og skifta hjul.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...