Gjest annlovinda Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Datteren min som er 18 år skal på ferie alene sammen med flere venninner. De skal til Mallorca i hele tre uker, de reiser midt i juli. Dette er første gang hun skal på ferie alene, om du ser bort fra turneringer hun har vært på de siste somrene, både sydover og nordiske land. Av diverse helsemessige årsaker har hun ikke fått jobbet på langt nær så mye som planlagt for å legge seg opp lommepenger. Har derfor sagt at jeg denne gang skal hjelpe henne med resten av lommepengene hun trenger for turen, er tross alt ikke hennes skyld at helsa hennes har gjort at hun ikke har kunnet jobbe det hun egentlig skulle. Men da kommer spørsmålet, hvor mye penger trenger en 18 årig jente på mallorca i tre uker? 0 Siter
Gjest Megan the star Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Du må vel regne minimum 10 euro pr dag i middag hvis de spiser det ute. 1000 kr uka minimum? 0 Siter
Tralla Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg bruker å regne en tusenlapp daglig for meg og min sønn når vi var i syden. Blir voldtsomt for henne alene kanskje, iallefall hvis du skal sponse alt. Ville sørget for at hun hadde 12-15 tusen iallefall for 3 uker. De kan kanskje lage seg noe mat hjemme også, men det går vel endel penger i drikke kanskje. Spørs også hvor mye hun vil shoppe underveis. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ville regnet 1000 kr pr dag... Kjipt å måtte reise å snu på krona og.. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Det er nok høyst variabelt. Vi, en familie på 5, brukte ca 10 laken på 14 dager. Men vi var ikke akkurat på noen party-og-sløse-ferie. Det er omtrent "norske" priser på mat, og vann bør kjøpes på flaske. Hun vil sikkert ut på barer og nattklubber, det koster jo litt. Litt shopping må også påregnes. Hun trenger kanskje 10 tusen? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1213735724' post='3902960] Det er nok høyst variabelt. Vi, en familie på 5, brukte ca 10 laken på 14 dager. Men vi var ikke akkurat på noen party-og-sløse-ferie. Det er omtrent "norske" priser på mat, og vann bør kjøpes på flaske. Hun vil sikkert ut på barer og nattklubber, det koster jo litt. Litt shopping må også påregnes. Hun trenger kanskje 10 tusen? Det er vel rundt 10 000 jeg har sett for meg at hun burde ha med seg. Jeg, sambo og vår sønn på da 4 år var i mallorca for et par år siden, vi var der en uke, og tror nok vi brukte rundt 7-8000. De kommer så klart til å bruke mer på barer og slikt enn vi gjorde, men så spiste nok vi bedre middag med vin til hver dag, på litt flottere spisesteder. Frokost kommer de visstnok til å lage seg på hotellet, hvis de spiser frokost da. Takk for svar. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg bruker å regne en tusenlapp daglig for meg og min sønn når vi var i syden. Blir voldtsomt for henne alene kanskje, iallefall hvis du skal sponse alt. Ville sørget for at hun hadde 12-15 tusen iallefall for 3 uker. De kan kanskje lage seg noe mat hjemme også, men det går vel endel penger i drikke kanskje. Spørs også hvor mye hun vil shoppe underveis. Går nok sikkert mer penger i drikke på deres tur enn jeg kommer til å ha på min tur iallefall, hehe. Jeg har sett for meg rundt 10000 jeg da. Det er nesten 500 kroner dagen. Tusen takk for svar. 0 Siter
guttas Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Hva mener hun selv at hun trenger? Når vi er på ferie i syden regner vi kr 500 per person/dag i snitt. Det er veldig rikelig for oss. Vi fester lite, men er med på en del turer og arrangementer som koster mye. Vi spiser middag ute hver kveld, frokosten har vi vanliggvis inkludert i hotellprisen. Lunsj spiser vi noen ganger ute, men ofte lager vi den selv. Vi er glade i å shoppe når vi er på ferie. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ville regnet 1000 kr pr dag... Kjipt å måtte reise å snu på krona og.. 1000 kroner dagen for en 18åring alene er uaktuelt å sende med henne, når vi skal betale en stor del av lommepengene. Hadde hun hatt pengene selv så skulle hun gjerne ha fått de med for min skyld. Men 1000 kr. dagen er vel omtrent det jeg, sambo og vår sønn på 4 dengang, brukte når vi var på mallorca for et par år siden. Greit at vi ikke festet så mye, men vi spiste nok bedre middager, og sparte ikke på noe dengang vi heller. Tusen takk for svar. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Du må vel regne minimum 10 euro pr dag i middag hvis de spiser det ute. 1000 kr uka minimum? Takk for svar. Tror nok 1000 uka blir i minste laget å klare seg på. Leste på nettside at en toretters middag koster ca 200, og en øl 25. Nå kommer nok ikke disse til å spise to retters middag tror jeg. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Hva mener hun selv at hun trenger? Når vi er på ferie i syden regner vi kr 500 per person/dag i snitt. Det er veldig rikelig for oss. Vi fester lite, men er med på en del turer og arrangementer som koster mye. Vi spiser middag ute hver kveld, frokosten har vi vanliggvis inkludert i hotellprisen. Lunsj spiser vi noen ganger ute, men ofte lager vi den selv. Vi er glade i å shoppe når vi er på ferie. Det er vel rundt 10000 vi har sett for oss. Og hun er i grunn enig i at det skal være en grei sum for 3 uker. Det er i underkant av 500 dagen. Blir for det meste fest og soling/bading. Blir nok ikke mange utfluktene tror de selv iallefall. De skal vel på noe badeland en dag eller noe vil jeg tro. Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.