Gå til innhold

FU:Hvor handler du mest?

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Jeg handler også på Ica. Fordi det er nærmest der jeg bor, men ikke spes billig dog.

Ica Maxi har jeg derimot aldri hørt om. Har vi det overalt i landet eller bare enkelte steder?

http://www.ica.no/FrontServlet?s=butikker&state=butikk_sok&showMenu=butikker_2

Her kan du søke, men når jeg søkte på mitt sted fikk jeg ikke noen resultater opp, selv om vi har to av butikkene deres. Jeg fikk opp alle butikkene da jeg skreiv "Ica Maxi" under "butikknavn".

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

3

• Lillemus

2

• Solbæra

2

• Aliza1365380759

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Handler mest på Coop Prix. Da helst den nyeste av de to butikkene isentrum her hvor jeg bor. Grei nok på pris, bra fruktdisk, men litt lite utvalg av forskjellige varer.

Så om jeg skal ha noe annet enn bare Toros kjøttkakesaus, som jeg ikke har kjøpt på mange mange år, så går jeg til Meny. Større utvalg, men dyrere.

Skal jeg ha noe helt spesielt, går jeg der jeg finner det... slakter, brygga, Ultra, spesialforrestninger. Og til de innkjøpene spiller prisen ingen rolle, bare jeg får det jeg vil ha. :-)

Skrevet

Vi handler så og si bare på Meny, men ser sjelden på prislappene og gløtter bare såvidt bortpå beløpet vi godkjenner når vi trekker kortet. ;)

Men innimellom kan jeg stå og fundere allikevel... hva er forskjellen på brokkolien til 20 kr og den til 10. (Har dessverre funnet ut at den dyreste inneholder insekter, det gjør ikke den billige. Om det bare var et engangstilfelle tror jeg ikke jeg kommer til å finne ut av, for heretter går jeg for den billigste sprøytebehandla u-økologiske.)

Gjest cavin
Skrevet

Maxi på svinesund ...sparer 3000.- kr i mnd.

Det daglige, som brød melk og Fisk, kjøper jeg på Meny. )

Skrevet

Vi handler så og si bare på Meny, men ser sjelden på prislappene og gløtter bare såvidt bortpå beløpet vi godkjenner når vi trekker kortet. ;)

Men innimellom kan jeg stå og fundere allikevel... hva er forskjellen på brokkolien til 20 kr og den til 10. (Har dessverre funnet ut at den dyreste inneholder insekter, det gjør ikke den billige. Om det bare var et engangstilfelle tror jeg ikke jeg kommer til å finne ut av, for heretter går jeg for den billigste sprøytebehandla u-økologiske.)

''Om det bare var et engangstilfelle tror jeg ikke jeg kommer til å finne ut av, for heretter går jeg for den billigste sprøytebehandla u-økologiske''

Jepp. Har jeg valget mellom en blomkål som er sprø, hvit og stor og fin til 23,50 og en er liten, mjuk og grå og ekkel til 35,- så tar jeg den ikke-økologiske. Sånn er det bare.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Vi handler så og si bare på Meny, men ser sjelden på prislappene og gløtter bare såvidt bortpå beløpet vi godkjenner når vi trekker kortet. ;)''

Akkurat sånn er det som regel her også.... ;o)

Skrevet

Rema for kjapphandling, Coop og ICA dersom vi må ha påfyll av de bedre tingene.

Skrevet

Handler stort sett på Meny eller ICA Nær. Der er det størst utvalg, og jeg vil gjerne beholde nærbutikken vår.

Også innom Coop som har ny butikk her i byen, Kiwi for å kjøpe lunsj til jobben og Rame/Rimi når jeg skal den veien allikevel.

Skrevet

Handler det meste på Coop Prix og noen gang på Bunnpris, Kiwi eller Rema1000. Fisk hos fiskehandler og kjøtt hos slakter.

plommeblomst
Skrevet

Nordby/Svinesund tre-fire ganger i året, Rema på lørdager for alt det nødvendige og Meny - som er nærmest - for det jeg ikke finner på Rema. Eller når jeg vil ha litt mer å velge i.

Gjest ViViola
Skrevet

Vi handler i hovedsak 1 gang i uka, og da bruker vi Coop Mega de fleste gangene. Fordi der får vi alt vi skal ha, og slipper å ruse byen rundt på jakt etter enkeltvarer.

Kiwi bruker vi til småhandling, og delvis til frukt og grønt pga. prisen. Samtidig - jeg er ikke kjempeimponert over Kiwi sin måte å behandle fruktdisken på, det er for mye som er dårlig til tider... Og det er synd!

Skrevet

Handler på Kiwi fordi den ligger laglig til. En sjelden gang er jeg på Rema, Rimi eller Prix. Sparbutikk var det i kommunen tidligere, men den gikk over til annen kjede. Synes også at Spar er dyrest av disse.

Skrevet

Vi handler i hovedsak 1 gang i uka, og da bruker vi Coop Mega de fleste gangene. Fordi der får vi alt vi skal ha, og slipper å ruse byen rundt på jakt etter enkeltvarer.

Kiwi bruker vi til småhandling, og delvis til frukt og grønt pga. prisen. Samtidig - jeg er ikke kjempeimponert over Kiwi sin måte å behandle fruktdisken på, det er for mye som er dårlig til tider... Og det er synd!

Ang. Kiwi og frukt/grønt. Her hvor jeg bor er Kiwi meget bra på frukt og grønt. Hender jeg handler på Mega, men kjøper aldri frukt/grønsaker der, kjører innom på Kiwi i stedet.

Skrevet

Handler det aller meste på Kiwi, mest fordi butikken ligger på vegen hjem fra jobb. Hender jeg er innom et kjøpesenter og da handler jeg av og til på CCmat. Noen ganger også på Mega, men de er så dårlige på frukt og grønt her jeg bor, så da blir det ofte en tur innom Kiwi likevel, de har veldig bra frukt- og grønt-disk.

Gjest xbellax
Skrevet

Kiwi for frukt. Coop for det er kun de som har mitt mexicanske øl. Rema for de selger kaffe`n Løfbergs Lilla. Rimi for de har så himla god salatbar. Og Ica, vel Ica for morro skyld.

Skrevet

Storhandelen gjøre stort sett på MaxiMat i Sverige. I Norge blir det nok mest Kiwi og Rema 1000.

Gjest ViViola
Skrevet

Ang. Kiwi og frukt/grønt. Her hvor jeg bor er Kiwi meget bra på frukt og grønt. Hender jeg handler på Mega, men kjøper aldri frukt/grønsaker der, kjører innom på Kiwi i stedet.

Det kan virke som de ikke jobber noe særlig med grøntavdelingen sin, det ligger f.eks. stadig vekk råtne epler der, dårlige druer osv. Og da blir det lite delikat, samt at man skjønner at frukten ikke er sylfersk.

Mega er superbra på frukt, det samme er Meny. Men det blir jo vesentlig dyrere å handle der, vi har et sykt fruktforbruk i perioder.

Gjest Elextra
Skrevet

Centra. Rådyrt, men verdt det.

Vi handler også en del der når vi ønsker noe ekstra (ganske ofte) :-). Men stikker ikke innom der om jeg først og fremst skal ha melk og brød og salami.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...