Gå til innhold

Lage baderom - noen her med peiling?

Anbefalte innlegg

Gjest klar for modernisering
Skrevet

Har et lite rom (ca. 8 m2) som jeg vil bygge om til bad. Det opprinnelige badet (som er av dårlig standard) ligger i naborommet, så jeg trenger ikke å legge rør så veldig langt.

Jeg er aleneforsørger, så jeg vil holde det så billig som mulig, rimelig nøktern innredning fra IKEA + billig dusjkabinett. Men altså: Det skal være skikkelig arbeid etter dagens våtromsnorm (må nok ha fagfolk til å gjøre jobben) men med rimelige løsninger.

Hvor store kostnader må jeg regne med? Ikke noe fancy greier, enkle og greie løsninger, skikkelig arbeid, men billigst mulig...

Takknemlig for råd og tips!

Gjest Lillefis
Skrevet

Joda... men skulle gjerne hatt noen råd og tips I KVELD :o)

Mange som er aktive på det andre forumet. Der får du svar av folk som har peiling.

Skrevet

Ring de lokale rørforetningene og be de komme og se og gi bud.

fargeklatten
Skrevet

50 000,- vil jeg også anslå for gulvbelegg og tapet for våtrom og fagfolk til legging. Rørleggerarbeid inkl.

Da blir det billig i baderoms-sammenheng.

Gjest bikku
Skrevet

Noen venner gjorde nettopp et rom på 5-6 kvm om til bad. De valgte rimelige løsninger med plater på veggene, belegg på gulvet (og varme, selvsagt), ei enkel, men ikke av de billigste innredningene, dusjhjørne, vegghengt toalett og uttak til vaskemaskin. Det kosta dem i overkant av 130.000 med arbeidspenger. Da gjorde de ingenting selv. Innredninga kosta ca 30.000. Så de erfarte at tommelfingerregelen med 100.000,- for et bad stemmer.

Mulig det kan gjøres billigere der det er reell konkurranse mellom firma som tilbyr sånt. Her er det mer konkurranse på å få fanga en fagmann til å gjøre jobben.

Skrevet

Haaaa..... Jeg ba om prisoverslag på å få flis på golv og vegger på 4,5 m2 og fikk tilbud på 130.000,-.....

Om jeg vinner 200.000,- i Lotto skal jeg renovere badet mitt.

Gjest klar for modernisering
Skrevet

Haaaa..... Jeg ba om prisoverslag på å få flis på golv og vegger på 4,5 m2 og fikk tilbud på 130.000,-.....

Om jeg vinner 200.000,- i Lotto skal jeg renovere badet mitt.

Tenkte ikke å ha fliser, det er vel temmelig dyrt? Tenkte nok mer på baderomspanel, gulvbelegg med sveis, sånne ting..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...