Gå til innhold

Livet etter utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest stine i pine
Skrevet

Mannen min var utro og jeg sliter med å finne ut hvor veien skal gå videre. Har derfor noen spørsmål til dere som har vært utro og til dere som har blitt bedratt. Håper på anonyme og åpne, ærlige svar.

Dere som har vært utro: Hva lå bak? Hvofrdan var det? Når fikk du dårlig samvittighet? Var det alkohol inne i bildet og hvor mange ganger skjedde det? Til dere som har fortalt det til partneren: Hvorfor? Hvorfor har dere ev. ikke fortalt det, og hvordan fungerer det for dere?

Til dere som er blitt bedratt: Hvorfor ble forholdet slutt, eller hvorfor fortsatte dere forholdet? Hva gjorde partneren din som gjorde at det ble slutt/dere fortsatte?

Takknemlig for alle svar!!!!!!

Gjest Nope - ikke i dag.
Skrevet

Jeg har vært utro flere ganger - dessverre.

For meg har grunnen vært at jeg ikke har hatt det bra hjemme. Har altså søkt ny spenning. I dette forholdet (som har vart i 12 år) har jeg vært utro med en person noen ganger. (4-5 ganger).

Jeg har rett og slett ikke noe motstand mot han, og hadde gjort alt han hadde bedt meg om. Tror nesten jeg hadde søkt skillsmisse om han hadde bedt meg om det.

Jeg har faktisk følt meg mye bedre og mer glad etter dette, og har det nå bedre i forholdet også. Jeg har valgt å ikke fortelle det. Jeg tror faktisk at jeg bare hadde flyttet problemet over på mannen min om jeg hadde fortalt det. Og det hadde jo ikke løst noen ting.

Gjest Nope - ikke her heller
Skrevet

Jeg har vært utro flere ganger - dessverre.

For meg har grunnen vært at jeg ikke har hatt det bra hjemme. Har altså søkt ny spenning. I dette forholdet (som har vart i 12 år) har jeg vært utro med en person noen ganger. (4-5 ganger).

Jeg har rett og slett ikke noe motstand mot han, og hadde gjort alt han hadde bedt meg om. Tror nesten jeg hadde søkt skillsmisse om han hadde bedt meg om det.

Jeg har faktisk følt meg mye bedre og mer glad etter dette, og har det nå bedre i forholdet også. Jeg har valgt å ikke fortelle det. Jeg tror faktisk at jeg bare hadde flyttet problemet over på mannen min om jeg hadde fortalt det. Og det hadde jo ikke løst noen ting.

''Jeg har vært utro flere ganger - dessverre.

For meg har grunnen vært at jeg ikke har hatt det bra hjemme.''

Men herregud, SKILL deg da, istedenfor å p**e rundt!!

Gjest Nope - ikke i dag.
Skrevet

''Jeg har vært utro flere ganger - dessverre.

For meg har grunnen vært at jeg ikke har hatt det bra hjemme.''

Men herregud, SKILL deg da, istedenfor å p**e rundt!!

For mange er det så enkelt som du beskriver å skille seg. Jeg synes en skillmisse er en VELDIG STOR SAK. Og med barn i bildet så blir det store forandringer som jeg ikke tror er positivt for barna.

Dersom jeg hadde vært helt egoistisk så hadde jeg nok vært skilt nå.

Gjest Nope - ikke her heller
Skrevet

For mange er det så enkelt som du beskriver å skille seg. Jeg synes en skillmisse er en VELDIG STOR SAK. Og med barn i bildet så blir det store forandringer som jeg ikke tror er positivt for barna.

''Dersom jeg hadde vært helt egoistisk så hadde jeg nok vært skilt nå.''

Men det er ikke egoistisk å være utro, gang på gang? Stå for handlingene dine.

Gjest Nope - ikke i dag.
Skrevet

''Dersom jeg hadde vært helt egoistisk så hadde jeg nok vært skilt nå.''

Men det er ikke egoistisk å være utro, gang på gang? Stå for handlingene dine.

Jo, det er også egoistisk. Men da har jeg ikke ødelagt/forstyrret livet til flere mennesker.

Jeg har faktisk tenkt grundig gjennom dette, og føler at dette er den beste løsningen for meg. Uansett om du mener at jeg burde tatt ansvar og vært skilt.

Det vil heller ikke skje igjen ettersom mannen nå har flyttet og fått seg familie.

Gjest Nope - det tør jeg ikke nå, nei
Skrevet

Jeg har også vært utro mot mannen min som jeg har hatt et forhold til i ca 15 år.

Vi har også barn.

De fleste jeg har rotet med har vært kollegaer, hvor man kan si at flørten har gått litt for langt på fuktige firma fester.

4 ganger, og med to forskjellige menn, har det endt med sex.

Det har alltid vært alkohol inne i bildet.

Hvorfor??

Det meste av dette skjedde innenfor en forholdsvis kort periode på ca 2 år. En periode hvor jeg også følte at jeg forandret meg mye som person, pluss at det også skjedde et par negative endringer i samlivet.

Kort oppsummert kan det sammenlignes med å plutselig oppdage seg selv igjen, etter å ha tilbrakt mange år med hovedfokus på unger, mann og hus.

I tillegg har man nådd en alder hvor man innser at ungdommen er på vikende front, og at man har forholdsvis få år igjen som ung og attraktiv.

På denne tiden var jeg også i en jobb med et miljø som innbød til mange festligheter og utskeielser.

Man kan si at anledningene bød seg, og jeg valgte å ta dem.

Hovedsakelig pga nysgjerrighet og spenning. Og for gleden ved å igjen oppleve den intense følelsen av tiltrekning og begjær.

Jeg fortalte det ikke. Fordi jeg vet at mannen min aldri ville akseptert dette. Og jeg ser ingen grunn til at han, og kanskje barna også, skal måtte lide det jeg har gjort.

Den byrden tar jeg selv.

Og for dere som lurer; Ja, det er vondt for den som har vært utro også!

Jeg har i ettertid slitt mye med dårlig samvittighet, og tanker om hvor dumt og unødvendig dette egentlig var!

I etterpåklokskap ser jeg jo at disse opplevelsene, som virket bra der og da, ikke er verdt all angeren og sammvittighetsnaget som har kommet i ettertid.

Jeg har minner og bilder i hukommelsen, som ikke burde ha vært der. Og vissheten om at ekteskapet mitt er bygget på falske premisser, har ødelagt den gode følelsen av noe ekte og rent imellom oss.

Det eneste positive er vel at jeg har lært av mine feil. Og erfart konsekvensene.

Derfor kommer jeg forhåpentligvis ALDRI til å gjøre det igjen.

Skrevet

og utroskap er ikke en stor sak?? idiot, unnskyld meg.

Skrevet

Jo, det er også egoistisk. Men da har jeg ikke ødelagt/forstyrret livet til flere mennesker.

Jeg har faktisk tenkt grundig gjennom dette, og føler at dette er den beste løsningen for meg. Uansett om du mener at jeg burde tatt ansvar og vært skilt.

Det vil heller ikke skje igjen ettersom mannen nå har flyttet og fått seg familie.

du har ikke ødelagt for flere mennesker når du er utro mot den du er gift med??

Gjest Nope - ikke i dag.
Skrevet

du har ikke ødelagt for flere mennesker når du er utro mot den du er gift med??

Nå sier jeg ikke at det jeg har gjort er riktig. Jeg har prøvd å svare på det stine i pine spør om.

Og jeg mener faktisk at det hadde gjort mer skade om jeg hadde sagt i fra om dette, enn den skaden det har gjort i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...