Gå til innhold

Til dere kvinnfolk......;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er på vei inn/ut fra butikken og ser en mann stå bøyd over en barnevogn og holder på å roe ned en skrikende unge. Hva gjør du?

1. Tenker at han i likestillinges navn kan klare seg selv

2. Iler til for å hjelpe

3. Trekker solhatten godt ned i panna, snur ryggen til og håper han ikke ber om hjelp

For ordens skyld - jeg klarte det sjøl! Ikke en kjeft kom og spurte om jeg trengte hjelp heller.

- - - - - - - - -

(Unnskyld Lillemus - kunne altså bare ikke dy meg! *S*)

Skrevet

*gapskratter* Det hadde nok vært en noe forundret pappa dersom man hadde gått bort for å hjelpe.

Skrevet

*Fnis* Man trenger ikke særlig til muskler for å trøste en unge da og sannsynligvis er det bare mamma og pappa som klarer å roe ned en hylende baby. ;o) Så jeg hadde nok bare nikket gjenkjennende for meg selv og ruslet videre.

Skrevet

Ok, nå har jeg gått glipp av noe :) Jeg hadde aldri gått bort for å hjelpe noen med en skrikerunge uansett kjønn. Det måtte vært pinlig nok å stått slik med en skrikerunge om ikke andre skulle blande seg også :)

AneM1365380603
Skrevet

*Fniiis* ;)

Jeg ville tenkt "Dette er heldigvis ikke mitt ansvar".

Skrevet

Helt enig med pekkaline.

Forutsetningen for å gi hjelp må jo være at man faktisk tror man har noe å bidra med. Hvis ikke faren kan roe barnet, da klarer neppe jeg det.

Og én ting til: Menn vil jo ikke ha hjelp! De skal gjøre alt "på sin egen måte", og stakkars den kvinne som antyder at hun vet noe bedre enn dem.

Skrevet

Helt enig med pekkaline.

Forutsetningen for å gi hjelp må jo være at man faktisk tror man har noe å bidra med. Hvis ikke faren kan roe barnet, da klarer neppe jeg det.

Og én ting til: Menn vil jo ikke ha hjelp! De skal gjøre alt "på sin egen måte", og stakkars den kvinne som antyder at hun vet noe bedre enn dem.

''Hvis ikke faren kan roe barnet, da klarer neppe jeg det.''

Helt enig i det:-)

Men jeg husker en gang mannen min var alene på fly med et barn under 2 år - aldri har disse flyvertinnene dullet så mye og kommet med leker og lurte på om det var noe han trengte osv osv. Jeg har ihvertfall aldri fått samme oppvartning! ;-)

Skrevet

*Fnis* Man trenger ikke særlig til muskler for å trøste en unge da og sannsynligvis er det bare mamma og pappa som klarer å roe ned en hylende baby. ;o) Så jeg hadde nok bare nikket gjenkjennende for meg selv og ruslet videre.

Problemet med manglende muskelkraft kan jeg absolutt skjønne. Men det er ikke alltid manglende muskelkraft det står på, selv om det gjelder arbeid med adskillig mer kroppsinnsats enn f eks å roe babyer. ;-)

Det kan jo være vel så mye et spørsmål om teknikk osv.

Men når det er sagt, så må jeg innrømme at jeg aldri har skiftet dekk selv, og jeg synes du er tøff som klarte det.

Jeg punkterte forresten for et par uker siden - for første gang i mine mer enn 23 år som bilist. Heldigvis kom jeg meg til en bensinstasjon og fikk hjelp, for vi har stor bil med meget tunge dekk.

I tillegg viste det seg at boltene var så hardt strammet av dem som skiftet til sommerdekk, så mannen på bensinstasjonen måtte ta i bruk spesialverktøy for å få de opp. Så selv med eventuell hjelp fra en tilfeldig mann langs landeveien, hadde vi ikke klart å få opp de! ;-)

Gjest Sånn kjærring er jeg
Skrevet

Det må nok bli noe alà nr 1 det.

For det første så mener jeg at fedre/menn også må kunne klare.

For det andre så er det deres unge og deres problem at den gråter.

For det tredje så er jeg langt fra så glad i barn at jeg iler til ved minste mulighet.

Så gubben fikk klare seg selv.

Hadde det vært ulykke el. så er det selvsakt noe annet, men det er sjelden man hører om barn som har dødd av å grine litt ;)

Skrevet

''Hvis ikke faren kan roe barnet, da klarer neppe jeg det.''

Helt enig i det:-)

Men jeg husker en gang mannen min var alene på fly med et barn under 2 år - aldri har disse flyvertinnene dullet så mye og kommet med leker og lurte på om det var noe han trengte osv osv. Jeg har ihvertfall aldri fått samme oppvartning! ;-)

Har du prøvd å sende en mann på et apotek for å kjøpe noe småbarnsrelatert?! Han får vanvittig med hjelp og gode råd - jeg har aldri fått det.

På den annen side fikk jeg råd og hjelp i haugevis da jeg var på Obs! Bygg og kjøpte maling, det hadde eksen aldri fått. ;o)

Gjest mora2
Skrevet

Hi, hi!

Jeg hadde nok tenk at han klarte seg selv :0)

Skrevet

Har du prøvd å sende en mann på et apotek for å kjøpe noe småbarnsrelatert?! Han får vanvittig med hjelp og gode råd - jeg har aldri fått det.

På den annen side fikk jeg råd og hjelp i haugevis da jeg var på Obs! Bygg og kjøpte maling, det hadde eksen aldri fått. ;o)

Jeg har vært på Montér og blitt fullstendig oversett da jeg skulle handle noe til oppussing av huset.

Unnskyldningen var at de trodde jeg "bare var med han der" (et tilfeldig mannfolk)

Skrevet

Jeg har vært på Montér og blitt fullstendig oversett da jeg skulle handle noe til oppussing av huset.

Unnskyldningen var at de trodde jeg "bare var med han der" (et tilfeldig mannfolk)

Ha ha, utrolig!! Stakkars menn, da, som da tydeligvis kan bli fullstendig oversett i slike butikker!

Skrevet

*knegg* Ja, det er ikke rettferdig her i verden.

Skrevet

Den første setningen fikk meg til å tenke på noe som hendte min sønn og svigerdatter i går.

Min sønn sto også over vogna for å roe ned en skrikende, snart 1-åring. Mamma'n sier: Vi kan ikke gå inn i butikksenteret sånn som hun skriker. Joda, svarer sønnen min, kom igjen. De går inn, han sier til samboeren at hun kan gå litt rundt å titte og vi kommer etter...han tar opp barnet og går rett inn i en dyrebutikk.

Vips, barnet blir så opptatt av alle dyrene og skrikinga tok helt slutt og resten av handleturen var det ei blid tulle dem hadde med seg. Skal visst ikke mye til noen ganger.

Jeg hadde nok latt mannen klare seg selv når det gjelder ditt spørsmål:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...