Gå til innhold

Oslo bussterminal - Oslo-kjennere

Anbefalte innlegg

Gjest bønder i byen
Skrevet

Hei. håper på hjelp. Oslo bussterminal, er det også derfra flytoget går, eller like i nærheten. Og buss til Gardermoen, går det fra Oslo bussterminal?

Skrevet

Bare noen minutters gange fra Busstorget til Flytoget. (Rett over veien.)

Skrevet

Bare noen minutters gange fra Busstorget til Flytoget. (Rett over veien.)

??

Skrevet

Ser man det, ser man det! Nå klarte jeg til og med å lage en "veibeskrivelse"!! ;-) Flytogterminalen ligger cirka der det står Start, mens bussterminalen ligger cirka der det står Stopp.

Men dersom dere skal gå, er det en snarvei tvers gjennom Sentralstasjonen.

Men 'rett over veien' som Speak sier synes jeg ikke det kan omtales som, da:-)

http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapItems=Trafikkmelding&route=a_10000487486%3Bc_Z001ZQ5P

Skrevet

Ser man det, ser man det! Nå klarte jeg til og med å lage en "veibeskrivelse"!! ;-) Flytogterminalen ligger cirka der det står Start, mens bussterminalen ligger cirka der det står Stopp.

http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapItems=Trafikkmelding&route=a_10000487486%3Bc_Z001ZQ5P

De ligger jo bare på hver side av Schweigaardsgate da. Tar noen minutter å gå.

Skrevet

De ligger jo bare på hver side av Schweigaardsgate da. Tar noen minutter å gå.

Ja, jeg er enig i at det ikke tar lang tid å gå, men det er vel mer at jeg synes uttrykket "rett over veien" passer best der man kan _se_ over til den andre sida, litt som om du står utenfor Grand Hotell og sier at Stortinget er rett over veien! ;-)

Mellom bussterminal og flytogterminal er det jo massevis av bygninger, og hadde ikke de vært der, hadde det nok vært et helt kvartal med gater og slikt:-)

Persille1365381127
Skrevet

Det er rett over veien, som Speak sier er det på hver sin side av Schweigaardsgate - og man bruker overgangen eller fotgjengerfeltet.

Skrevet

Det er rett over veien, som Speak sier er det på hver sin side av Schweigaardsgate - og man bruker overgangen eller fotgjengerfeltet.

Du er da ikke på flytogterminalen idet du er ferdig med å krysse Schweigårdsgate, da. Hadde jeg vært "bonde i byen" ville det vært veldig forvirrende om noen sa at det var "rett over veien". Uansett hvor kort tid det tar å gå.

Persille1365381127
Skrevet

Du er da ikke på flytogterminalen idet du er ferdig med å krysse Schweigårdsgate, da. Hadde jeg vært "bonde i byen" ville det vært veldig forvirrende om noen sa at det var "rett over veien". Uansett hvor kort tid det tar å gå.

Da er man på Oslo S - og det er rett over veien.

Så går du gjennom Oslo S, der er flytogterminalen, ved spor 18-20.

Skrevet

Da er man på Oslo S - og det er rett over veien.

Så går du gjennom Oslo S, der er flytogterminalen, ved spor 18-20.

Nemlig! Og det er ikke det samme som å si "rett over veien", ref mitt eksempel nedenfor om Grand Hotell og Stortinget! :-)

Persille1365381127
Skrevet

Nemlig! Og det er ikke det samme som å si "rett over veien", ref mitt eksempel nedenfor om Grand Hotell og Stortinget! :-)

Jeg skjønner poenget ditt, men byggene er faktisk på hver sin side av veien - selv om man må gå til hver sin ende av bygget.

Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt, men byggene er faktisk på hver sin side av veien - selv om man må gå til hver sin ende av bygget.

Poenget er vel først og fremst å gi folk som ikke er kjent en forklaring på hvordan de finner fram, og hvis man f eks ankommer bussterminalen med buss, og har fått vite at det bare er rett over veien for å ta flytoget, så tror jeg ærlig talt de sliter litt;-)

Skrevet

Ja, jeg er enig i at det ikke tar lang tid å gå, men det er vel mer at jeg synes uttrykket "rett over veien" passer best der man kan _se_ over til den andre sida, litt som om du står utenfor Grand Hotell og sier at Stortinget er rett over veien! ;-)

Mellom bussterminal og flytogterminal er det jo massevis av bygninger, og hadde ikke de vært der, hadde det nok vært et helt kvartal med gater og slikt:-)

Greit med litt oppklaring kanskje. Må si meg enig der. Men nå vet nok i hvert fall "bønder i byen" hvordan ho/han skal forholde seg til dette:-)

Skrevet

Greit med litt oppklaring kanskje. Må si meg enig der. Men nå vet nok i hvert fall "bønder i byen" hvordan ho/han skal forholde seg til dette:-)

Skulle tro saken var rimelig avklart nå, ja:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ser du har fått svar på hvor Flytoget ligger.

Men som du også antyder kan du også ta Flybussen fra Bussterminalen. Fordelen med Flybussen fremfor Flytoget er at det koster bare halvparten. Ulempen er at det tar mer enn dobbelt så lang tid og er mindre komfortabelt.

Gjest Elextra
Skrevet

Poenget er vel først og fremst å gi folk som ikke er kjent en forklaring på hvordan de finner fram, og hvis man f eks ankommer bussterminalen med buss, og har fått vite at det bare er rett over veien for å ta flytoget, så tror jeg ærlig talt de sliter litt;-)

Tror generelt jeg heller ville rådet bonden i byen å ta Flybussen, jeg. Tar litt lengre tid, men koster bare halvparten, og går fra samme terminal som bussen de ankommer med.

Skrevet

Tror generelt jeg heller ville rådet bonden i byen å ta Flybussen, jeg. Tar litt lengre tid, men koster bare halvparten, og går fra samme terminal som bussen de ankommer med.

Ja, det kan også være lurt, ja.

Gjest bønder i byen
Skrevet

Ser du har fått svar på hvor Flytoget ligger.

Men som du også antyder kan du også ta Flybussen fra Bussterminalen. Fordelen med Flybussen fremfor Flytoget er at det koster bare halvparten. Ulempen er at det tar mer enn dobbelt så lang tid og er mindre komfortabelt.

Takk for svar. Det var akkurat det jeg lurte på.

Gjest bønder i byen
Skrevet

Tusen takk for at du til og med tok deg tid til å lage kart. Det er mange gode hjelpere her ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...